بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

استان کرمان پهناورترین استان کشور با مساحت 183008 کیلومتر مربع در جنوب شرقی فلات مرکزی کشور بین 25درجه و 55دقیقه تا 32درجه عرض شمالی و 53درجه و 26دقیقه تا 59درجه و 29دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته است. 
 این استان از شمال به‌استان‌های خراسان جنوبی و استان یزد، از شرق به‌استان سیستان و بلوچستان، از غرب به‌استان استان فارس و از جنوب به‌استان هرمزگان محدود می‌شود
استان کرمان به علت پستی و بلندی ها و شرایط خاص اقلیمی و وضعیت محیطی و طبیعی و وسعت منطقه از تنوع آب و هوایی برخوردار است
 

اسلاید 2 :

بر اساس آخرین تقسیمات کشوری استان کرمان دارای 16شهرستان، 57شهر،142دهستان و 45بخش می باشد.
 
 
شهرستان های استان عبارتند از: بافت، بردسیر، بم، جیرفت، راور، رفسنجان، رودبارجنوب، زرند، سیرجان، شهربابک، عنبرآباد، قلعه گنج، کرمان، کوهبنان، کهنوج و منوجان که مرکز این استان شهرتاریخی کرمان می باشد.
 

اسلاید 3 :

آثار و بناهای تاریخی
کرمان از لحاظ ابنیّه تاریخی موجود جزو پنج شهر اول ایران به حساب می آید

اسلاید 4 :

آرامگاه یا آستانه ی شاه نعمت الله ولی در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر کرمان در شهر ماهان واقع شده‌است این بنا ۳۲۰۰۰ مترمربع مساحت دارد.
 
بخش اصلی آستانه شاه نعمت الله ولی،
 از یادگارهای احمدشاه بهمنی دکنی 
و بقیه در زمان شاه عباس اول، محمدشاه 
و ناصرالدین شاه ایجاد شده است.
 
 

اسلاید 5 :

باغ شازده که در شش کيلومتري ماهان قرار دارد به دستور "عبدالحميد ميرزا فرمانفرما" حاکم کرمان در اواخر دوره قاجار بنا گرديده است. اين باغ هر چند از باغ سازي و معماري اروپايي (فرانسوي) متاثر است؛ حال و هواي محلي هم در آن موج مي زند.
این باغ دارای سردر ورودی بسیار زیبا، عمارت شاه نشین و حمام می باشد. از قسمت های ارزشمند باغ، شبکه ی آب رسانی و حوض های آن می باشد که در محور مرکزی باغ قرار دارد.
 
 

اسلاید 6 :

به صورت یک تخت با عمارتی مکعب شکل در وسط با طاق نماهایی در چهار طرف.
 
سنگ مرمری بر روی قبر است که در پایین آن با خط ثلث صلوات بر دوازده امام و بالای آن اسم متوفی نقر شده است

اسلاید 7 :

پلان گنبد هشت ضلعی و روی اضلاع آن طاق نماهای متعددی به چشم می خورد. تاریخ دقیق و نحوه ی کاربرد بنا روشن نیست اما از سبک معماری، آنگونه استنباط می شود که بنای مذکور مربوط به اواخر دوره ساسانی می باشد که در اوایل اسلام تعمیر و مرمت شده یا اینکه در اوایل اسلام با الهام از معماری ساسانی بنا گردیده است.

اسلاید 8 :

بزرگترین مسجد کرمان است که با شبستان های متعدد و صحن وسیع و قنات مستوره(منسوب به نام دختر توران شاه) جاذبه ی تاریخی خود را حفظ کرده است. برج آجری و سه محراب گچ بری شده در این مسجد دیدنی است.

اسلاید 9 :

این بنا از داخل چهارضلعی و از خارج به صورت هشت ضلعی ساخته شده است. از عمده ترین ویژگی های بنا، خطوط کوفی و ثلث با گچ و آجر در نمای داخل آن می باشد

اسلاید 10 :

اثر مذکور از مدرسه و آرامگاه قراختائیان کرمان تشکیل می شده که در حال حاضر تنها سردر ورودی مدرسه باقی مانده است. زیباترین اثر ایوان کاشیکاری معرق آن است

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید