بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

* ورزش دارت ورزش ساده ای است ولی این کافی نیست که فقط وسط تخته دارت را هدف قرار دهیم و پرتاب کنیم، بلکه تخته دارت 62 قسمت برای امتیاز دارد که هر کدام به نوبه خود از حساسیت بالایی برخوردار است. این ورزش را پیر تا جوان ، چه پسر چه دختر وحتی معلولین و جانبازان ویا ناشنوایان می توانند به عنوان یک حرفه، یک ورزش ویا حتی یک تفریح سالم با خیالی آسوده وبرای رفع استرس انجام دهند.

*

اسلاید 2 :

بازی دارت صدها سال قدمت دارد . در جنگ باراک (  1455- 1485 )  تفریح سربازان تیراندازی با کمان بود . سرانجام صلح و دوستی بین سال های 1481 تا 1603 فرا رسید . در این زمان بود که تیر ها را کوتاه کردند و فقط با استفاده از دست نشانه را هدف گرفته و تیرها را پرتاب می کردند .

ابتدا  تنه مشک های آب را  هدف  قرار  داده  اما  سپس  پوست را به  تکه ای  از        درخت چسبانده و مورد هدف قرار دادند . سپس برش های از تنه درخت را  به عنوان  صفحه  دارت  استفاده می کردند . در سال 1896 میلادی شخصی به نام برایان کاملین  این هدف را  امتیاز بندی  و  صفحه ای شبیه  به  تخته دارت های امروزی ابداع کرد  و در سال  1924   فردی  به  نام  لایسنز ویکتالرس  انجمن        بین المللی دارت را تاسیس کرد .

اسلاید 3 :

* تخته های استاندارد دارت معمولاً  از جنس موی اسب (Bristel) یا الیاف خیلی محکم  کنفی  درخت صباره (Sisal) ساخته می شود اما  تخته هایی با کیفیت پایین از جنس کاغذ فشرده(Paper) نیز در دسترس است.

* قطر کلی  تخته  استاندارد  دارت 3±453 میلی متر است .  تخته  دارت دایره ای شکل است و خانه های تخته دارت براساس طرح ساعت از شماره 1 تا 20 در محیط دایره با استفاده از یک عنکبوت فلزی (Spider) که تخته دارت را به بخش های مختلف (62 خانه امتیازی) تقسیم کرده مدرج شده است. اعداد از بالای صفحه دارت در جهت عقربه های ساعت به ترتیب از 20-1-18-4-13-6-10-15-2-17-3-19-7-16-8-11-14-9-12 و 5 قرار گرفته اند. عنکبوتی فلزی به طور مسطح به سطح صفحه دارت متصل شده و قطر سیم های آن 16 تا 18 (SWG) می باشد.

*

اسلاید 4 :

* بازی دارت به وسیله تیری به نام دارت انجام می شود. هر بازیکن باید سری دارت که شامل 3 عدد دارت می باشد جهت بازی و مسابقه همراه داشته باشد.

* یک دارت از بخش های زیر تشکیل شده است:

*

*

*

* 1.     نوک سوزنی شکل (Tip): برای کودکان که از تخته های مغناطیسی استفاده می کنیم، جنس این بخش از دارت آهنربایی می باشد تا به تخته بچسبد.

* 2.     نگهدارنده دارت (Barrel): نگهدارنده قسمت اصلی دارت است که هنگام پرتاب بازکن با انگشتان خود آن را می گیرد.

* 3.     میله دارت (Shaft): این قسمت نقش مهمی در تعادل دارت دارد.

* 4.     پر یا دنباله پری (Flight): پر دارت به پرواز دارت کمک می کند و برای تثبیت حرکت دارت در هوا ضروری است.

*

اسلاید 5 :

* صفحه دارت به گونه ای باید نصب شود تا عدد 20 که تیره تر از سایر بخش ها است در وسط تخته و بالای صفحه دارت و همسطح با محل پرتاب قرار گیرد. فاصله وسط تخته دارت (Bull) تا زمین باید 173 سانتی متر باشد. البته برای کودکان و افراد جانباز و معلول که از روی ویلچر پرتاب می نمایند این فاصله 133 سانتی متر در نظر گرفته می شود. کمیته فنی مسابقه برای انطباق فاصله با شرایط خاص بازیکن می تواند ارتفاع و طول پرتاب را تغییر دهد.

* در حالت عادی که از فاصله استاندارد 237 سانتی متر استفاده می کنیم، برای مشخص کردن محل ایستادن بازیکن، از مرکز تخته دارت به فاصله 293 سانتی متر تا زمین اندازه می گیریم.

*

اسلاید 6 :

دارت بازی های مختلفی دارد که هرکدام از جذابیت خاصی بر خوردار است

بازیکن در یک نوبت گردشی با انداختن سه دارت در هر نوبت (راند) بازی می کند

هر بازیکن یک دارت را در شروع بازی برای مشخص شدن نفر آغازکننده بازی پرتاب می کند

امتیازات بدست آمده بر مبنای امتیازی است که برای هر ناحیه در گرفته شده است، نه بر مبنای رنگ آن

   در صورت افتادن دارت از تخته دارت ( اگرچه به نمره خورده باشد )

هیچ امتیازی ثبت نخواهد شد .

اسلاید 7 :

* هربازیکن باید بازی خود را با گرفتن یک امتیاز Double  شروع کند.

* 301 : امتیازات هر بازیکن با کسر شدن امتیاز بدست آمده از یک نوبت بازی، از 301 امتیاز محسوب می شود.

     هنگامی یک بازیکن برنده بازی است که امتیازش در طول بازی دقیقا به صفر برسد ونیز آخرین امتیازش را به صورت Double  کسب کرده باشد.

* 501 : همانند 301 بازی می شود فقط با این تفاوت که بازیکن لازم نیست بازی خود را با گرفتن امتیاز Double آغاز کند.

* برای بازی های تیمی ممکن است عدد شروع از 601 یا حتی بیشتر بسته به تعداد بازیکن شروع شود.

* CRICKET  : تنها اعدادی که در این نوع بازی محسوب می شوند: 20،19،18،17،16،15 والبته  Bull است. هدف این است که بتوانیم هرکدام از این امتیازات را سه بار کسب کنیم و اصطلاحا آنها را ببندیم بع از اینکه عددی بسته شد، در صورتی که حریف هنوز آن عدد را نبسته باشد میتوان از آن امتیاز کسب کرد.

* Double و Triple به ترتیب همان دو سه برابر امتیاز خود را دارند.

*

اسلاید 8 :

* معمولاً هر بازی از چندین  Leg )پارت) تشکیل شده است و هر  Leg از چندین راند تشکیل می‌شود در هر راند هر شخص فقط سه پرتاب انجام می‌دهد و تعداد Leg‌ها در هر مسابقه بسته به نظریه کمیته مسابقات دارد معمولاً دور اول مسابقات از دو Leg تشکیل شده است و در دورهای بالاتر به تعداد Legها برای تعیین کردن اینکه چه کسی بازی را شروع کند و استارت Leg اول را بزند با انجام Middle  تعیین می‌گردد بدین ترتیب که هر بازیکن از هر تیم فقط یک دارت را به طرف تخته دارت پرتاب می‌کند و هرکس که به قسمت Bule In) خال مرکزی ) نزدیکتر پرتاب کرده باشد بازی را شروع خواهد کرد و در Legهای بعدی هر بازیکن به صورت متقابل بازی را شروع می‌کند .

اسلاید 9 :

* در پرتابهایی که به منظور پرتاب به خال مرکزی انجام می‌شود هر بازیکن ، در بازیهای تکنفره و یا یکی از اعضاء تیم باید یک دارت را به سمت خال مرکزی پرتاب کند و دارت‌ باید تا مرحله شمارش روی تخته دارت باقی بماند .

* پرتاب مجدد زمانی انجام خواهد شد که داور مسابقه نتواند تشخیص دهد که کدام دارت به مرکز نزدیک‌تر است و یا اینکه هر دو دارت در حلقه 25 قرار گرفته باشد . پرتاب مجدد طبق روش قبلی انجام خواهد شد .

* بازیکنی که پرتاب آن نزدیکتر به مرکز تخته دارت باشد باید در مسابقه یا لیگ اولین پرتاب کننده باشد .

* اسامی بازیکنان بایستی طبق همان ترتیبی که در کارت امتیاز لیست شده‌اند ( از سمت راست به چپ) بر تخته امتیاز نیز وارد شوند .

اسلاید 10 :

* کارتهای امتیازی Score Cards

* کارت امتیاز یک مسابقه باید در میز کنترل ، همراه نام مسابقه شماره راند مسابقه ، و اسامی بازیکنان ایجاد شود . اگر ترتیب بازی در میز کنترل مشخص شده باشد . ترتیب بازی نیز باید بر روی کارت امتیاز وارد شود .
کارت امتیاز بایستی توسط بازیکن یا مقام رسمی تیم از روی میز کنترل بر داشته شود و در تخته مسابقه به داور مسابقه نشان داده شود . اگر پرتاب به (Middle   Bull  ) ترتیب بازی را تعیین می‌کند ، داور باید ترتیب بازی برای لگهای مربوطه را روی کارت امتیاز وارد نماید .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید