بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

تصویر سه بعدی برای اولین بار توسط سر چارلز ویت ستون در سال 1838 میلادی اختراع شد.وی نشان داد که هنگامی که دو عکس استریوسکوپ (stereoscopically) مشاهده می شوند آنها توسط مغز ترکیب شده و باعث تولید عکس 3 بعدی می شود. عکس های استریوسکوپ  توسط لوئیس ژول دوباسک بهبود یافت و یک تصویر معروف از ملکه ویکتوریا درنمایشگاه بزرگ در سال 1851 میلادی نمایش داده شد .
 در اواخر سال 1890 میلادی ، شرکت  فیلم پیشگامان  بریتانیا فیلم (ویلیام Friese گرین)که اولین فیلم 3 بعدی جهان بود ساخت. در 10 ژوئن سال 1915 میلادی، ادوین اس پورتر و ویلیام با آزمایش کردن بر روی رنگ های  قرمزو سبز  توانست(آناگلیف)anaglyph را بسازد . و سپس در تئاتر آستور در شهر نیویورک و در سال 1922 اولین فیلم 3بعدی جهان با نام  قدرت عشق نمایش داده شد.
 

اسلاید 2 :

اولین تلویزیون سه بعدی بزرگ نمایی برای اولین بار در 10 آگوست سال 1928 توسط جان لوجی پیرددر شرکت خود در لندن به ثبت رسانید. پیرد  تلویزیون خود را با استفاده از الکترو، مکانیک و اشعه کاتد لوله ساخت. در سال 1935 اولین فیلم رنگی 3 بعدی تولید شد .در سال 1950 زمانی که تلویزیون در آمریکا محبوب شد بسیاری از فیلم های 3 بعدی برای سینما تولید شدند . اولین فیلم رنگی 3 بعدی بنام شیطان با بازیگری هنرمندان آمریکایی در سال 1952 ساخته و به نمایش برای عموم تولید شد. و سال های بعدی فیلم های با کیفیت تصویر و صدای 3 بعدی بهتری هم در آمریکا و  شوروی سابق ساخته شد.
 

اسلاید 3 :

تلویزیون سه‌بعدی (3D television)‏، تلویزیونی است که تصاویر یا فیلم ها را با استفاده از فناوری‌های سه بعدی و عینک‌های مخصوص به صورت برجسته نشان می‌دهد.
درتلویزون های معمولی برای تشکیل تصویر از نقاط فوق العاده کوچکی به نام پیکسل استفاده می‌شود. این در حالی است که در یک تلویزیون سه‌بعدی، این پیکسل‌ها به دو قسمت تقسیم می‌شوند و یک قسمت از آنها برای ایجاد یک تصویر استفاده می‌شود و قسمت دیگر برای ایجاد یک تصویر مشابه دو تصویر اولی ولی با اندکی تفاوت با آن، در فاصله‌های خیلی نزدیک یا خیلی دور این دو تصویر روی یکدیگر افتاده و تصویر نهایی تقریباً نامشخص می‌شود.
 
 

اسلاید 4 :

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا وقتی به اجسام واقعی نگاه می‌کنیم آن‌ها را سه بعدی می‌بینیم ولی تصویر همین اجسام در صفحه تلویزیون دو بعدی است؟
به جای پاسخ دادن به این سوال بیایید به چگونگی فرآیند دیدن نگاهی بیاندازیم. تنها تحریک محیطی که باعث ایجاد تصاویر در مغز ما می‌شود، نور است. آن هم نور ساده با طول موج‌های مختلف.

اسلاید 5 :

برای ایجاد این تفاوت بین تصاویری که هر چشم می‌بیند معمولاً از عینک‌های مخصوص استفاده می‌شود. در کل دو نوع عینک در صنعت تصاویر سه بعدی رایج هستند: عینک های منفعلPassive و عینک های فعالActive

اسلاید 6 :

در سال‌های اخیر متخصصان روش‌های دیگری علاوه بر عینک‌های Passive برای دیدن تصاویر سه بعدی طراحی کرده‌اند. در این روش نیاز به استفاده از عینک‌های مخصوص هست ولی لنز این دوربین‌ها دارای رنگ یا فیلتر خاصی نیست. 
 

اسلاید 7 :

نسل جدید تلویزیون های سه بعدی محصولات قابل احترامی هستند. ما اعتقاد داریم Passive یکی از به دردبخورترین اختراعات بشر است که جهان را از شر سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و همینطور عینک های زشت و بدترکیب سه بعدی های نسل قبل خلاص می کند.
تصاویر در این تلویزیون تماشایی تر هستند چون کیفیت و عمق بهتری دارند. عینک های جدید ارزانتر و سبکتر هستند و دیگر نیازی به برق و باتری ندارند. اگر همچنان برای خرید تلویزیون سه بعدی اصرار دارید باید حتما، فقط یک مدل Passive بخرید.

اسلاید 8 :

همه برندهای تولید کننده تلویزیون های سه بعدی ، تا کنون از تکنولوژی Active استفاده کرده اند. ولی فقط Vizio  و LG تلویزیون های سه بعدی Passive تولید و عرضه کرده اند.
از برندهای تولید کننده Active 3D می توان Samsung، Sony، LG، Panasonic، Sharp، Toshibaو Vizio را نام برد. در ادامه نقاط قوت و ضعف این دو تکنولوژی را بیان کرده ایم:
 

اسلاید 9 :

 نقاط ضعف LCD/LED با Active 3D
 تارشدگی تصویر ، اگر زاویه سر خود را بچرخانید و عینک به صورت عمودی قرار گیرد-یا زایه دار نسبت به تلویزیون باشد-تصویر سه بعدی خوبی مشاهده نخواهید کرد.
 نقاط ضعف Plasma با Active 3D
 روشنایی تصویر پایین ، مشاهده تصویر سه بعدی بهتر در اتاق تاریک.
 

اسلاید 10 :

برخی تجربه مشاهده تصاویر سه بعدی نظیرimax 3d را در سینما داشته اند اکثر سینما ها از فناوریپلاريزهاستفاده می کنند. مهمترین تفاوت عملی بین تلویزیون های سه بعدی در خانه و پرده های سه بعدی سینما در سایز صفحه است. تصاویر در خانه بسیار کوچک تر تا سینما و تعداد کمتری در مقابل صفحه نمایش قرار می گیرند. همچنین حداقل فاصله بین بیننده و تلویزیون بسیار کمتر از وضعیت مشابه در سینما است.
مهمترین برتری سه بعدی در تلویزیون و خانه کنترل کاربر بر شرایط پخش است برخی از تلویزیون های امکان تنظیم عمق تصویر و زاویه نمایش را فراهم می کنند تا کاربر بهترین تصویر سه بعدی را مشاهده کند
 
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید