بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

دبی (دوبی هم نوشته می‌شود) یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی است. دبی یکی از هفت امارت امیر نشین امارت متحده عربی است. دبی بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن بعد از ابوظبی می باشد. دبی از دیگر امارت‌های امارات متحده عربى متمایز می باشد از این لحاظ که درآمد نفت آن تنها 6% از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و اکثر درآمد امارت دبى از منطقه آزاد جبل علی یا (JAFZ) می باشد و همچنین از گردشگری و دیگر خدمات تجاری. تاسیسات و پیشرفتهای زیاد در صنایع و فعالیتهای مختلف در دبی باعث شده تا توجهات جهانی را در تمام زمینه ها و پروژه ها جلب کند، از جمله رویدادهای ورزشی و کنفرانسها.

اسلاید 2 :

بندر جبل علی
درصد نفت از تولید ناخالص داخلی
سرمایه وارد شده از طریق بخش مسکن

اسلاید 3 :

توریسم فرهنگی
دهکده غواصی (قرية الغوص)
دهکده آثار (قرية التراث)
مسجد شندغه با قدمت 200 ساله

اسلاید 4 :

ساخت و ساز
ساخت و ساز در دبی خیلی سریع تر از کشورهای غربی پیش می رود و علتش این است که در دبی نیروی کار ارزان از آسیا در اختیار گرفته. یکی از مهمترین علل پیشرفت در ساخت و ساز این است که دبی در حال متنوع ساختن اقتصادش است. در واقع دبی نمسی خواهد به درآمد نفتی خود متکی باشد.

اسلاید 5 :

مسافرت هوایی
فرودگاه بین المللی دبی دارای یک مرکز خرید می باشد. این فرودگاه جوایز بسیاری به خاطر طراحی و سرویس عالی اش برده است. فرودگاه بین المللی،مرکزی،جهانی دبی که در حال ساخت می باشد، یک منطقه آزاد تجاری را در داخل دبی فراهم می کند.

اسلاید 6 :

موزه های هنری
کتابخانه ها
مدارس رقص
فروشگاه کتاب های کمیاب
پیشرفت های هنری و فرهنگی
فستیوال بین المللی فیلم دبی

اسلاید 7 :

گردشگری یکی از استراتژی های مهم امارات دبی برای سرازیری دلار به امارات متحده می باشد. گردشگری در دبی مبتنی بر خرید است گرچه جذابیت های مدرن تاریخی نیز دارد. دبی از مشهورترین امارت از امارت های هفتگانه امارات متحده عربی است و دبی از دیگر امارت های امارات متحده عربی جدا و متمایز است زیرا درآمدهای نفت تنها 6% از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و درآمد اصلی آن از منطقه آزاد جبل علی و گردشگری است.

اسلاید 8 :

در حالی که در سال های گذشته نفت حدود نیمی از درآمد دبی را تشکیل می داد ، اما امروزه تجارت ، تولید، گردشگری و ساخت و ساز نقش مهم و روز افزونی در اقتصاد ملی این کشور ایفا می کند. در صورتی که در کشور ما بخش عظیمی از GDP (تولید ناخالص داخلی ) از طریق صادرات نفت بدست می آید و گردشگری و حمل و نقل های هوایی و تولیدات نقش کم رنگی را دارند .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید