بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

تاريخچه

         در اواخر دهه ی 1360 بانک ها ی کشور به سیستم اتوماسیون عملیات بانکی و رایانه ای کردن ارتباطات خود توجه نشان دادند.حرکت به سمت بانکداری الکترونیکی ازاوایل دهه ی70 آغاز شد.

         در خرداد۱۳۸۱مجموعه مقررات حاکم بر مرکز  شتاب به تصویب رسید. بدین ترتيب اداره شتاب بانک مرکزی در ۱/۴/۱۳۸۱ تاسیس و با هدف فراهم کردن زیر ساخت بانکداری الکترونیکی آغاز به کار کرد. شتاب با ایجاد ارتباط بین دستگاه های خود پرداز سه بانک رسماً متولد شد(بانک­های کشاورزی، توسعه صادرات و صادارت ایران در این طرح حضورداشتند وبانکهای خصوصی سامان وکارآفرین نیزدرخواست کردند که درآزمایش­های اولیه شتاب حضورداشته باشند). درحال حاضربیشتربانکهای ایران بطورمستقیم طرحهای با نکداری الکترونیکی خود را پیش برده و می برند. بانک ملی با طرح سیبا، بانک صادرات با طرح سپهر، بانک رفاه با طرح جاری همراه، بانک کشاورزی با طرح مهر، بانک ملت با طرح جام

        و بانکهای خصوصی با طرح بانکداری ۲۴ ساعته و به صورت مجزا و منفرد، با نکداری الکترونیکی را درحوزه تحت پوشش خود تجربه کرده و می کنند.

اسلاید 2 :

تعريف بانكداري الكترونيك

        بانكداري الكترونيكي شيوه اي از بانكداري است كه در آن مشتري در كليه ساعات شبانه روز و بدون حضور فيزيكي در شعب بانك با استفاده از سرويس هاي امن الكترونيكي كه بانك در اختيار وي قرار مي‌دهد ، از خدمات بانكي استفاده نمايد .
براي برخي از مشتريان ، بانكداري الكترونيكي به معني دسترسي 24 ساعته به موجودي حساب بانکي از طريق دستگاه خودپرداز مي‌باشد. در صورتيكه بانكداري الكترونيكي شامل خدمات مختلف بانكي است كه به صورت غير حضوري از طريق درگاه هاي مختلف ( نظير پايانه فروش ، اينترنت ، خودپرداز ،تلفن ثابت و همراه و ... ) قابل ارايه مي‌باشد .

اسلاید 3 :

مزاياي بانكداري الكترونيك

اسلاید 4 :

مزاياي سيستم در سطح ملي
استفاده از بانكداري الكترونيكي موجب كاهش آلودگي هوا ، مصرف سوخت و کاهش ترافيك ( بدليل عدم نياز به مراجعه حضوري مشتريان به شعب موسسات مالي ) ، كاهش هزينه هاي بهداشت و درمان، كاهش هزينه هاي چاپ اسكناس ناشي از فرسودگي اسكناس و ... مي‌شود .

مزايا سيستم براي كاربر
كاهش هزينه هاي رفت و آمد ، جلوگيري از اتلاف وقت ، كاهش احتمال بروز بيماري ( بدليل عدم نياز به تماس با پول نقد و کمتر در معرض آلودگي قرار گرفتن ) ، سهولت استفاده از خدمات بانكي ، استفاده بهينه از زمان ، كاهش ريسك مخاطرات امنيتي ناشي از حمل پول نقد (مانند دستبرد ، سرقت، مفقود شدن پول و ...)، استفاده از خدمات بانكي بدون محدوديت مكان و زمان و ...

مزايا براي موسسه مالي
كاهش هزينه هاي عملياتي و هزينه تمام شده خدمات بدليل عدم نياز به شعبه فيزيكي ، امكان فعاليت و ارايه خدمات بدون محدوديت مكاني و زماني ، افزايش منابع ، مميزي و کنترل ساده تر تراکنش ها ، کاهش مخاطرات امنيتي ناشي از پول رساني و ...

 

اسلاید 5 :

معايب بانكداري الكترونيك

      خطرهای امنیتی

     در نظام بانکداری جدید افراد می توانند با بدست آوردن رمز اشخاص ازحسابهای آنان برداشت کنند و یا به طورکلی به حسابهای اشخاص حمله یا آنها را ازاعتبار ساقط نمایند. باید گفت که درنظام بانکداری سنتی به دلیل ماشینی بودن سیستم و یادستی بودن آن ،فقط متصدیان اموربانکی به حسابهای مشتریان دسترسی داشتند و از این نظر میزان این نوع خطرهای امنیتی برای حسابهای افراد و شرکتها بسیارپایین بود .از طرفی سوء استفاده از ضعف های امنیتی بانك ها و ناآگاهی کاربران مي تواند باعث نفوذ هكرها به حساب هاي بانكي شود.

 

اسلاید 6 :

مقایسه بانکداری سنتی و الکترونیکی

اسلاید 7 :

همراه بانک

امروزه تعداد كساني كه از تلفن همراه برخوردار بوده و از آن استفاده مي كنند بسيار زياد بوده و هر روز درحال افزايش  است «همراه بانک» سامانه ای است که با طراحی و تولید نرم‌افزاری تحت زبان برنامه‌نویسی جاوا، آندروید، ویندوز موبایل و آی او اس اپل صورت گرفته‌است تا متقاضیان با استفاده از آن خدمات متنوعی دریافت‌کنند. شما با نصب نرم افزار لازم بر روی تلفن همراه خود،می توانید خدمات بانکداری الکترونیکی را در طول شبانه روز از طریق تلفن همراه دریافت نمایید.

خدمات همراه بانک

- پرداخت قبوض.

- تائید مبلغ چک.

- اعلام چک برگشتی.
- اعلام مانده حساب.

- دریافت چند گردش آخر حساب.

- خرید شارژ سیم کارت اعتباری ( تالیا و ایرانسل )

- انتقال و حواله وجه فی مابین حسابهای الکترونیک خود و دیگران.

اسلاید 8 :

تلفن بانک

 

«تلفنبانک» سامانه ای است که مشتریان به وسیله آن می توانند خدمات الکترونیک بانکی را از طریق تلفن ثابت در طول شبانه روز دریافت نمایند.
بسياري از خدمات و اطلاعاتي كه درباره حساب بانكي‌تان به آن نياز داريد بدون اينكه لازم باشد به بانك مراجعه كنيد در اختيارتان قرار دارد. كنترل موجودي حساب، دريافت گزارش گردش حساب، اطلاع از وضعيت چك‌هاي صادر شده و ... بسياري از خدمات و اطلاعات ديگري كه براي استفاده مناسب از حساب بانكي‌تان نزد بانكتان به آن احتياج داريد، با يك تلفن مي‌تواند كه در اختيارتان قرار گيرد.

 

اسلاید 9 :

کد بانک

امروزه تلفن همراه یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی همه ما شده است. یکی از امکاناتی که بانکداری الکترونیک در اختیار ما قرار داده استفاده از کدهای ussd یا کد بانک است که بر روی تلفن همراه است  و بدون نصب هیچ گونه نرم افزاری بر روی گوشی تلفن همراه ،تنها با گرفتن چند عدد خدمات بانکداری الکترونیک را به ما ارائه میدهد.

با کدهای ussdمی‌توان کارهایی مثل انتقال وجه، اعلام موجودی، خرید شارژ، پرداخت قبوض و حتی پرداخت کمک‌های خیرخواهانه را انجام داد. بعضی از شرکت‌ها و بانک‌های ارایه دهنده این کدها در مواقعی خاص مثل عید فطر گزینه پرداخت فطریه را نیز فعال می‌کنند. محیط ساده کار با این کدها باعث می‌شوند که شما بدون هیچگونه سردرگمی کارهای بانکی خود را به راحتی انجام دهید.

 

اسلاید 10 :

اینترنت بانک

بیشترین موارد دسترسی و خدمات بانکداری الکترونیک از طریق اینترنت بانک میسر است.

خدمات قابل ارائه بر روی سایت بانکداری اینترنتی

حواله منظم

پرداخت اقساط

پرداخت قبوض

امکان ثبت نام عمره

امکان افتتاح حساب الکترونیک

  خريد شارژ سيم كارت اعتباري

امکان دریافت پنج، ده و سی گردش آخر حساب

انتقال وجه  بين بانكي  از طريق سحاب، پايا، ساتنا

امکان غیر فعال سازی ملت کارت در صورت مفقودی و یا سرقت.

امکان دریافت دویست گردش با فرمت مورد نظر شامل Excel, Word, HTML, PDF .•

شناسایی واریز کنندگان وجه به حساب جام از طریق درج نام واریز کننده در صورتحساب

امکان تایید اطلاعات چک از قبیل سریال، مبلغ و تاریخ به منظور اطمینان از صحت عملیات و پیشگیری از جعل چک.

 استعلام وضعیت چک به منظور اطلاع وضعیت برگ های دسته چک اعم از پاس شده، پاس نشده، برگشت شده و ...

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید