بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

شاخص OEE که برای نخستین بار در دهه 1960 توسط «سی‌چی‌ناکایاما» در ژاپن معرفی و بکار گرفته شد، به عنوان یکی از مؤثرترین ارکان نظام نت بهره ور فراگیر TPMبوده که در برگیرنده اطلاعات فنی بسیار سودمندی برای مدیریت واحدهای تولیدی صنعتی می باشد و نقش اساسی را در شناسایی اثر بخشی تجهیزات و فعالیتهای تولیدی و انواع اتلاف های آشکار و پنهان ششگانه ، در سیستم های تولیدی ایفا می کند.

اسلاید 2 :

—OEE يک ابزار اندازه‌گيري جامع از تجهيزات توليدي کارخانه مي‌باشد که متدولوژي کاهش مشکلات ماشين‌آلات توليدي و اجراي بهبود مداوم توليد را به کار گرفته و در ابتدا از اقدامات اصلاحي به بهترين وجه در جهت محدود کردن تجهيزاتي که تأثير منفي بر توليد داشته باشند استفاده مي‌کند و در انتها اقدامات اصلاحي به ديگر قسمت‌هاي کارخانه بسط داده مي‌شود.

—

اسلاید 3 :

این شاخص به بیانی ترجمه فنی اتلاف و ضایعات موجود در فرایند صحیح آن، روشهای بهبود و تبدیل اتلاف آن به محل ارزش افزوده ،برای سیستم های تولیدی است که از طریق محاسبه اهل فن آشکار می گردد.

محاسبه و بهبود این شاخص یکی از مهمترین گامهای اجرایی و پیاده سازی TPM در واحدهای صنعتی به شمار می رود.

اسلاید 4 :

OEE با آماده سازی یک چهارچوب کلی برای اندازه گیری کارایی تولید، روشی پایدار برای اندازه گیری اثربخشی برنامه های TPM و دیگر ابتکارات ارائه میدهد.

روش های اثربخشی کلی تجهیزات ((OEE را می توان جهت شناسایی گلوگاه ها و توسعه فرآیند تولید در تنها چندین ساعت به کار گرفت.

اسلاید 5 :

üOEE یک ابزار اندازه گیری و بهبود است و یکی از بهترین روش ها جهت نظارت،بازبینی و توسعه ی کارآیی فرآیندهای صنعتی(ماشین آلات،اجزائ صنعتی،خطوط مونتاژ)می باشد.

üOEE به طور مستمر به عنوان معیار کلیدی در برنامه های نگهداری جامع بهره ور ( TPM) و کارخانه هایی با متدلوژی تولید ناب استفاده شده و یک روش مناسب برای اندازه گیری اثربخشی  TPM استفاده از OEE می باشد.

ü

اسلاید 6 :

برای درک بهتر تعاریفی از کارایی، اثربخشی و بهره وری بیان می کنیم.

کارایی :

کارایی، بازده یا راندمان عملکرد، بیانگر میزان استفاده از منابع(زمان،پول،انرژی و ... ) برای تولید واحد خدمت یا محصول است.

اسلاید 7 :

اثربخشی

با مقایسه ی تولید واقعی با اهداف و توانمندی ایده آل آن فعالیت تولیدی، بدست می آید. بنابراین اثربخشی سخنی از کارایی میزان منابع مورد استفاده برای تولید واحد مشخصی از محصول بیان می کند

اسلاید 8 :

بهره وری

با مراقبت از میزان دستیابی به تولید قابل قبول (اثربخشی)،در مقایسه با میزان سعی و تلاش سرمایه گذاری شده در این راستا (کارایی) تعریف می شود.

اسلاید 9 :

کلاس جهانی OEE  :

این دپارتمان محاسبه کلی OEE و آنچه که برای رسیدن به درصد سطح جهانی مورد بررسی می باشد را مطرح می نماید.

این هدف و آرمان شماست، یعنی چیزی که در راه رسیدن به آن و یا نزدیک شدن به آن باید تلاش کرد.

اسلاید 10 :

دسته بندی و نحوه معرفی انواع اتلاف و ضایعات در فرآیندهای تولیدی،زمینه تعریف و محاسبه شاخص اثربخشی کلی تجهیزات OEE را فراهم آورده به طوریکه این شاخص،مطابق استاندارد و تعریف آن،عددی بین صفر تا 100% داشته و با افزایش آن از حجم اتلاف و ضایعات ششگانه در سیستمهای تولیدی کاسته شده و بهره وری کل ارتقاء می یابد و این همه تنها از محل تبدیل اتلاف به ارزش افزوده، عاید شرکتهای تولیدی می گردد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید