بخشی از پاورپوینت

 

اسلاید 1 :

 مقدمه :

     در دنیای اقتصادی امروز ، انواع محصولات و کالاها با اسامی متفاوت قابل دستیابی هستند و چیزی که آنها را از هم تمیز می دهد ، تعداد مصرف کننده آنها می باشد چه بسا بسیاری از محصولات که به خاطر عدم شناخت کیفیت آن توسط مصرف کننده ، خریداری نمی گردد و برعکس کالایی دیگر که کیفیت پایین تری دارد ، درصد بالاتری از فروش را در اختیار گرفته و مشتری قابل توجهی نیز کسب می کند .

     به راستی این وجه تمایز خرید بین محصولات مشابه به چه دلیل است ؟ اگر از نظر کیفیت باشد ، که مشتری طبیعتا جنس با کیفیت بهتر را می پسندد ؛ اگر از نظر قیمت باشد ، باز هم معمولا محصولات مشابه ، آنچنان اختلاف قیمت محسوسی نسبت به یکدیگر ندارند. پس مسأله باید چیزی فراتر از این موضوعات باشد .

    آری – مهمترین موضوع در مشتری مداری و رسیدن به درصد بالای فروش محصول ، تبلیغات است . تبلیغات یعنی معرفی محصول یا خدمت و تا قدری هم گفتن مزایای آن نسبت به دیگر محصولات و خدمات هم رده آن و همچنین پنهان کردن عیوب احتمالی آنها.

—

اسلاید 2 :

    تبلیغات سهم به سزایی در فروش یک محصول دارا می باشد . به طوری که کارخانه ها و شرکتهای بزرگ دنیا هر ساله میلیون ها دلار صرف آگاهی رسانی و تبلیغات برای مصرف کنندگان خود می کنند ، البته چندین برابر این مبلغ از طریق بالا رفتن آمار فروش عاید آنها می گردد .

    بسیاری از کارخانه ها و شرکتها در کشورهای توسعه یافته بنای اصلی و اساسی کار خود را بر پایه تبلیغات نهاده اند تا جایی كه تبلیغات را یک هزینه نمی دانند . بلکه راهی برای معرفی و آگاهی رسانی عنوان می کنند . بسیاری از مدیران موفق دنیا در این زمینه با هم اتفاق نظر دارند که : " اگر می خواهی کسب و کاری را راه بیاندازی و فقط 100دلار دارید 90 دلار آن را به تبلیغات اختصاص بده و ما بقی را صرف تولید کن ؛ زیرا همان تبلیغات می تواند اثر بخش ترین مسئله در فروش شما باشد ولی اگر همه 100 دلار را به تولید اختصاص دهید و آگاهی رسانی و معرفی محصول به مصرف کنندگان را انجام ندهید ، شاهد ورشکستگی زود هنگام شرکت خود خواهید بود .

 

—

اسلاید 3 :

 انواع تبلیغات :

     تبلیغات از روشهای گوناگون و محیط های انتقال متفاوت صورت می گیرند . روزنامه و مجلات ، آگهی های بازرگانی در تلویزیون ، رادیو ،سی دی های دولتی مدیا و انیمیشن ، پوسترها ،کتابها و ... از این جمله موارد می باشند در کشور ما نیز تا حد متوسطی از تبلیغات استفاده می شود که مؤثرترین آنها انیمیشن ها و تصاویری هست که به صورت تیزرهای تبلیغاتی از شبکه های مختلف سیما پخش می گردد.

    هرچه ایده طراحی و پیاده سازی یک تیزر تبلیغاتی حرفه ای تر باشد به تبع ، مخاطب را تحت تأثیر قرار داده و هنگام خرید آن ، تبلیغ در ذهنش تداعی می گردد و به او در خرید معقول تر کمک می کند به عقیده بسیاری از کارشناسان این جمله که : " کیفیت  ما بزرگترین تبلیغ برای ماست. " کاملا بی پایه و اساس است زیرا چه بسیارند شرکتهایی که محصولاتی با بهترین کیفیت ممکن تولید می کنند ولی باز هم فروش بالای خود را مدیون همین معرفی ها و تبلیغات می دانند به دلیل اینکه تصاویر حرکتی و فیلم ها بیشتر در ذهن و حافظه افراد پایدار خواهند ماند .مؤثرترین و در عین حال گران ترین در سطح دنیا می باشند .

اسلاید 4 :

    در 15 سال اخیر خانواده دیگری ازاین نوع معرفی ها پا به عرصه وجود نهادند که از آنها با نام تبلیغات محیطی یاد می شود . تبلیغات محیطی یعنی تصاویر یا مطالبی که به صورت بردها یا تابلوهای بزرگ که اصطلاحا به آنها بیل برد گفته می شود انجام می گیرد . در کشور ما امتیاز قرار دادن این تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر زیر نظر سازمان شهرداری می باشد ؛ بدین صورت که شهرداری مناطق پر رفت و آمد مردم را شناسایی کرده و در آنجا تابلوهای خام را نصب می کند و بعد آنها را به افرادی که قصد انجام کار تبلیغات را دارند اجاره می دهند برای مدت زمان معین .

    ولی در سالهای اخیر هزینه اینگونه تبلیغات بسیار سرسام آور شده و در بسیاری از نقاط اجاره یک ماهه این تابلوها ، حتی به 5 تا 10 میلیون تومان می رسد علاوه بر آن این تابلوها دیگر جذابیت اولیه خود را در بین مخاطبین ندارند و به دلیل تکراری بودن تصاویر و مطالب موجود بر روی آن شاید کمتر کسی راغب به دیدن این نوع تبلیغات باشد .

اسلاید 5 :

   در چند سال اخیر کشورهای توسعه یافته دنیا سعی کرده اند که روشهای نوین و جدیدتری را با استفاده از تکنولوژی روز برای انجام تبلیغات خود به خدمت بگیرند .

   یکی از این کشورها فنلاند می باشند که سهم با ارزشی در این بین دارد . یکی از دستگاههایی که این شرکت اختراع و به ثبت جهانی رسانده دستگاه مد ساز تبلیغاتی با نام تجاری Fog Screen  می باشد در این مجال سعی داریم علاوه بر معرفی نسبی این دستگاه با ویژگی های جدید آن نیز آشنا شویم .

—

اسلاید 6 :

Fog Screen   :

این شرکت در سال 2001 میلادی دستگاهی را به صورت آزمایشی اختراع کرد و آن را در نمایشگاه سبی کانادا در معرض دید عموم گذاشت که با استقبال همه جانبه بازدید کنندگان مواجه شدند. تولید کنندگان این دستگاه سعی کردند که کار خود را به صورت کامل تری به بازار جهانی عرضه کنند که این سهم در سال 2005 میلادی اتفاق افتاد و ایشان توانستند دستگاه مزبور را پس از تولید انبوه به کشورهای مختلف جهان صادر کنند .

—

اسلاید 7 :

 چگونگی کار دستگاه :

   این دستگاه به صورت یک هود آشپزخانه غول پیکر طراحی شده و در بالای دربهای ورودی و یا حتی سقف فروشگاه ها قرار می گیرد . با تکنولوژی به کار رفته در آن آب تقطیر شده به بخار خشک تبدیل می گردد سپس تحت فرآیندهای شیمیایی چگالی بخار خشک ایجاد شده را تقریبا به مقدار 2 برابر افزایش داده و آنگاه به وسیله فن هايی که به همین منظور در دو طرف دستگاه تعبیه شده اند بخار خشک را به سمت پایین دمیده و تا وقتی که به سطح زمین نرسد به صورت مستقیم به طرف آن رانده می شود در این بین دو دستگاه پروژکتور که تحت یک نرم افزار خاص با یکدیگر هماهنگ شده اند بر روی این بخار تصاویر متحرک را به صورت فیلم یا انیمیشن پخش خواهند کرد بدین ترتیب که یکی از پروژکتورها تصویر پشت زمینه یا Background  و پروژکتور دیگر تصویر اصلی یا  For ground  را به نمایش می گذارد .

اسلاید 8 :

ویژگی های دستگاه :

طبق آزمایشهای انجام شده این دستگاه هیچ گونه عوارض پوستی و ... در بدن انسان ایجاد نخواهد کرد زیرا براي نور تابیده شده به عنوان تصویر، از تکنولوژی لیزر استفاده نمی کنند بلکه از نورهای High bright  بهره می گیرند .

افراد می توانند بدون هیچ گونه مزاحمتی از میان تصاویر موجود بر روی بخار رفت و آمد کنند و این موضوع هیچ گونه خللی در نحوه پخش تبلیغات به وجود نمی آورد زیرا چگالی میان ذرات ملکولهای این بخار خشک زیاد بوده و پس از گذشت حداکثر 2 ثانیه این بخار شکافته شده در اثر عبور و مرور ، دوباره به حالت اولیه خود بر می گردد.

 

اسلاید 9 :

دمای بخار ایجاد شده توسط این دستگاه حدودا 15 درجه سانتی گراد می باشد که هیچ گونه سوختگی را در پوست افراد ایجاد نمی کند و چون به صورت خشک تولید میگردد رطوبتی به صورت قطرات آب بر جای نخواهد گذاشت .

نرم افزار تعبیه شده بر روی دستگاه قابلیت پخش تیزر تبلیغاتب حدودا 60 دقیقه با فرمت ویدئویی  Mpeg  را دارا می باشد که این مدت زمان قابل تکرار است . Repeatable 

از دیگر مزایای این دستگاه قدرت تفکیک رنگهای قابل ملاحظه توسط طیف های رنگ RGB  می باشد . که باعث میگردد تصاویر رنگی به صورت دیجیتالی و با کمترین تغییر رنگ نسبت به صفحه مانیتور کامپیوتر نشان داده شوند .

 

اسلاید 10 :

یکی از کاربردهای منحصر به فرد این دستگاه استفاده از نرم افزارهایی است که به صورت  Sen Soring  یا حس گر عمل میکنند بدین صورت که اگر شخص با چراغ قوه یا دستگاهی که از خود نور متصاعد کند بر روی بخار موجود انعکاس نور ایجاد کند در همان نقطه حالت آتش بازی یا حتی کشیدن یک نقاشی قابل روئیت خواهد بود .

مهمترین مزیت این دستگاه استفاده از آن در ساعا ت شب و روز به صورت تقریبا یکسان می باشد .

این دستگاه به طور کلی برای استفاده در محیط های مسقف ساخته شده ولی در صورت نیاز می تواند در فضای باز نیز مورد استفاده قرار گیرد به شرطی که وزش باد به حدی نباشد که بخار آب را از هم متراکم نماید .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید