بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

در ساختمان‌سازی به سوی بیرونی یک ساختمان نما گفته می‌شود. در طراحی ساختمان، نما مهم‌ترین بخش به شمار می‌رود زیرا نما چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص می‌کند.
منظور از نما ضلعی از ساختمان است که در معرض دید عموم و در تماس با فضاهای عمومی شهر قرار می گیرد ، نقش نما تفکیک زندگی خصوصی از زندگی شهر است ، سیما و زیبائی شناسی نمای ابنیه انحصاری و انفرادی نیست ، نماها تعریف کننده فضای خیابان و یا میدان هستند و به همین دلایل است که نما از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار است.

اسلاید 2 :

آجرنما
نمای شیشه ای
نمای بایرامیکس
نمای سنگ
نمای کامپوزیت
نمای کلاسیک
نمای رومی
نمای مدرن

اسلاید 3 :

نماهاي تماماً شيشه از دوران معماري مدرن به عنوان پوشش ساختمان ها به کار مي رفتند. هدف از اجراي نماي تماماً شيشه عبار تند از:
کاهش بار مرده ساختمان  هاي بلند
سرعت بخشيدن به اجرا
تأمين ديد يکپارچه از مناظر بيرون براي ساکنين داخل
ايجاد احساس سبکي و ظرافت در ساختمان از ديد يک ناظر شهري
نمايش زندگي درون ساختمان از بيرون به دنبال روشن و خاموش شدن چراغ هاي داخلي در طول شبانه روز

اسلاید 4 :

نماهاي تماماً شيشه از دوران معماري مدرن به عنوان پوشش ساختمان ها به کار مي رفتند. هدف از اجراي نماي تماماً شيشه عبار تند از:
کاهش بار مرده ساختمان  هاي بلند
سرعت بخشيدن به اجرا
تأمين ديد يکپارچه از مناظر بيرون براي ساکنين داخل
ايجاد احساس سبکي و ظرافت در ساختمان از ديد يک ناظر شهري
نمايش زندگي درون ساختمان از بيرون به دنبال روشن و خاموش شدن چراغ هاي داخلي در طول شبانه روز

اسلاید 5 :

افزايش بيش از حد دماي داخلي ساختمان در فصول گرم و معتدل سال
احساس عدم آسايش حرارتي در فصول سرد سال
مصرف زياد انرژي و آلودگي هوا

اسلاید 6 :

بایرامیکس يک سيستم پوشاننده تزييني است که براي نماهاي داخلي و خارجي استفاده مي شود. اين محصول مي تواند بر روي ديوارهاي رنگ شده، سنگ، سيمان، چوب، مقواي نازک، پلاستيک، فلز و شيشه به کار رود. بايراميکس که امروزه به عنوان نمای تزئینی داخل و خارج ساختمان به کار مي رود.
محصول حاضر به صورت ملات بوده و متشکل از مخلوط دانه های گرانیتی و مرمر سرامیزه با تنوع رنگ فراوان و دانه بندی های متعدد، رزین های طبیعی و مصنوعی و سایر افزودنی ها می باشد. بايراميكس بعد از اجرا و خشک شدن، نمای سنگ تزئینی به خود می گیرد. این نما روي سطوح چرب، غبار آلود، ناهموار، مرطوب و همچنين مواقعی که هوا طوفانی و دارای گرد و غبار می باشد قابل اجرا نيست.

اسلاید 7 :

با توجه به قیمت بالای سنگ و باری که سنگ به ساختمان تحمیل می کند، جهت نماي ساختمان در بعضي کشورهااستفاده از سرامیک رواج قابل ملاحظه ایی پیدا کرده است. نمایسرامیک مشکل وزن را تا حدود یک چهارم وزن سنگ حل کرده است ولی مشکل پیوستگی سراميک و نما بجز در موارد اندکی حل نشده است و با استفاده از روشهای نصب سعی در حل مشکل پیوستگی اجزای نما وجود دارد. این نماها با توجه بهطراحی قابل کنترل می توانند زیبایی خاص خود را به  بيننده تقدیم کنند. از جمله معايب نماهاي سراميکي عايق نبودن آن به سرما و گرما و صدا مي باشد همچنين نماهاي سراميکي به دليل بازتاب شديد نور در مکان هاي شلوغ به کار نمي روند.

اسلاید 8 :

يکي ديگر از انواع نماها، نماهاي آجري هستند که شامل آجرهاي رسي و آجرهاي شيلي مي شوند. نماهاي آجر علاوه بر زيبايي، تنوع و ثبات رنگ، به دليل ضريب انتقال حرارت پايين آجر، نقش يک عايق حرارتي و برودتي را براي ساختمان ايفا مي کنند و درنتيجه از هدر رفتن انرژي توسط سيستم گرمايشي و سرمايشي ساختمان جلوگيري مي کنند. نماهاي آجر بر حسب جنس و رنگ خود باعث دفع و انعکاس گرما در فصل تابستان و جذب انرژي خورشيدي و گرم شدن ساختمان در فصل زمستان مي شوند.

اسلاید 9 :

نمای کلاسیک که در بعضی اوقات نیز به نمای رومی مشهور است شاخصه های زیبایی دارد که عده ای ترجیح میدهند حتی با در نظر گرفتن قیمت بیشتر این نوع نما در اجرا از این نوع طراجی استفاده کنند.

اسلاید 10 :

سبک معماری مصطلح به رومی در واقع فقط مربوط به روم باستان نمی شود بلکه سیر عظیمی از تاریخ معماری را در بر میگیرد که شامل ایران باستان نیز می شود .کتیبه های تخت جمشید وسر ستون های زیبای آن را به یاد بیاوریم تا متوجه شویم در نماهای رومی به کرات از آنها استفاده می شود.
در واقع نماهای رومی به چند علت مورد توجه قرار میگیرند که در این نوشتار به اختصار درباره آنها توضیح کی دهیم :
1 - گسترده شدن استفاده از سنگ تراورتن و معادن رو به گسترش آن ، تنوع و بازه قیمتی وسیع آن باعث شده تا ساختمان های سنگی که عمدتا بر اساس سبک های  دوران باستان طراحی می شوند دوباره مد شده وخیلی از سازندگان ویا حتی عموم مردم از این نوع طرح ها استقبال کنند
2- دیتیلها وجزئیات  این نوع ساختمان ها بسیار ساده تر از ساختمان های با سبک ایرانی اسلامی بوده و براجرای طاق ها ویا رواقهای قدیمی ترجیح داده شود.
3- به روز نشدن معماری اسلامی که مخصوصا در دو قرن اخیر کمتر شاهد سبکی نو و جدید از این نوع ساختمان ها بوده ایم .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید