بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

«روستاي نسر» از روستاهايي است که در جنوب شرقي بخش جلگه رخ واقع شده است. از نظر موقعيت جغرافيايي شمال اين روستا به سمت رباط سفيد و بخش احمدآباد مشهد است و از جنوب به شهرستان زاوه و از شرق به شهرستان فريمان و از سمت غرب به مرکز بخش جلگه رخ و شهر کدکن مي رسد وجمعیت آن نزدیک به 3400 نفر می باشد.اين روستا از نظر آب و هوا سردسير و از نظر درآمد و اشتغال در سطح متو سط مي باشد.«نسر» پرجمعيت ترين روستاي بخش جلگه رخ است و فاصله آن با مرکز بخش ۲۷کيلومتر است.

اسلاید 2 :

گردشگری و اقتصاد گردشگری در حال حاضر، در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجاری جهان است و از آن به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار یاد می کنند. در این راستا گردشگری روستایی می تواند با برنامه ریزی اصولی و مناسب و شناسایی مزیت ها و محدودیت ها نقش مؤثری در توسعه این مناطق و توسعه ملی ایفا کند.

اسلاید 3 :

هدف این مرحله سنجش محیط داخلی ناحیه مطالعه شده جهت شناسایی نقا ط ضعف و نقاط قوت است یعنی جنبه هایی که در راه دستیابی به اهداف برنامه ریزی و اجرای تکلیف های آن زمینه های مساعد یا باز دارنده دارد مد نظر می باشد.

اسلاید 4 :

هدف این مرحله کند وکاو آثار محیط خارجی در ناحیه مطالعه شده جهت شناسایی فرصت ها و تهدیدهایی است که ناحیه در ارتباط با گسترش گردشگری با آن مواجه است

اسلاید 5 :

همان طوری که در جداول مشاهده کردید،روستای مطالعه شده تعداد15 قوت داخلی در برابر دربرابر 6 نقطه ضعف داخلی وتعداد 3 فرصت خارجی در برابر 14 تهدید خارجی شناسایی و بررسی شده به این ترتیب در مجموع 18نقطه قوت و فرصت به عنوان مزیت ها و20 نقطه ضعف و تهدید به عنوان محدودیت های پیش روی این روستا می باشد. بااین وجود می توان گفت که این روستا وضعیتی متعادلی در زمینه گردشگری ندارد.

اسلاید 6 :

در استراتژی تهاجمی ، از نقاط قوت درصدد بهره برداری از فرصت ها استفاده می شود. بنابراین:
توجه بیشتر بخشداری به زمینه های گردشگری از جمله: اسکان، آثار تاریخی مذهبی، جاذبه های گردشگری،جشنها وسمینارهای مختلف و صنایع دستی. با تو جه به این که این موارد در روستاهای اطراف ضعیف است فرصت های مناسبی پیش روی روستای نَسَر است.

اسلاید 7 :

استراتژی تنوع بر احتراز از تهدیدها و تاکید بر نقاط قوت اشاره می کند.
تبلیغات مناسب برا ی گردشگری و گردشگران و معرفی روستا و آموزش آنها برای جلوگیری از آلودگی طبیعت و شکار غیر مجاز.
زیبا سازی روستا برای جلب توجه گردشگران

اسلاید 8 :

استراتژی بازنگری بر این باور است که فرصت های موجود ضعف های موجود را برطرف سازد.
تلاش برای جلب توجه سرمایه گذاران و تربیت نیروی متخصص در امر گردشگری و تقویت تجهیزات گردشگری

اسلاید 9 :

استراتژی تدافعی بر کاهش نقاط ضعف و پرهیز از تهدیدها تاکید دارد.
برگزاری نشستهایی برای تقویت حس همکاری و مشارکت
ایجاد تسهیلات خدماتی واقامتی و تهیه نقشه از روستا
برنامه ریزی برای مدیریت بهتر وشناخت فرصتهای موجود گردشگری و تقویت آن ها

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید