بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

توسعه شهر در ابعاد مختلف ، به ناخواسته همزیستی ساکنین شهر را با گروهی از جانوران (نظیر پستانداران ، پرندگان و ...)که با شرایط اقلیمی شهر و تامین زیستگاه مناسب سازگاری دارند ، اجتناب ناپذیر نمود . از طرفی نیز جمعیت جانداران همواره تا مادامیکه کثرت آنها موجب محدودیت فضای زیستگاهی و یا عامل در تهدید بهداشت جامعه شهری نگردد ، از اهمیت کمتری برخوردار خواهد بود . لیک در ابر شهری مانند تهران و طراحی شهری ویژه آن ، بنا به تاکید مراجع ذیصلاح کنترل جمعیت موش های شهری (Rattus) را بدلیل انتشار امراض ساریه ، گزش و انتشار فضولات در محیط شهری و غیره ، درزمره امور ضروری قرار داده است .

اسلاید 2 :

خصوصیات

موش نروژی (Rattusnorvegicus):

خصوصیات صورت  : پوزه گرد ، چشمهای برجسته ، گوشهائی با موهای ریز که نمی تواند روی چشمها راه بپوشاند .

خصوصیان تنه : دارای پوست زبر و خشن برنگ قهوه ای در قسمت پشت و سفید تا خاکستری در قسمت شکمی و طول دم کوتاه تر از مجموع سر و تنه است .

خصوصیات اجتماعی : موش نروژی به گونه است که تمایل به زندگی دسته جمعی دارد و نسبت به اعضاء کلنیهای دیگر خاصیت تهاجمی دارند .

خصوصیات رفتاری : تمایل شدیدی به حفر تونل و نقب در زمینهای خاکی و در محل های پوشیده و امن مانند زیر توده های سنگ ، چوب و زباله ، فضای بین دیوارها و نزدیک آب دارند.

اسلاید 3 :

موش سقف(Rattusrattus):

خصوصیات صورت  : پوزه کشیده ، چشمهای برجسته ، گوشهائی ظریف ،بلند و فاقد مو می باشد که می تواند روی چشمها راه بپوشاند .

خصوصیان تنه : دم معمولاً از دو سطح پشتی و شکمی یک رنگ به نظر میآید و طول آن از مجموع طول سر و بدن بلند تر است .

خصوصیات اجتماعی : دارای کلنی های کوچک بوده و نسبت به هم دارای همبستگی هستند و اعضای کلنی های دیگر را از خود دور می سازند .

خصوصیات رفتاری : تمایل شدیدی به بالا رفتن از اجسام و زندیگی در زیر سقف های کاذب و زیر شیروانی ها دارد

اسلاید 4 :

موش خانگی (Musmusculus):

خصوصیات صورت  : دارای چشمها و گوشهای برجسته و مشخص می باشد

خصوصیان تنه : دارای جثه ای کوچک و کشیده و تنوع رنگی بسیار می باشد که قالباً در سطح پشتی برنگ قهوه ای است که در آن لکه های خاکستری دیده می شود و دم آم نیز با مجموع طول سر و بدن یکسان می باشد .

خصوصیات اجتماعی : معمولا در خانوادهای کوچک متشکل از یک نر و چند ماده و بچه های آنها زندگی میکنند .

خصوصیات رفتاری : تمایل کمی به نقب زدن و کندن زمین دارند و لانه خود را معمولاً در محل های نگهداری غذا انتخاب میکنند بسیار زباله دوست بوده و از پسماندهای موادغذایی تغذیه میکند.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید