بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

در حال حاضر 100درصد از خانواده هاي شهري و بیش از 95درصد از خانواده هاي روستايي از خدمات شبکه برق در کشور استفاده مي کنند.

   با توجه به افزايش سطح رفاه عمومي و افزايش مشترکين برق و استفاده عموم مردم از وسايل انرژي بر خانگي تعداد اين وسايل در خانواده ها بيش از 20 قلم برآورد گرديده است.

اسلاید 2 :

روند توليد وسايل برقي و مصرف آنها در کشور

  • عدم توجه توليد کنندگان داخلي به مرغوبيت، بازدهي مفيد، ميزان مصرف انرژي در وسايل انرژي بر و همچنين عدم توجه به طراحي و ساخت مناسب و منطبق بر استانداردهاي معتبر و بهينه جهاني و همچنين استفاده بي رويه مصرف کنندگان و عدم اطلاع آنها از نحوه استفاده درست از اين وسايل، سبب گرديده است که بخش خانگي و تجاري در کشورمان مصرف کننده حدود 37 درصد از کل انرژي نهايي کشور باشد.

 

اسلاید 3 :

 

آيا مي دانيد:

     در حال حاضر وسايل انرژي بر خانگي ما نسبت به مدلهاي بهينه جهاني حداقل 40 درصد بيشتر انرژي مصرف مي کنند. اين مشکلات، دولت را بر آن داشت تا با تدوين استاندارد مصرف انرژي در وسايل انرژي بر خانگي به رفع آنها اقدام کند. به همين منظور دولت تدوين اين استاندارد را در وسايل برقي خانگي ضروري اعلام نمود و با تشکيل کميته تعيين معيارهاي مصرف انرژي که متشکل از نمايندگان وزارتخانه ها و سازمانهاي مختلف مي باشند، اقدامات اوليه در جهت تهيه و تدوين اين استاندارد از سال 1375 در کشور آغاز شد.

اسلاید 4 :


ازموارد پيشنهادي ذيل کداميک شرطلازم و کداميک شرطضروري در انتخاب و تهيه کالا خصوصاً وسايل برقي محسوب مي شوند.چرا؟

موارد پيشنهادي:

١)    توجه به شکل ظاهري کالا

2)    توجه به مدل کالا

3)    توجه به کارخانه سازنده کالا

4)    توجه به تکنولوژي ساخت کالا

5)    توجه به نشان استاندارد کالا

6)    توجه به برچسب انرژي کالا

اسلاید 5 :

تمام موارد اشاره شده جزو شرطهاي لازم در انتخاب يک کالا محسوب مي شوند. اما همانگونه که شما نيز مي دانيد توجه به نشان استاندارد و برچسب انرژي از شرطهاي ضروري در انتخاب و تهيه وسايل برقي خانگي محسوب مي شوند. زیرا این علائم اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه ی ایمنی و بازدهی وسایل برقی در اختیار مصرف کننده گان قرار می دهند.

اسلاید 6 :

معرفي برچسب انرژی

   برچسب هاي کارآيي انرژي، حاوي اطلاعات مفيدي هستند که به محصولات توليدي، پيوست شده و کارآيي انرژي محصول را (معمولاً در شکل مصرف، کارآيي يا هزينة انرژي) توضيح مي‌دهند همچنین اطلاعات مشترک در همه وسایل و اطلاعات اختصاصی مربوط به هر وسیله انرژی بر را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد تا مصرف کنندگان براي خريد آگاهانه، اطلاعات مورد نياز در اختيارشان قرار گيرد.

اسلاید 7 :

مصرف کننده گان را با میزان مصرف انرژی هر یک از وسایل خانگی انرژی بر آشنا می کند . همچنین اطلاعات مشترک در همه وسایل و اطلاعات اختصاصی مرتبط به هر وسیله ی انرژی بر را در اختیار مصرف کننده گان قرار می دهد . مصرف کننده می تواند با توجه به این اطلاعات در هنگام خرید ، دستگاهی را انتخاب کند که در مقایسه با سایر مدل های مشابه دارای مصرف انرژی کمتر و بازدهی بیشتری باشد .

اسلاید 8 :

برچسب انرژي از قسمتهاي مختلفي تشکيل شده است که هر قسمت نمايانگر اطلاعاتي است. که به طور مثال خريداران ماشين لباسشويي   مي توانند با توجه به اين اطلاعات در هنگام خريد دستگاهي را انتخاب کنند که در مقايسه با ساير مدلهاي مشابه داراي کارآيي و بازدهي بيشتري باشد.

اسلاید 9 :

سه بخش اوليه برچسب که در تمامي وسايل انرژي بر خانگي مشترک است به ترتيب نمايانگر علامت تجاري و نام شرکت سازنده     و مدل دستگاه         مي باشد.

اسلاید 10 :

   بخش چهارم برچسب انرژي به وسيله 7 حرف لاتين از A تا  Gدرجه بندي شده است که هر يک از حروفمعرف درجه اي از کارآيي دستگاه مي باشد. حرف A نشانگر بيشترين بازدهي دستگاه و حرف G نشانگر کمترين بازدهي دستگاه است. بنابراين هر چه رتبه دستگاه بيشتر باشد کارآيي آن نسبت به ميزان انرژي که مصرف مي کند بيشتر است. مصرف کنندگان مي توانند در هنگام خريد وسايل برقي خانگي با دقت و توجه به حرف لاتين درج شده در اين قسمت از ميزان کارآيي و بازدهي دستگاه اطلاع يابند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید