بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

    اولین ویرایش رده آموزش  و پرورش (L) رده بندی کتابخانه کنگره در سال 1910 منتشر گردید. افراد متعددی در گسترش بخش های مختلف این ویرایش نقش داشتند. بعد از آن ویرایش دوم این رده با تغییرات و اضافات فراوان در سال 1928 منتشر شد. ویرایش سوم نیز در سال 1951 منتشر و در سال 1962 مورد باز چاپ قرار گرفت. ویرایش های بعدی این رده نیز در سال های 1984 و 1998 وارد بازار گردید.

اسلاید 2 :

¨شماره سازی در رده L ساده است و استثنای خاصی ندارد. بخش اعظم فرانمای رده آموزش و پرورش به صورت شماره های پیش ساخته و با کمک نمایه و فرانما قابل استفاده است. همچنین امکان  استفاده از جداول داخلی و جداول کاربرد محدود نیز در این رده وجود دارد. حال به مثال هایی توجه نمایید:

اسلاید 3 :

¨رده فرعی LG مربوط به مؤسسات آموزشی سه قاره آسیا، آفریقا و اقیانوسیه است که در میان شماره های این رده، شمارهLG291  به مؤسسات آموزشی کشور ایران اختصاص یافته است و برای سه دانشگاه اصفهان، شیراز و تبریز دارای گسترش است.

¨این تعداد شماره و گسترش موجود با توجه به تعداد کثیر موسسات آموزشی و منابع مربوط به آن ها مسلما کافی نخواهد بود. در این راستا کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران اقدام به تهیه گسترش برای موسسات آموزشی خاص کشور ایران نمود. بدین ترتیب گسترش موسسات آموزشی ایران با حروف LGR در سال 1383 منتشر گردید.

¨

اسلاید 4 :

¨فرانمای گسترش LGR، شامل سه بخش است که به ترتیب قرار گرفتن عبارتند از دانشگاه ها، سایر نهادهای آموزش عالی، نهادهای غیر آموزش عالی و در نهایت پس از متن فرانما جداول کاربرد محدود آمده است.

¨در بخش جداول، 6 جدول با توجه به تعداد شماره های اختصاص یافته به هر نهاد آموزشی تنظیم شده است. در مورد اختصاص شماره ها به مراکز آموزشی ایران قدمت، محل قرار گرفتن، تعداد دانشجو و استاد، رشته های تحصیلی، نهادهای وابسته و نیز میزان انتشارات هر مرکز مورد توجه قرار گرفته است.

¨در انتهای هر یک از سه بخش اصلی فرانما نیز، نهاد های آموزش عالی قدیمی یا منسوخ معرفی و به هریک شماره ای اختصاص یافته است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید