بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

استقرار نظام نامه مديريت دانش در هر سازمان نه تنها به آمادگي و شرايط پذيرش درون سازماني بستگي دارد بلکه تدوين برنامه هاي راهبردي ضرورتي تاکتيکي است. موفقيت و يا شکست نظام نامه مديريت دانش سازمانها بر پايه توانمنديهاي محوري قرار دارد. هر يک از اين برنامه ها نيازمند داشتن نقشه اجرايي هستند.

در اين مقاله، با هدف ارائه الگوي تدوين برنامه راهبردي مديريت دانش ، توانمندي طراحي و استقرار نظام نامه مديريت دانش مورد بررسي قرار گرفته و در راستاي تقويت برنامه ها، نقشه اجرايي پيشنهاد و نمونه اي از آن هنگام ارائه راهکارهاي معين استقرار مديريت دانش عرضه مي شود.

اسلاید 2 :

در محيط دانشي عصر حاضر، مديريت دانش، از اجزاي لاينفک و بنيادي راهبردهاي عملیات است. اين مهم به سازمانها کمک کرده تا در بستر يادگيري سازماني و استقرار نظام مديريت دانش، فرصتهاي  جديد را بشناسند و چالشهاي پيش روي را به خوبي اداره کنند .

ارتقاي انعطاف پذيري فرايندهاي دروني سازمانها و گشايش پنجره هاي نو و جديد در تجارت بر پايه نحوة بهره گيري از فنآوريهاي نوين دانش مدار است.

اسلاید 3 :

مديريت دانش، فرايند شناسايي، غني سازي و توسعه دارائيهاي دانش سازماني جهت کسب مزيتهاي کسب و کار براي سازمان، مطابق مأموريت و مشتريان آن است.

اين مقاله برنامه هاي راهبردي استقرار نظام مديريت دانش را مورد بررسي قرار مي دهد. هدف اين برنامه ريزي شناسايي منابع دانش و راهکارهاي توليد و تحول در دانش و نحوة بهره گيري از آن است تا امکان تداوم اجراي آن ميسر شود.

اسلاید 4 :

امروزه در عصر جهاني شدن ، سازمانهایی موفق خواهند بود که بتوانند در سطح گسترده از اندوخته هاي دانشي کليه کارکنان خود در تمامي سطوح، استفاده مؤثر کنند. عوامل موفقيت را مي توان در سه گروه:

عوامل داخلي

مياني (مرزي)

خارجي

    ملاحظه کرد.

اسلاید 5 :

 

سازمانها نياز دارند تا مديريت دانش را با نگرش راهبردي نظام نامه اي هدايت کنند. نظام نامه مديريت دانش مبناي تدوين برنامه هاي سازمان است.

بهره گيري ازمديريت دانش دو مرحله دارد: مرحله طراحي برنامه هاي راهبردي و عملياتي و مرحله استقرار و اجرا.

در آيين نامه هاي اجرايي مديريت دانش لزوم تبديل هدفهاي بلندمدت و راهبردي سازمان به تاکتيکها و روشهاي اجرايي گنجانده مي شود.

اسلاید 6 :

استقرار و بهره گيري مؤثر از مديريت دانش به زيرساختارهاي سيستمي و فنآوري هاي مربوط و نيز تعهدات سازماني براي کاربرد دانش در فعاليتهاي جاري کليه سطوح سازمان نياز دارد.

راه حلهاي پيشنهادي مديريت دانش موجب تسهيل فرايند خدمت رساني به مشتريان مي شود. اين سيستمها امکان دسترسي کارکنان، شرکاي تجاري، و مشتريان سازمان را به پايگاه و ذخيره کردن دانش ميسر مي نمايد.

مديريت دانش بازه زماني کشف مسئله و حل آن را به کمترين حد ممکن مي رساند، همين قابليت مديريت دانش، موجب تسريع فعاليتهاي بازاريابي سازمانها مي شود و سازمان را قادر به تأمين سريع تر نيازهاي مشتريان مي کند و نزديکي سازمان با مشتريان بيشتر مي شود. از اين رو، انتظار مي رود رضايتمندي مشتريان با شناسايي و حل سريع مشکلاتشان بالاتر رود.

اسلاید 7 :

برنامه ريزي راهبردي، تلاشي نظام مند براي نيل به هدفها، و تصميمهاي بنيادي و اجراي اقدامات اساسي مربوط در مديريت دانش است که ماهيت و جهت گيري دارائيهاي دانشي سازمان را تعيين و راهبري مي کند.

اين برنامه ريزي به آن مجموعه از تصميمها و فعاليت هاي مديريت دانش اطلاق مي شود که هدايت و تعيين عملکرد بلند مدت سازمان را بر عهده دارد.

اسلاید 8 :

 

مهمترين هدفها و کارهاي دانشي قابل حصول و فرايندهاي کاري برنامه هاي سازمان؛

اولويت بندي هدفها و کارهاي دانشي مذکور در چارچوب اولويت هاي برنامه هاي سازمان و فرايندهاي مربوط؛

سياستها و روشهاي بسيار ضروري براي هدايت منابع و تنظيم عمليات دارائي هاي دانشي؛

تنظيم توالي برنامه هاي دانشي و نقشه هاي دانش و عمليات اساسي برنامه هاي مربوط؛

تبيين راهکارهاي دستيابي به هدفها و دارائيهاي دانشي.

اسلاید 9 :

برنامه هاي مديريت دانش بايد با توجه به مدلهاي عملياتي سازمانها طراحي شوند تا امکان خلق ارزش در حيطه عملياتي جاري سازمان فراهم شود.

طراحي اين نوع برنامه ها، نه تنها قابليت توان افزايش دانش سازماني را بکار مي گيرد، بلکه قابليت بالقوّه مدلهاي عملياتي سازمان را در چارچوب ظرفيت پذيرش و بکارگيري دانش، و قابليت خلق ارزشهاي جديد نشان مي دهد.

تعيين قلمرو طبقه بندي و دانش سازماني به صورت مدلهاي برنامه راهبردي، بنگاه هاي اقتصادي را قادر مي سازد از نظام نامه مديريت دانش خود با رويکرد سيستمي ارزش بيشتري دريافت کنند و ارزشهاي کنوني خود را در نقاط دانش خيز بهبود و توسعه بخشند.

اسلاید 10 :

راهبردهاي طراحي و استقرار مديريت دانش که به منظور دستيابي به هدفهاي مذکور طراحي مي شوند براساس مفروضات زير بايد تدوين شوند:

مشخص بودن بوجود آورندگان دانش آشکار و دانش ضمني؛

شناسايي و طبقه بندي دارائيهاي دانشي در حوزه کارهاي اصلي سازمان؛

شناسايي و طبقه بندي مهم ترين کارهاي دانشي سازمان؛

تبديل مدلها و فرايندهاي عملياتي کنوني سازمان به فرايندهاي دانش محور؛

با ساختار بودن نحوه کار با فرايند و شکلهاي گوناگون دانش در شبکه اينترانت سازمان.

راهبردهاي مديريت دانش از طريق برنامه هاي کوتاه مدت عملياتي مي شوند. اين برنامه ها بايد با پيشنهادهاي کسب ارزش افزوده دانش سازمان و شاخصهاي کارت امتيازي متعادل و متوازن مالي، مشتري، فرايندهاي سازماني و رشد و يادگيري مطابقت داشته باشند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید