بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

120 سال پیش وقتی دکتر ( جان پمبر تون ) در آزمایشگاه کوچکش با ترکیب چند ماده معجون جدیدی را اختراع کرد و آنرا با نام کوکاکولا به دنیا معرفی نمود ، هیچ گاه فکر نمی کرد که این نوشیدنی روزی چنان مرزهای دنیا را در نوردد که در هر گوشه ای از جهان جزء ثابتی از سفره غذا باشد . این در حالی است که با ورود و عرضه ی انواع نوشابه های رژیمی ، معدود افرادی هم که از ترس جانشان از خیر مصرف نوشابه گذشته بودند ، دوباره به سمت این نوشیدنی جادوئی جذب شده اند .
واژه ی کولا از نام گیاه کولا گرفته شده و دانه ی این گیاه که در غرب آفریقا می روید در نوشابه های اولیه به عنوان کافئین به کار می رفت .

اسلاید 2 :

 

نوشابه، نوعی نوشیدنی شیرین گازکربنیک دار است که به عنوان نوعی نوشیدنی خنک و معمولاً برای برطرف نمودن تشنگی و یا به همراه غذا، مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب نوشابه ها حاوی کافئین هستند.
کالیفرنیا و فلوریدا، به آن سودا (بی کربنات دو سود) می گویند. در اکثر مناطق کانادا، به نوشابه پاپ می گویند. معمولاً پاپ، نوشابه ایست که درون بطری قرار دارد؛ در حالی که سودا درون قوطی می باشد.

اسلاید 3 :

برای طعم دادن به نوشابه از وانیل، دارچین، کارامل و همچنین اسانس انواع مرکبات، مخصوصاً پرتقال و لیمو ترش استفاده می کنند. از آنجا که بخش اعظم نوشابه آب بوده و سایر مواد افزودنی، بخش ناچیزی دارند، این نوشیدنی را نوشابه نام نهاده اند.

اسلاید 4 :

نوشابه ها را با شیره ی ذرت یا شکر شیرین می کنند. برای تهیه ی نوشابه های رژیمی، از مواد شیرین کننده مصنوعی همچون ساخارین استفاده می کنند که این مواد، اگرچه مزه شیرینی ایجاد می کنند، اما کالری یا مواد مغذی ندارند و سبب چاقی هم نمی شوند.

اسلاید 5 :

پپسی
کوکا کولا
مکاکولا یا نوشابه مکه در فرانسه مخصوص مسلمانان
زمزم در ایران

اسلاید 6 :

▪ سینالکو: آلمانی، نوعی لیمو ترشناد که در ایران، انواع طعم های آن یافت می شود.
▪ زمزم: کشور ایران، این نوشابه را در طعم های مختلف تهیه نموده است. کارخانه زم زم، یکی از بزرگ ترین کارخانجات تولید نوشابه در ایران می باشد.
▪ میریندا: اسپانیایی، که معمولاً طعم آن پرتقالی است.
▪ سون آپ: آمریکایی، معمولاً لیمویی است.

اسلاید 7 :

 

▪ کانادا درای: کانادایی
▪ کوکا کولا: آمریکایی
▪ فانتا: نوشابه ای که کارخانه کوکا کولا آن را تهیه می کند.
پپسی: آمریکایی

اسلاید 8 :

پـوسیدگی دندانها: چون خاصیت اسیدی دارند . اگر یک دندان شکسته را در یک بطری نوشابه گازدار بیندازید پس از ده روز خواهید دید که دندان حل می شود دندان و استخوان تنها اعضای بدن هستند که سال ها پس از مرگ انسان به جا می مانند حال فرض کنید که این نوشابه ها چه برسر معده و روده نرم و لطیف می آورند !

اسلاید 9 :

چاقی: نوشابه های گازدار از آب تصفیه شده، افزودنیهای مصنوعی و شكر تهیه می گردند ، بنابراین فاقد هرگونه ارزش تغذیه ای بوده و تنها به خاطر میزان قند بالایشان کالری زیادی دارند . و در نوشابه های رژیمی که از آسپارتام استفاده می کنند ضمن اینکه یک ماده ی اشتها آور بوده ، سبب میگرن ، سرگیجه و کاهش توان حافظه می شود . ( یک لیوان نوشابه به حدود 120 کیلو کالری انرژی دارد که این مقدار انرژی برای یک ساعت پیاده روی است .

اسلاید 10 :

سوء تغذیه: PH نوشابع گازدار به علت وجود اسید فسفریک و دی اکسید کربن 3.5 – 2.5 می باشد . که موجب پدید آمدن محیطی اسیدی در معده ی می گردد و مخاط دهان ، گلو و مری نیز در برابر اسید آسیب پذیر می باشد . غذای مصرفی گوارش نیافته سبب سوء هاضمه و نفخ می شود .
تاثیر بروی كلیه ها: به علت افزایش اسید فسفریم خون کلیه ها قادر به دفع سریع آن نمی باشد .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید