بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

     ساخت مصالحي كه بتوانند نور را از خود عبور دهند، يكي از اهدافي بوده است كه مهندسين همواره در پي آن بوده اند.مصالحی که هم مقاومت زیادی داشته باشند و هم جلوه و زیبایی خاصی ایجاد کنند. بتن میتوانست انتخاب مناسبی از نظر مقاومت باشد اما دارای ظاهری سرد و خشن و سخت میباشد براي اين منظور ويل ويتينگ مدرس دانشگاه ديترويت، ماسه و سيليكاي سفيد و سيمان سفيد را با نسبت هاي مختلف مخلوط نمود و خميري بدست آورد كه در مقايسه با مخلوط هاي استاندارد با ضخامت كمتري اهداف مورد نظر او را برآورده مي كرد. او نوارهاي كوتاه پشم شيشه را براي تقويت به خمير اضافه نمود.

اسلاید 2 :

     پس از آن ويتينگ خمير توليد شده را در قالبي چهارگوش ريخت، او نمونه هاي متعددي ساخت و تلاش كرد كه هر بار از ضخامت آن كم كند ولي نه آنقدر نازك كه موجب شكستگي صفحات شود. آخرين نمونه صفحه اي بود كه در مركز ضخامتي معادل يك سكه داشت و در كناره ها به يك سانتيمتر مي رسيد، ويتينگ مي گويد: "آرزوي من اين بود كه در يك روز آفتابي بتوانيد در داخل اتاق نشسته و نور كافي براي خواندن كتاب داشته باشيد."

اسلاید 3 :

     او نازكترين پانلي كه توانست توليد كند به ميزان يك درصد از نور خورشيد را عبور مي داد. به هر حال او هرگز اين ساختمان را نساخت و آزمايشها در لابراتوار نشان داد كه پانل ها بيشتر از آن شكننده هستند كه بتوانند تحمل بار باد و باران را داشته باشند . يك شركت كوچك آلماني در آخن، بجاي اينكه بتن شفاف توليد كند راه كار ديگري را در پيش گرفت و آن اضافه كردن مصالح شفاف به بتن بود. اولين بتن سبك شفاف در سال 2001 توسط دانشمندي مجارستاني بنام لوسانزي تحت عنوان ليتراكان
ابداع شد .

اسلاید 4 :

آرون لاسونسزی در سن 27 سالگی ، زمانی که در کالج سلطنتی هنرهای زیبای استکهلم مشغول به تحصیل بود این بتن را ابداع و در سال 2004 شرکت خود را با نام لایتراکان تاسیس کرد.

اسلاید 5 :

این بتن از دو جزء بتن و فیبر نوری تشکیل شده است .
جزء اول :
بتن به هر ماده یا ترکیبی که از یک ماده چسبنده با خاصیت سیمانی شدن تشکیل شده باشد اتلاق می‌شود. این ماده چسبنده عموما حاصل فعل و انفعال سیمانهای هیدرولیکی و آب می‌باشد.

اسلاید 6 :

انواع بتن های قابل استفاده در بتن های شفاف: الف-بتن معمولی (با وزن مخصوص 2000-2400 کیلوگرم بر متر مکعب) ب-بتن سبک (با وزن مخصوص 1000-1500 کیلوگرم بر متر مکعب) ج-بتن فوق سبک (با وزن مخصوص کمتر از 1000 کیلوگرم بر متر مکعب)

اسلاید 7 :

جزء دوم :فیبر نوری
هر گاه نور از محیط اول به محیط دوم که غلیظتر است وارد شود دچار شکست میشود.واگر نور از محیط غلیظ با بیش از زاویه حد به سطح آن برخورد کندسطح ماده همانند یک آینه تخت عمل می کند و نور بازتابش می کند.
از این خاصیت در فیبرهای نوری استفاده شده است. فیبرنوری یک موجبر استوانه ای از جنس شیشه (یا پلاستیک) که دو ناحیه مغزی وغلاف با ضریب شکست متفاوت ودولایه پوششی اولیه وثانویه پلاستیکی تشکیل شده است

اسلاید 8 :

ديواري كه از ليتراكان ساخته شده مقاومت بتن هاي رايج را داراست و با بهره گيري از خصوصيات فيبرهاي نوري بسيار نازك، منظره دنياي خارج همانند نمايي از درختان، خانه ها و كساني كه از كنارش عبور مي نمايند را به داخل ساختمان منعكس مي كند

اسلاید 9 :

     مخترع اين محصول توضيح مي دهد: "هزاران فيبر نوري شيشه مانند، ماتريسي را بين سطوح اصلي هر قطعه به موازات يكديگر تشكيل مي دهند و سايه هاي طرف روشن در طرف تاريك قابل رويت می باشند. در اين صورت حتي رنگ ها نيز قابل تشخيص هستند.

 

اسلاید 10 :

شيوه ساخت بلوك هاي ليتراكان به اين صورت است كه: براي اطمينان از اينكه دو سر فيبرهاي نوري در سطوح مورد نظر براي انتقال نور قرار گرفته اند، قطعات بتني در چندين مرحله ساختــــه مي شوند، ابتدا لايه نازكي از بتــن داخل قالبي باريك و بلند ريختـــه مي شود، سپس لايه اي از فيبرهاي نوري در طول قالب قرار مي گيرد، پس از تكرارهاي متوالي قطعه حاصله را مي توان برش زد، مكعب هاي ساختماني با رشته هاي درخشان و نازك نوري بوجود خواهد آمد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید