بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

از مرور اخبار گذشته، مشخص شد که سدهای خاکی در طول زلزله های قوی هم رضایت بخش و هم ضعیف عمل نموده اند. کارائی آنها خیلی وابسته به طبیعت مصالح خاکریز است. سدهای ساخته شده از مصالح فشرده رسی بر روی رس خشک یا بستر سنگی، ایستادگی قابل توجه در برابر حرکت زمین دارند. حتی وقتی که روشهای تراکم نامناسب یا غیر مستعمل بکار رفته باشد. در مقایسه، سدهای خاکی قدیمی ساخته شده از سیلت یا ماسه متراکم نامناسب با طراحی قدیمی سدها، گسیختگی ناشی از روانگرائی این مصالح را در پی دارند. سدهای هیدرولیکی، نوعی از ساخت که متروکه شده و سدهای از رده خارج، انواع خاکی هستند که بیشترین آسیب پذیری را در برابر زلزله دارند. سدهای سنگریزه ای و سنگریزه ای با ظاهر بتنی معمولا بصورت سدهای پایدار تحت ماکزیمم بارگذاری لرزه ای مد نظر قرار می گیرند.

اسلاید 2 :

نتایج

همه انواع سدها می توانند با تحمل رضایت بخش بار های لرزه ای در مناطقی با لرزه خیزی بالا طراحی یا ساخته شوند. تجربه نشان می دهد که سدهای جدیدی که در معرض تکانهای شدید قرار گرفته اند، کارایی خوبی داشته اند. زلزله های قوی پتانسیلی برای ایجاد خسارت شدید بر روی سدهای بزرگ دارند. در حال حاضر بیش از 40 هزار سد با ارتفاع بیش از 15 متر بر طبق اطلاعات وجود دارد. بیشتر این سدها در برابر زلزله بوسیله روشهایی طراحی شده اند که امروزه منسوخ می باشند.

اسلاید 3 :

بنابراین یک برنامه ارزیابی لرزه ای کامل، مورد نیاز است که ایمنی سدهای موجود را تا حد استانداردهای ایمنی لرزه ای جدید بالا ببرد. سدهایی که از نظر لرزه ای مطلوب نیستند یا مقاوم سازی شده یا مخازن آنها به حدی پائین آورده شوند که ایمنی لرزه ای مطلوبی داشته باشند.

 

اسلاید 4 :

مراجع

[1] Wieland.M, “Lessons learnt from the earthquake behaviour of large dams and their implications on seismic design criteria”,Proc.Third International Conference on Dam Engineering,Editors:M.Wieland and J.S.Y.Tan,CI Premier PteLtd.,Singapore,March 20-22،2002.

 

[2] Wieland.M. “Seismic aspects of dams, General Report Question 83: Seismic aspects of dams;International Commission on Large Dams”, Proc.21''Congress of ICOLD, Montreal, Canada, June 16-20, 2003.

 

[3] Wieland.M. “Earthquake Safety Of Concrete Dams And Seismic Design Criteria For Major Dam Projects”,2003.

 

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید