بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

به خاطر بیاورید که  گرینلند؛ در یادها بسیار سرد است و ایسلند سبز است.آنچه که باعث  تشکر از  ایسلند شده این است که بوسیله سرمایه ا ش در سالهای اخیر  پیشرفت کرده  است.  Reykjavik شهری است که در ان اتوبوسهای هیدروژنی همراه با اتوبوس های برقی  در خیابان های  کشور در حال حرکت هستند،

 واز منابع کاملا  تجدید پذیر برق (geothermal و hydropower)  تهیه شده اند  که همان  سوخت غیر فسیلی است و تا سال 2050می توان مورد استفاده واقع شود.و به شهردار قول داده است که Reykjavik را تمیزترین شهر در اروپا  بسازد.

اسلاید 2 :

شهر كاريتيبا در جنوب شرقي برزيل واقع است. از سطح دريا 908 متر ارتفاع دارد، دماي هوا در تابستان 21 و در زمستان 13 درجه سانتيگراد است.داراي 26 پارك ملي حفاظت شده كه از تنوع گياهي و جانوري بسيار بالايي برخوردار است.سرانه فضاي سبز هرنفر 55 متر مربع است و بدين دليل پايتخت اكولوژيكي برزيل شناخته شده است. جايي كه جمعيت آن از 300000 نفر در سال 1950 به 1/2  ميليون نفر در 1990 رسيد.اگرچه فقر و مشكل درآمدي درچهره شهر هويداست اما به طورچشمگيري از ميزان آلودگي کم  و  سطح آموزش عمومي بالا یی برخوردار است واين را مديون مجريان شهر مي باشدكه از كاريتيبا به عنوان آزمايشگاه روش توسعه شهري استفاده و از سال 1971 اين روشها را اجرا كردند.

مسافرت شهروندان با سیستم اتوبوسی ،اعلام ورودی به یک جهانی بهتر است و پارکهای وابسته به شهرداری که زائده های چمنش برای زیستن 30رأس گوسفند مورد استفاده قرار میگیرد، این شهر کوچک برزیلی را الگویی برای کلان شهرهای دیگر قرار داده. درحدود سه چهارم سکنه شهر از حمل و نقل عمومی استفاده میکنند. و افتخار این شهر اختصاص دادن 580فوت فضای سبز برای همه ساکنان شهر است. درنتیجه تحقیقات نشان میدهد نود درصد اهالی کاریتیبا از وطنشان راضی هستند.

اسلاید 3 :

پورتلند در سواحل رودخانه ی ویلامت در شمال غربی آمریکا قرار دارد که دارای جمعیتی برابر با ۵۰۰۰۰۰ نفر است . این شهر برای چند دهه مدلی از زندگی سالم و پایدار ، با در هم آمیختن هوشمندانه فضاهای شهری و باز بوده است .
سبزی این شهر ، چندان جدید هم نیست.از سال ۱۹۰۳ ، پورتلندها ، شهرهایی امید بخش برای سراسر ایالات متحده آمریکا و جهان بوده اند تا فضای سبز را در برنامه های شهری خود بگنجانند . (در آمریکا چندین شهر با نام پورتلند وجود دارند) .۳۰ سال پیش پورتلند این راه را با خراب کردن یک اتوبان ۶ بانده برای ایجاد یک پارک ساحلی در مکان آن ، ادامه داد . در حال حاضر ، پورتلند دارای فضای سبزی به مساحت حدود ۳۷۲ کیلومتر مربع است .که این فضای سبز شامل ۱۱۹ کیلومتر مسیر برای دوچرخه سواری ، دو و پیاده روی است.

 پورتلند مرز رشد شهری  را تصویب کرده است که کنترل کننده ی دورنمای شهر است و ۱۰۱ هزار کیلومترمربع از جنگل و مزارع را محافظت می کند .
پورتلند اولین شهر ایالات متحده بود که قانونی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای اش تصویب کرد و یکی از اعضای موسس "کمپین ( مبارزه ) شهرها برای محافظت از آب و هوا " بود . همچنین پورتلند برای چندین سال در بالای لیست شهرهای سبز در آمریکا و جهان قرار داشته است . این شهر ۵۰ ساختمان دارد که در حد استانداردهای هیئت ساختمان های سبز ایالات متحده یا حتی بالاتر از آن ، هستند . ترکیب مناطق مسکونی و تجاری آن مناسب پیاده روی و دوچرخه سواری است . تقریباً یک چهارم افراد برای رفتن به محل کار از دوچرخه استفاده می کنند .
پورتلند ، برای آینده انرژی شهر ، اهداف جاه طلبانه ای در نظر گرفته است ، قرار است در سال ۲۰۱۰ کل انرژی شهر از طریق انرژی های تجدید شدنی تامین شود .این هدف شامل روش های ابتکاری نظیر پارکومترهای خورشیدی می شود .

اسلاید 4 :

سومین شهر بزرگ سودان که به خاطر پارک های وسیع و فضاهای سبزش شناخته شده و مشهور می باشد .

     مدل و نمونه ای از توسعه شهری پایدار می باشد. به منظور اکوسیتی ساختن شهر مالمو، چندین کشور همسایه با استفاده از طرح مبتکرانه و ابداعی تغییر یافته اند و برنامه ریزی هایی در جهت پاسخ دهی بیشتر در زمینه های اجتماعی ، محیطی و اقتصادی صورت داده اند.

—

اسلاید 5 :

موقعیت  رویایی آن در بین کوهها و دریا ،ونکوور را تبدیل به یک تابلوی نقاشی طبیعی برای دوستداران طبیعت ساخته است و امتیازات آن از جنبه فضای سبز نیز قابل توجه است. بزرگترین شهر کلمبیای بریتانیایی با به دست آوردن 90 درصد از انرژی خود از طریق منابع قابل تجدید، تبدیل به رهبری در زمینه انرژی هیدروالکتریکی گردیده و در حال حاضر در حال طراحی برنامه ای برای استفاده از جریان باد ، خورشید ، امواج و انرژی جزر و مدی می باشد تا به صورت چشمگیری استفاده از سوخت های فسیلی را کاهش دهد.ناحیه ی مترو در حدود 200 پارک و بیش از 18 مایل از سواحل را در بردارد و یک طرح صد ساله آینده در زمینه تداوم بخشی به منابع انرژی ارائه کرده است .آیاتمدن فرض شده، صد سال دیگر نیز دوام خواهد داشت؟

اسلاید 6 :

کوپنهاگن با داشتن مزارع بادی ساحلی بزرگ درست در کنار خط ساحلی آن و مردمانی اغلب سوار بر دوچرخه تا آنجا که شما شاید نتوانید یک عصا را در بین آنها تکان دهید، یک رویای سبز است.

این شهر یک سیستم متروی جدید را در سال 2000با تشریفات نامگذاری کرد تا حمل و نقل عمومی را موثرتر و کارآمد سازد و اخیراً جایزه مدیریت محیطی اروپا را به خاطر پاکسازی آب راه های عمومی و اجرای طرح های محیطی بلند مدت کلی نگری کسب کرده است.

اسلاید 7 :

زمانی که مایور لیوینگ استون،از طرح تغییرات آب و هوایی در لندن پرده برداری کرد،این کار گامی بزرگ در انجام ماموریتش بود که شهرش را به پاکترین و سبزترین جای جهان تبدیل کند.

بر طبق این طرح و نقشه،لندن 25% این انرژی ها را برای تولید نیروی منطقه،منابع بیشتر،کم کردن انتشار گاز co2 تا حدود 60% در طی 20 سال آینده و ایجاد انگیزه برای ساکنان تا بهبود دهند نحوه ی استفاده از انرژی را در ساختمان هایشان،اختصاص خواهد داد.این شهر همچنین برای کسانی که مکررا در حال رفت و آمد هستند مالیاتهایی مقرر کرده تا تراکم جمعیت را در مرکز شهرمحدود کند.

اسلاید 8 :

هر روز تقریبا نصف  سانفرانسیسکو  را عبورو مرور عمومی، قدم زدن یا دوچرخه سواری  ، در بر می گیرد و بیش از 17 درصد از شهر برای پارک و فضا ی سبز وقف شده است. سانفرانسیسکو به عنوان یک رهبر در ساخت سبز و پایدار، با بیش از 70 طرح  سیستماتیک گواهی ایالات متحده ساختمان سبز LEED شورا را دریافت کرده.در سال 2001 رای دهنده گان  سانفرانسیسکو با 100ملیون $ ابتکار تعهد موافقت کردند که صفحات خورشیدی با کارآیی انرژی و توربین های بادی برای تسهیلات عمومی سرمایه لازم را تامین بکند. شهر همچنین استفاده از non-recyclable  اسباب بازی های نرم پلاستیکی و کیف های بچه ها با ماده شیمیایی  سوال برانگیز را ممنوع کرده است.چیز بعدی  که شما آنها را خواهید شناخت گلها خواهند بود که مشغول پوشیدن لباسهایشان اند.

—

اسلاید 9 :

پس از تحمل چندین خسارت از حوادث طبیعی تا اواخر سال 1990،سازمانهای دولتی و غیر دولتی باهایا،روی یک برنامه و نقشه ی اساسی کار کردند تا شهرشان را مقاوم تر و مستحکم تر بسازند.

تا این که در سال 1999 شهرشان را با نام شهر اکولوژیک اعلام کردند.آن برنامه ها توسعه پیدا می کرد تا از تنوع زیستی،رویش مجدد فضاهای برهنه و نا پایدار و کنترل فساد تدریجی محافظت و جلوگیری کند.همچنین این شهر خودش را به شکل یک مکانی برای سازمانهای توریستی و گردشگری در آورده است،و نیز به یک سازمان کمپوست غربی برای بازارهای عمومی و خانگی  تبدیل شده است و از سازمان ها و اورگان های کشاورزی و دامپروری حمایت میکند.

اسلاید 10 :

این سرزمین اولین کشوری است که برای تحت فشار قرار دادن بازده لامپهای قدیمی  در مدارس اغدامی جالب انجام داد. ساکنان سیدنی -  در مرحله دیگری در زمان ماه مارس ، میزبانی شهرستانهای گسترده را به عهده گرفتند و یک ساعت قطع کامل برق را به منظور بالا بردن آگاهی مردم در مورد گرم شدن کره زمین انجام دادند. و همچنین با اضافه کردن  تلاشهای خود  برای دفع کربن و نوآوریهای غذایی به دفع و انهدام ضایعات برنامه ی خود رسیدند، واکنون  شما یک کلان شهر دارید که به خوبی در راه خود به شهر زمرد سبز  جنوب  تبدیل می شود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید