بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----


اسلاید 1 :


کاربران با انگیزه های گوناگون در وب حضور دارند و در آن کارهای بسیاری نیز انجام می دهند . از گشت و گذارهای اعتیاد آور فیسبوکی ، چرخیدن در میان وبلاگ ها و ارسال و در یافت ایمیل و... .

در میان کارهایی که انجام می شود ، سرزدن به گوگل یا دیگر ابزارهای جست و جو اقدامی است که عمده ی کاربران وب انجام می دهند . گوگل و سایر ابزار جست و جو هم نیاز کاربران وب را پاسخ می دهد و هم نقش غیر قابل انکاری در رونق دادن به کسب و کارهای آنلاین ایفا می کنند . هر مدیر سایتی کاملا این نام را می شناسد و به خوبی می داند که این ابزار می تواند چه تحول بزرگی در کسب و کارها ایجاد کند .

مدیران ، برنامه ریزان و سرمایه گذاران سایت ها دریافته اند که حضور در رتبه های بالای نتایج جست و جو به معنای آمدن شماربیشتری ازکاربران به سایت آنان است ،  بنابراین همواره در تلاش اند تا راهی برای دست یابی به آن رتبه ها بیابند . کسب رتبه های بالا در موتور جست و جو کار ساده ای نیست و به تجربه ، دانش و البته صرف زمان و صبر نیاز دارد .اهمیت تجاری موتور جست و جو و تلاش سایت ها برای حضور بهتر در آن ها ، کسب و کار نوینی رقم زده است .به فرآیند آماده سازی سایت برای حضور مناسب در موتور جست و جو سئو می گویند.

اسلاید 2 :


وقتی که یک کاربر عبارتی را جستجو می کند موتور جستجو فهرستی از سایت هارا که ممکن است تعداد آن هااز چند مورد تاچند میلیارد متغیرباشد ، به وی ارایه می کند . سایت هایی که موتور جستجو به عنوان نتایج جستجوی خود ارایه می کند ، برحسب میزان ارتباط با عبارت جستجو شده ، لیست می شوند . به این ترتیب سایتی به عنوان اولین سایت درنتایج جستجو معرفی می شود که مرتبط ترین سایت با عبارت جستجو شده از دید آن موتور جستجو است .

اما موتور جست وجو چگونه این کار را انجام می دهد ؟

اسلاید 3 :


معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. سئو تکنیکهایی است که با استفاده از آنها می توان رتبه سایت مورد نظر را در نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجو بهبود داد . مهمترین ویژگی که سئو دارد، هدایت بازدید کننده هدفمند به سایت شما به صورت رایگان است.

فرآیندهایی که باید در زمینه سئو انجام شود از زمانی طراحی گرافیک و چیدمان سایت شروع میشود، با نحوه کد نویسی و معماری سایت ادامه پیدا میکند و با تولید محتوای مفید و مناسب تکمیل می شود.

در حال حاضر متخصصین سئو از بالاترین درآمد در بین انواع متخصصین در رشته IT برخوردار هستند.

کلمات کلیدی : پایه و اساس یک استراتژی موفق و مؤثر بازاریابی با موتورهای جست وجو ، انتخاب عبارت های کلیدی درست است . عبارت های انتخاب شده باید آن هایی باشند که واقعا جست وجو می شوند و نه آن چه که شما فکر می کنید و یا حدس می زنید کاربران برای جست وجو از آن ها استفاده می کنند .

برای انتخاب کلمات مناسب سه فاکتور عمده زیر را باید در نظر گرفت:

اسلاید 4 :


اجرای یک استراتژی مؤثر و بلند مدت بازاریابی با موتورهای جست وجو بدون توجه به خود سایت اصولا غیر ممکن است . پی ریزی یک بنای مستحکم و قابل اتکا در خود سایت ضروری است .سئو پروسه ی طراحی ، نوشتن متون ، کدنویسی و برنامه نویسی کل وب سایت با هدف بالا بردن شانس دست یابی به رتبه های بالا در نتایج جست وجو است . در پیاده سازی استراتژی بلند مدت ، سه مولفه اصلی زیر در هر صفحه سایت و کل سایت مورد توجه قرار دارد :

اسلاید 5 :


پیج رنک ( رنگینک ) یا امتیاز گوگل عددی است بین 0 تا 10 که به هر صفحه در اینترنت داده می شود. امتیاز هر صفحه در اینترنت بر اساس مجموع امتیازات ورودی به آن محاسبه می شود. در پروسه رتبه دادن به صفحات ، تمام سیگنال های درون صفحه نظیر عنوان صفحه ، تعداد تکرار کلمات در صفحه و...محاسبه می شود.

اسلاید 6 :


الکسا یک وبسایت معتبر بین المللی است که آمار کاملی از رفتار های کاربران و نحوه ورود به سایت های وب در سراسر دنیا را بدست می آورد و با آنالیز آن اطلاعات رتبه بندی خودش را انجام می دهد. خلاصه و چکیده این رتبه بندی عددی بین ۱ تا چند میلیون می باشد که هرچه این عدد به یک نزدیکتر باشد رتبه وب سایت، بهتر و بالاتر می باشد. سایت الکسا همانند سایتهای گوگل و یاهو دارای یک نوار ابزار مخصوص به خود است که آمار خود را از طریق آن که بر روی مرورگرهای مختلف نصب شده است بدست می آورد. به این صورت که اگر شما نوارابزار الکسا را نصب کرده باشید در ابتدا اطلاعاتی در مورد سن، تحصیلات، شغل و ... از شما پرسیده می شود و سپس بر اساس سایت هایی که مشاهده می کنید اطلاعات جمع آوری شده و بازدید سایت ها در کل دنیا محاسبه می شود و سایت ها بر این اساس رده بندی می شوند.

افزایش رتبه الکسا میسر نیست مگر با جذب بیشتر بازدیدکننده برای پایگاه اینترنتی خود. بهترین روش بالا بردن کاربران سایت استفاده از موتورهای جستجوی فعال در اینترنت است.

رتبه بندی ترافیک الکسا بر اساس آرشیو سه ماهه اطلاعات کاربران استفاده کننده نوار ابزار الکسا و همچنین تعداد صفحات بازدید شده و تعداد کاربران هر سایت می باشد.

اسلاید 7 :


تاکنون تمام سعی ما بر این بوده است که صفحات بیشتری از سایت خود را به بایگانی موتورهای جست وجو وارد کنیم، گاهی دوست نداریم موتورهای جست وجو بعضی از صفحات سایت را بخوانند و تصمیم می گیرید آن ها را از بعضی از صفحات دور نگه داریم . رفتار روبوت ها و بایگانی کردن صفحات سایت توسط موتور جست وجو را می توان طبق پروتکل هایی پذرفته شده ، کنترل کرد. این پروتکل ها به صورت زیر می باشند :

Robots.txt
XML Sitemap
Robots Meta Tag
Rel=nofollow
از میان چهار پروتکل معرفی شده ، Robots.txt و XML Sitemap برای کل سایت تعریف می شوند ، Robots Meta Tag برای هر صفحه به طور جداگانه و rel=nofollow نیز برای هر پیوند به صورت تک به تک مشخص می شود .

اسلاید 8 :


زندگی خالی نیست
مهربانی هست،سیب هست،ایمان هست 
آری تا شقایق هست زندگی باید کرد. 

<سهراب سپهری> 

با تشکر از استاد ایمانی

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید