بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

اولین بار در ایران در سال 1324 از موستانهای ارومیه جمع آوری شده است.
در ایران فقط بر روی مو ولی در کشورهایی دیگر میزبانهایی از قبیل درختچه های زینتی نیز وجود دارد .
 

اسلاید 2 :

بزرگترین آفت انگور می باشد . بیشترین خسارت در موستانهای آذربایجان غربی و همچنین زنجان ، قزوین ، تهران و اصفهان می باشد .

اسلاید 3 :

* حشره ی کامل شب پره ایست که عرض آن با بال باز 13-12 میلیمتر می باشد .
* رنگ عمومی بدن قهوه ای و روی بالها نوار ها و لکه های روشن دارد .

اسلاید 4 :

* تخم صدفی زرد متمایل به سفید

.* لارو سن 1 سفید مایل به خاکستری .
* لارو سن آخر به رنگ سبز یا خاکستری مایل به قرمز .

اسلاید 5 :

این آفت در مناطق سردسیر سه نسل در سال و در مناطق معتدله و گرمسیر چهار نسل در سال دارد.
دوره جنینی 10-8 روز ، دوره لاروی 18-17 و 4 سن لاروی دارد ، شفیرگی 8-7 روز و دوره رشد و نمو و نشو و نمو برای یک نسل 36-32 روز می باشد.

اسلاید 6 :

اين حشره زمستان را به صورت لارو سن آخر (لارو كامل) داخل پيله در پناهگاه هاي طبيعي (زير پوستك‎ها و برگ هاي ريخته شده در سطح خاك) سپري مي‎كند.

اسلاید 7 :

اوايل بهار تبديل به شفيره شده و 10-15 روز بعد، حشرة كامل نسل اول همزمان با باز شدن جوانه‎هاي برگي از پوستة شفيرگي خارج مي‎شود. پروانة بالغ پس از تغذيه از شهد و شبنم و جفتگيري، بر روي بند خوشه و حبه و گاهي روي حبه‎هاي تازه تشكيل شدة انگور تخم ريزي مي‎كند

اسلاید 8 :

از این تخم ها بسته به درجه حرارت پس از یك هفته تا ده روز لارو ها یا كرمینه هایی كه اندازه آنها به حدود 2 میلی متر می رسد خارج میشوند. لاروهای نوزاد وارد خوشه های گل شده و با تنیدن تارهایی به شكل تار عنكبوت و در هم فشردن غنچه ها از آنها تغذیه می نمایند .

اسلاید 9 :

لارو ها در زیر پوست درختان و یا زیر گیاهان خشگ و پوسیده سطح زمین و یا در همان محل تغذیه در داخل پیله سفید رنگ پنبه ای مانند به شكلی در می ایند كه به آنها شفیره می گویند .

اسلاید 10 :

لارو ها در زیر پوست درختان و یا زیر گیاهان خشگ و پوسیده سطح زمین و یا در همان محل تغذیه در داخل پیله سفید رنگ پنبه ای مانند به شكلی در می ایند كه به آنها شفیره می گویند .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید