بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

زنبورعسل به آن دسته از زنبورهایی اطلاق ميشود كه به حالت اجتماعي زندگي كرده نوزادان خود را پس از تفريخ از تخم با گرده گلها تغذیه می نمایند و تا موقعي كه به صورت حشره كامل درآيند از آنها نگهداري مي کنند.

اسلاید 2 :

زنبور عسل از نظر رده بندي جزء شاخه بند پايان،زير شاخه تراشه داران،رده یا كلاس حشرات،زير رده بالداران،گروه حشرات با دگرديسي كامل،راسته بال غشائيان،زير راسته نيش داران،بالاخانواده آپوئيده،زير تيره آپينه و جنس آپيس يا زنبور ميباشد.

اسلاید 3 :

در حال حاضر چهار گونه مختلف از جنس زنبور يا آپيس در دنيا شناخته شده است.

اسلاید 4 :

1)زنبور عسل معموليapis mellifera) )

اين گونه در اكثر نقاط دنيا انتشار و از متداولترين انواع زنبورعسل بوده و به علت بهره فراوان و در عين حال سهولت پرورش بيشتر از انواع ديگر مورد توجه ميباشد. اين نژاد در حال حاضر به جز مناطق قطبي و بعضي از انواع نواحي استوائي در تمام سطح جهان پراكنده است.

فرمول كروموزمي اين نژادn=16  ميباشد.

اسلاید 5 :

2)زنبورعسل هندي يا سرانا apis indica or apis cerana))

شباهت زيادي به زنبور عسل معمولي دارد ولي از آن كمي كوچكتر است.اين گونه بومي كشورهاي آسيايي بوده و در كندو نگهداري ميشوند.اين زنبور داراي شان هاي مومي كوچكتر است و سلولهاي آن نيز نسبت به سلولهاي آپيس مليفرا كوچكتر است.اين گونه به علت بهره كم و متعرض بودن كمتر مورد توجه مي باشد.

 فرمول كروموزمي اين نژادn=16  ميباشد.

اسلاید 6 :

3)زنبور عسل ريزapis flora) )

از همه زنبورها کوچکتر بوده و فقط یک شان درست می‌کنند که مثل زنبورهای درشت به زیر شاخه درخت می‌چسباند به حالت وحشی در هندوستان و جنوب ایران یافت می‌شوند
كوچكترين گونه زنبور عسل مي باشد كه انتشار آن از غرب كره زمين از عمان و جنوب ايران شروع شده و تا شرق كره زمين يعني اندونزي گسترش دارد.

اسلاید 7 :

اين حشره در استانهاي خوزستان ،بوشهر ،فارس، هرمزگان،سيستان و در جنوب كردستان دیده می شود.

اين نژاد از تاريكي گريزان بوده و كلني را در محيط باز مستقر ميكند.

زنبور عسل ريز يكي از مهمترين حشرات گرده افشان در قسمت جنوبي كشور مي باشد.

فرمول كروموزمي اين نژادn=8  ميباشد.

اسلاید 8 :

4)زنبور عسل درشتapis dorsata) )

اين گونه معروف به زنبور صخره بوده و كاملا وحشي است. در هواي آزاد و در شكاف صخره ها در كوهستانها لانه مي كند.

اين نژاد اندامي درشت داشته و فقط يك شان مي سازد.اين گونه در مناطق حاره و در آسياي جنوبي،اندونزي و فيليپين فراوان است و قابليت پرورش در كندو را ندارد. فرمول كروموزمي اين نژادn=8  ميباشد.

اسلاید 9 :

جمعیت کندوی زنبورعسل

در هر کندو تعداد زیادی زنبور عسل به سر می برند که به آنها کلنی گفته می شود.

این زنبورها سه دسته اند.

اسلاید 10 :

1- زنبور ملکه:

ملکه , مادر کلنی است و قدرت کندو به آن بستگی دارد.ملکه کار تخم گذاری و انتقال صفات اجداد زنبوررا به عهده دارد و صفاتی مانند رنگ زنبوران و مقاومت در برابر بیماری ها ، قدرت و جمع آوری گرده و غیره را منتقل می کند.عمر ملکه 5 تا 6 سال است.اما بهترین بازدهی از نظر تخم گذاری در 2 سال اول عمر آن است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید