بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

    میزان موالید ساده ترین نشانگر باروری و عبارتست از تعداد کودکان زنده به دنیا آمده به ازای هر هزار نفر جمعیت برآورد شده در وسط سال، در یک سال معین.

    میزان موالید یک اندازه گیری قانع کننده از باروری نیست زیرا همه ی جمعیت در معرض زاییدن نیستند و بنابراین نظر درستی از باروری جمعیت به دست نمی دهد.

اسلاید 2 :

    این میزان عبارتست از تعداد موالید زنده در هزار زن گروه سنی 49-15 ساله (یا در سنین باروری) در یک سال معین.

žمیزان باروری عمومی از میزان موالید خام برای اندازه گیری باروری جمعیت بهتر است زیرا مخرج کسر محدود است به شمار زنان در سن بچه زایی و نه همه جمعیت.

žنقطه ضعف عمده این میزان آن است که همه زنان مخرج کسر در معرض خطر بچه زایی نیستند.

اسلاید 3 :

    این میزان عبارتست از : شمار موالید زنده به دنیا آمده به ازای هزار زن ازدواج کرده در گروه سنی 15 تا 49 ساله در یک سال معین.

اسلاید 4 :

   عبارتست از تعداد دخترانی که یک زن ازدواج کرده خواهد زایید. به شرط آن که در سراسر عمر باروری خود به الگوی کنونی باروری ادامه دهد.

   اگر میزان تجدید نسل ناخالص برابر یک شود تقریباً به هدف دو کودک در خانواده نزدیک است و اگر این میزان کمتر از یک شود عملکرد باروری جمعیت کمتر از سطح جایگزینی محسوب می شود.

اسلاید 5 :

    عبارتست از تعداد دخترانی که یک دختر تازه زاده شده به فرض ثابت ماندن میزانهای میرایی و باروری اختصاصی سنی، در طول زندگی خود خواهد زایید.

  جمعیت شناسان معتقدند که تنها هنگامی می توان به هدف NRR=1 دست یافت که حداقل 60 درصد زن و شوهرهای واجد شرایط برنامه های تنظیم خانواده را به طور موثر عمل کنند.

اسلاید 6 :

این نسبت عبارتست از تعداد کودکان صفر تا 4 ساله به ازای هزار زن در سنین باروری

این نسبت از راه محاسبه داده های به دست آمده از سرشماری تعیین می شود.

اسلاید 7 :

   عبارتست از نسبت شمار زنان باردار در یک سال بر زنان ازدواج کرده ی گروه سنی 15 تا 49 ساله.

   تعداد بارداری ها شامل همه ی بارداری هاست اعم از آنها که به تولد زنده، مرده زایی یا سقط جنین پایان یابند یا اصلاً به پایان نرسند.

اسلاید 8 :3

میزان ازدواج خام Marriage Rate

   عبارتست از: تعداد ازدواج هایی که در یک سال انجام می گیرد به ازای هر هزار نفر جمعیت

اسلاید 9 :

    میزان ازدواج خام از نظر جمعیت شناسان اصلاً قانع کننده نیست زیرا مخرج کسر شامل کسانی هم که واجد شرایط زناشویی نیستند می باشد. میزان حساستر عبارتست از میزان عمومی ازدواج (General Marriage Rate)  یعنی:

    شمار تعداد ازدواج ها در یک سال به ازای هزار نفر افراد ازدواج نکرده گروه سنی 49-15 سال

اسلاید 10 :

   این میزان  احتمال مرگ را برای هزار نفر در مدت یک سال برای کلیه سنین مذکر و مونث مشخص می کند.

   از آنجا که این میزان بدون در نظر گرفتن توزیع سنی و جنسی جمعیت و سایر خصوصیات فردی فوت شدگان محاسبه می شود، از دقت زیادی برخوردار نبوده و تحت تاثیر شدید توزیع سنی جامعه خواهد بود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید