بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

سورۀ مبارکه الجمعه آيه 5

مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ.

مثل كسانى كه [عمل به] تورات بر آنان بار شد [و بدان مكلف گرديدند] آنگاه آن را به كار نبستند همچون مثل خرى است كه كتابهايى را برپشت مى‏كشد [وه] چه زشت است وصف آن قومى كه آيات خدا را به دروغ گرفتند و خدا مردم ستمگر را راه نمى‏نمايد.

اسلاید 2 :

سورۀ مبارکه النجم آيات 39 تا 41

وَأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى (39)

و اينكه براى انسان جز حاصل تلاش او نيست 

وَأَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُرَى (40)

و [نتيجه] كوشش او به زودى ديده خواهد شد 

ثُمَّ يُجْزَاهُ الْجَزَاء الْأَوْفَى (41)

 سپس هر چه تمامتر وى را پاداش دهند 

اسلاید 3 :

امام صادق(ع) :

( اصول كافى جلد 1 ص : 55 رواية: 2 )

الْعِلْمُ مَقْرُونٌ إِلَى الْعَمَلِ فَمَنْ عَلِمَ عَمِلَ وَ مَنْ عَمِلَ عَلِمَ وَ الْعِلْمُ يَهْتِفُ بِالْعَمَلِ فَإِنْ أَجَابَهُ وَ إِلّا ارْتَحَلَ عَنْهُ.

علم با عمل همدوش است. هر كه بداند ، بايد عمل كند و هر كه عمل كند بايد بداند، علم عمل را صدا زند اگر پاسخش گويد بماند و گرنه كوچ كند .

حضرت علی (ع) :

(شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 20، ص267)

لا تَطْلُبْ سُرعَةَ العَمَلِ و اطْلُبْ تَجوِیدَهُ؛ فإنَّ الناسَ لا یَسألُونَ: فی کَم فَرَغَ مِنَ العَمَلِ، إنّما یَسألُونَ عَنْ جَوْدَةِ صَنعَتِهِ.

در پی سرعت عمل مباش، بلکه به دنبال خوب انجام دادن آن باش، زیرا مردم نمی‌پرسند در چه مدت کار را به سرانجام رساند، بلکه از کیفیت انجام آن می پرسند.

Don’t regard the action’s speed but follow the good performance of a task, for people don’t ask how long it does take but rather they ask about its quality 

اسلاید 4 :

مفهوم مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک هنر و علم تدوین ، اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه است که سازمان را قادر می سازد به مقاصد خود دست یابد.

اسلاید 5 :

تدوین استراتژی

در این مرحله مأموریت سازمان / شرکت تعیین شده ، عوامل خارجی و داخلی بررسی می شوند تا فرصت ها تهدیدها ، قوت ها و ضعف ها مشخص شوند و براساس آنها اهداف و استراتژی های سازمان در سطوح مختلف تعیین شوند .

اسلاید 6 :

اجرای استراتژی

در این مرحله استراتژی های تعیین شده در مرحله تدوین بایستی به اجرا درآیند. برای اجرای استراتژی‌ها ابتدا الزامات تحقق سند راهبردی فراهم می گردد و اهداف و سیاست‌ها در راستای مأموریت و استراتژی‌ها تعیین شده و براساس آنها منابع سازمان تخصیص داده می شوند و سپس در ساختار مناسبی و با فرهنگ سازنده هدایت می‌شوند تا استراتژی‌ها به اجرا درآیند.

اسلاید 7 :

ارزیابی استراتژی

در این مرحله تغییرات احتمالی عوامل اثرگذار داخلی و خارجی و اثرات احتمالی آنها بر مأموریت ، اهداف و استراتژی ها و راه‌کارهای اجرایی بررسی می شود . هم‌چنین نحوه انجام هرکدام از مراحل تدوین و اجرای استراتژی از ابعاد مختلف مورد دقت و ریزبینی قرار می گیرند و در نهایت نتایج بدست آمده و نحوه دستیابی به آنها (عملکرد) مورد ارزیابی قرار می گیرند تا انحرافات احتمالی شناسایی شده و در جهت رفع آنها اقدام شود .

اسلاید 8 :

اجراي استراتژي

همیشه اجرای استراتژی از تدوین آن بسیار دشوارتر است .

تدوین استراتژي به تنهایی متضمن موفقیت شرکت نخواهد بود و تا زمانی که این استراتژي ها به اجرا در نیایند ، هیچ تأثیري در موفقیت وبقاي سازمان نخواهند داشت.

اجراي استراتژي بر تمام سازمان اثر گذاشته و بر همه سطوح بخشی و وظیفه اي اثر خواهد گذاشت.

اسلاید 9 :

جهت اجراي استرات‍ژي تدوين شده و پياده سازي آن در سازمان ،‌ وجود بسترهاي مناسب و منطبق با استراتژي هاي تدوين شده نياز است . لذا مي بايست الزامات تحقق سند راهبردي را محيا نمود و زمينه اجراي استراتژي ها را فراهم كرد .

الزامات مورد نياز در پياده سازي استراتژي ها در 9 دسته طبقه بندي شده اند كه عبارتند از :

اسلاید 10 :

سورۀ مبارکه اسراء آيه 14

اقْرَأْ كِتابَكَ كَفى بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيباً

نامه عمل خود را بخوان، امروز كافى است كه خود به حساب خويش برسى.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید