بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی

تصویب قانون افزایش بهره‎وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی در تاریخ  1389/05/06

ماده 33 : از تاريخ تصويب اين قانون، علاوه بر اجرای قانون خريد تضميني محصولات كشاورزي، در قالب بودجه‌هاي ‌سنواتي و اعتبار مصوب، سياست قيمت‌تضميني نيز برقرار مي‌شود.

توليدكنندگان محصولات‌كشاورزي مي‌توانند محصولات خود را در بازار بورس تخصصي كالاي كشاورزي عرضه نمايند. در صورت كاهش قيمت بورس نسبت به قيمت تضميني اعلام‌شده از سوي دولت، مابه‌التفاوت آن توسط دولت به توليدكنندگان پرداخت مي‌گردد.

وزارت جهادكشاورزي مكلف است هر ساله متناسب با شرايط توليد و بازار، محصولات تحت سياست خريد و قيمت تضميني را انتخاب و اعلام نمايد.

آيين‌نامه اجرائي اين ماده حداكثر شش ماه پس از تصويب اين قانون به پيشنهاد وزارت جهاد كشاورزي به تصويب هيأت وزيران مي‌رسد.

اسلاید 2 :

آخرین تصمیمات در مورد اجرای سیاست قیمت تضمینی

محصولات مورد نظر :

  1. جو دامی
  2. ذرت دانه ای

الگوهای اجرایی مورد نظر برای جو دامی:

  1. الگوی گواهی سپرده کالایی در استان های خراسان رضوی، کرمانشاه، فارس، مرکزی و مازندارن
  2. الگوی عرضه فیزیکی در سایر استان های کشور

اسلاید 3 :

نهاد مباشر پذیرش انبار

  • معرفی مباشر پذیرش انبار به صورت رسمی و کتبی توسط وزارت جهاد کشاورزی به بورس جهت پذیرش انبارهای حائز شرایط استاندارد تعیین شده توسط بورس کالا
  • معرفی و شناسایی انبارهای حائز شرایط استاندارد بورس کالا در شهرستان ها و اقدام برای پذیرش انها و ارایه تضامین لازم به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار
  • تطبیق روزانه آمار سامانه ساتراپ با سامانه بورس و ارایه تاییدیه‏ای مبنی بر تطبیق آمار مذکور به بورس کالا جهت ایجاد امکان عرضه
  • نهاد مباشر یا نهادی دیگر به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی (همچون پشتیبانی امور دام در سال 94 ذرت خوزستان) لازم است فرآیندها و اقدامات مرتبط با هزینه های تبعی شامل حمل محصول به انبارهای پذیرش شده نزد بورس، تضمین عدم کاهش کمیت محصول در انبار و ارزیابی کیفی و وظایفی از این دست را بر عهده گیرد.

اسلاید 4 :

خروج محصول از انبار

خروج کالا از انبار، مستلزم اخذ تاییدیه قبلی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌باشد.

انباردار موظف است در زمان مراجعه دارنده گواهی سپرده کالایی جهت تحویل کالا، جدول زمان بندی انجام امور بارگیری را به وی و بورس اطلاع‌رسانی نماید.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید