بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

فهرست مقدمه فصل اول : بحران جهانی آب فصل دوم : بحران آب در ایران فصل سوم: سیاست های غلط مبارزه با بحران آب فصل چهارم: راه کار های مبارزه با بحران آب

اسلاید 2 :

مقدمه افزایش بی رویه جمعیت در سالهای اخیر، خشکسالی های پیاپی و بلند مدت محدودیت منابع آبهای سطحی و در نتیجه برداشت بیش از حد مجاز از سفره های آب زیر زمینی باعث بوجود آمدن آسیب های اقتصادی ، محیطی و اجتماعی جبران ناپذیری به منابع طبیعی کشور در سالهای گذشته شده است . هر ساله مناطق مختلفی از کشور گرفتار خشکسالی شده و متحمل آسیب های زیادی میشوند لذا استفاده بهینه از منابع آب موجود به یک موضوع حیاتی کشور تبدیل شده است. نظر به اینکه دشت کاشان از جمله مناطقی است که نیاز فراوان به آب بویژه در بخش کشاورزی را از طریق استحصال آب زیرزمینی تأمین مینماید ، به دلیل افت زیاد سطح ایستایی آب در نتیجه برداشت های بی رویه ، بحران آب در این منطقه یکی بویژه، در سال های اخیر به وضوح مشاهده میشود.

اسلاید 3 :

فصل اول : بحران جهانی آب تقریباً ۲۰ سال پس از آنکه بانک جهانی شروع به هشدار دادن در مورد بحران کم آبی کرد، مجموعه ای از عوامل نظیر افزایش جمعیت رشد میزان طبقه متوسط در جهان و تغییرات آب و هوا در حال محدود کردن حجم منابع آبی است. برای شرکت های مختلف صنعتی، از شرکت های چند ملیتی گرفته تا بنگاه های اقتصادی کوچک، این به معنای افزایش هزینه ها برای تأمین ماده اولیه ای است که برای مدت های طولانی، بهای چندان زیادی نداشته است. بر اساس آمار های موجود از سال ۲۰۱۱ تا کنون، شرکت های مختلف در سراسر جهان، بیش از ۸۴ میلیارد دلار برای بهبود راه های مصرف، مدیریت و بدست آوردن آب هزینه کرده اند . این در حالیست که بر اساس آمار های سازمان ملل متحد، بخش صنعت تنها ۲۲٪منابع آبی جهان را مصرف میکند و۷۰ درصد کل منابع در بخش کشاورزی استفاده میشود و مصرف خانگی نیز ۸ درصد را به خود اختصاص میدهد.

اسلاید 4 :

بر اساس اعلام موسسه پاسیفیک ،تعداد منازعات بر سر آب در جهان در طی ۱۵ سال گذشته افزایش یافته است. مقامات اطلاعاتی آمریکا نیز نگرانی هایی را در خصوص خطر بروز جنگ بر سر آب مطرح کرده اند. بر اساس یک گزارش اطلاعاتی که بر سال ۲۰۱۲ به وزارت خارجه آمریکا ارائه شده است که در طی ۱۰ سال آینده مشکلات آبی موجب بی ثباتی در کشور هایی میشود که برای منافع امنیت ملی آمریکا اهمیت دارند. بیش از ۹۷ درصد آبهای جهان در اقیانوس ها قرار دارد. از۲/۵ درصدی که آب سالم قابل مصرف محسوب می شود تقریباً ۷۰ درصد در یخچال های طبیعی و کلاهک های یخی قرار دارد و غیرقابل استفاده می باشد .و حدود ۱ درصد در دریاچه ها، رود خانه ها و دیگر منابع آب های سطحی واقع شده است.۳۰ درصد بعدی در زیر زمین است که بخشی از آن چنان کهنه است و انتقال آن به سطح زمین دشوار است که به عنوان آب های فسیلی مشهور اند .

اسلاید 5 :

نزدیک به دو سوم کشور های جهان با مشکل بی آبی مواجه اند.در خاور میانه و در کشور هایی شامل ایران و سوریه در فاصله سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ میزان آب تقریباً مساوی با حجم آب عمدتاً به دلیل مصرف بی رویه آب های زیر زمینی از بین رفته است.

اسلاید 6 :

شناسایی نقاط کم آب جهان توزیع میزان آب در گستره جهان غیر یکنواخت و نا همگون است. دو سوم جمعیت جهان در نقاطی ساکن هستند که تنها یک سوم بارش های سالانه را دارند. (آسیا) در عوض نقاط پر آب جهان نظیر رودخانه آمازون و کنگو تراکم جمعیت کم تری دارند.

اسلاید 7 :

نگرانی ها درباره ذوب یخچال های دو قطب با توجه به نتایج به دست آمده توسط سازمان نظارت بر یخچال های طبیعی جهان، برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد اعلام کرد که یخچال های طبیعی در سراسر جهان با سرعت بی سابقه ای در حال ذوب شدن هستند در حقیقت تجزیه و تحلیل داده ها در بین سالهای ۲۰۰۴-۲۰۰۵ و۲۰۰۵-۲۰۰۶ نشان میدهد سرعت متوسط ذوب و نازک شدن یخ بیش از دو برابر شده است. یخچال های طبیعی در تمام طول سال در آلاسکا، ایالات متحده ی آمریکا، کوه های آسیا و اروپا و غیره دیده میشوند زمانی که درجه حرارت بالا تر می رود یخچال ها شروع به ذوب شدن می کنند ولی اگر درصدد یافتن دلایل ذوب یخچال های طبیعی به طور عمقی هستید باید گفت که میزان غیر منطقی انتشار دی اکسید کربن از سوخت های فسیلی- بسیار بیش تر از آن چه اقیانوسها و جنگل ها میتوانند جذب کنند- دلیل واقعی آن افزایش انتشار گاز دی اکسید کربن باعث تغییر در اثر گلخانه ای میشود که به نوبه ی خود باعث گرم تر شدن زمین و در نتیجه ذوب یخچال های طبیعی می گردد.

اسلاید 8 :

چرا یخچال های طبیعی امروزه با سرعت بیش تری ذوب میشوند؟ امروزه یخچال های طبیعی در مقایسه با قرون گذشته با سرعت بیش تری در حال ذوب شدن هستند علت این تغییر ناگهانی چیست؟ تقریباً همه بر این باورند که علت اصلی آن صنعتی شدن سریع و ناگهانی است که به نوبه ی خود باعث گرم شدن کره زمین شده است-مقصر اصلی ذوب سریع یخچال های طبیعی. افزایش میانگین دمای جهانی را گرم شدن کره زمین مینامند که در طول قرن گذشته رخ داده است. (انقلاب صنعتی) علت اصلی افزایش میانگین دمای هوا به شمار میرود.

اسلاید 9 :

آمار نگران کننده * با توجه به میزان سریع ذوب یخچال های طبیعی در قطب شمال تخمین زده می شود در صورت ادامه روند ذوب تا سال ۲۰۴۰ این منطقه خالی از یخ می گردد. * با گرم شدن زمین، قطب جنوب نیز شاهد افزایش شدید متوسط دمای هوای سالانه در حدود دو نیم درجه سانتی گراد در طول پنجاه سال گذشته بوده است، که به نوبه خود منجر به افزایش سطح دریا تا چهار دهم میلی متر در سال شده است.

اسلاید 10 :

* تغییر دمای محیط به غیر از مناطق قطب شمال و قطب جنوب، بر یخچال های طبیعی هیمالیا نیز تاثیر می گذارد. ظاهراً، یخچال های طبیعی کانگوتری با سرعت هفده متر در سال در حال جمع شدن است، در حالی که یخچال پنداری با سرعتی در حدود ده متر در سال در حال کاهش است. * به گفته ناسا، گرولتلند در هر سال در حدود صد میلیارد تن از سطح یخ خود را از دست میدهد. اگر ما برای کاهش گرم شدن کره زمین اقدامی فوری انجام ندهیم خطرات بسیاری به علت ذوب سریع یخچال های طبیعی در سال های آینده رخ خواهند داد.هر یک از ما می تواند در کاهش تولید گاز های گلخانه ای مضر، که منجر به کاهش احتمالی گرم شدن کره ی زمین درآینده می شود سهمی داشته باشد .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید