بخشی از پاورپوینت

 اسلاید 1 :

اهمیت و ضرورت تعامل با رسانه ها

شرایط و چگونگی تحقق این مسله

اسلاید 2 :

رسانه ((media چیست؟

انواع رسانه

           1- رسانه های سنتی

           2- رسانه های  چاپی    pri t media

           3-  رسانه های الکترونیک          electro ic media                                

          4- رسانه های سایبر                

اسلاید 3 :

با توجه به تأثيرات شگرف انقلاب ارتباطات و اطلاعات بر تمامي عرصه‌هاي اجتماعي و شكل‌گيري جامعه اطلاعاتي، كارگزاران روابط عمومي براي حضور در اين شرايط و ايفاي نقش اصلي و اساسي خود بايد با دو مقوله مهم كاملاً آشنا شوند

اسلاید 4 :

سواد اطلاعاتي از موضوعات جالب و جديد در عصر اطلاعات است. اين موضوع را مي‌توان يكي از عوامل مؤثر براي حضوري موفق و پويا در اين عصر به ويژه براي كارگزاران روابط عمومي دانست.

رشد غيرقابل پيش‌بيني اطلاعات و فناوري‌هاي مربوط به حوزه ذخيره، سازمان‌دهي و دسترسي به اطلاعات از جمله ويژگي‌هاي بارز اين عصر به حساب مي‌آيد

 

اسلاید 5 :

در عصر اطلاعات، علاوه بر ويژگي‌ بارز و ملموس آن – يعني رشد كمي حجم اطلاعات – دگرگوني‌هايي نيز در ابعاد مختلف اطلاعات به چشم مي‌خورد. متعاقب اين تحولات و ظهور و مفهوم جامعه اطلاعاتي توانمندي‌ها و سواد نويني متناسب با تغييرات ياد شده مورد نياز بوده كه بتواند ضامن بقاي افراد جامعه باشد. برخي از اين توانمندي‌ها – با عنوان سواد – متناسب با نيازهاي روز از سوي صاحبنظران مطرح شده‌اند .

اسلاید 6 :

سواد رايانه‌اي: توانايي بهره‌گيري از رايانه و نرم‌افزارهاي آن براي انجام امور و وظايف

سواد فن‌آوري: توانايي استفاده از رسانه‌هايي مانند اينترنت براي دسترسي به اطلاعات و قرار دادن اطلاعات در چرخه ارتباطي به نحوه‌ي مؤثر.

سواد متني: در اين نوع سواد فرد توانايي تشخيص «واقعيت»‌ و «ديدگاه شخصي» را در يك متن دارد. اين مهارت يكي از پايه‌هاي سواد اطلاعاتي است كه مواد را از نظر ارزش انتقادي مورد ارزيابي قرار مي‌دهد.

سواد شمارشي: به توانايي تفسير پايگاه‌هاي بزرگ داده و خرد كردن و پردازش ارقام آن‌ها به روش معنادار و تشخيص صحت آن‌ها اطلاق مي‌شود.

با توجه به مقدمه فوق مي‌تواند سواد اطلاعاتي را چنين تعريف نمود: «مجموعه‌اي از توانايي‌ها و مهارت‌ها براي جستجو، ارزيابي و استفاده مؤثر از اطلاعات» با سواد اطلاعاتي كسي است كه: «توانايي مكان‌يابي، دسترسي، ارزيابي و استفاده مؤثر و بهينه از اطلاعات مورد نياز براي هر فرد يا افراد را دارد.»

اسلاید 7 :

بايد خاطرنشان ساخت كه فرد «باسواد اطلاعاتي» داراي قابليت‌هاي ذيل مي‌باشد:

1 – نياز اطلاعاتي را مشخص مي‌كند.

2 – نياز اطلاعاتي را مطرح مي‌كند.

3 – اطلاعات را بازيابي مي‌كند.

4 – اطلاعات را به صورت منتقدانه ارزيابي مي‌كند.

5 – اطلاعات را انطباق مي‌دهد.

6 – اطلاعات را سازماندهي مي‌كند.

اسلاید 8 :

7– اين فرايند را مجدداً تكرار مي‌كند (نشان مي‌دهد كه نيازهاي اطلاعاتي اوليه بر طرف شده است و در صورت لزوم اين فرايند را دوباره تكرار كرده و آموخته‌هاي خود را در زمينه‌هاي متفاوت به كار مي‌گيرد)

اسلاید 9 :

كيفيت زندگي شهروندان در تمام سطوح بهبود مي‌يابد.

ميزان مشاركت و دموكراسي را در تمامي سطوح افزايش مي‌دهد.

اجراي بهتر و مؤثرتر قوانين، طرح‌ها و سياست‌ها را باعث مي‌‌شود.

انجام بهينه و مؤثرتر مشاغل را تسهيل مي‌كند.

فاصله ميان غنا و فقر اطلاعاتي (يا به تعبير ديگر شمال و جنوب اطلاعاتي) را از در سطح كلان و ملي

اسلاید 10 :

سواد رسانه‌اي به طور خلاصه عبارت است از «قدرت درك نحوه كار رسانه‌ها و معني‌سازي در آن‌ها و چگونگي سازماندهي استفاده از آن‌ها»

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید