بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

حضرت علی (ع):
انما بَدء وقوع الفتن اهواءٌ تُتبع و احکامٌ تبتدع يُخالَف فيها کتابُ الله و يتولي عليها رجالٌ رجالاً علي غير دين الله فلو ان الباطل خلص من مزاج الحق لم‌يُخف علي المرتادين، و لو ان الحق خلص من لُبسِ الباطل انقطعت عند السن المعاندين، و لکن يؤخذ من هذا ضغثٌ و من هذا ضغثٌ فيُمزَجان، فهنالک يَستولي الشيطان علي اوليائه، و يَنجو الذين سبقت لهم من الله الحُسني. (نهج‌البلاغه/خ 50)

اسلاید 2 :

آشنايي با مسيحيت Christianity

اسلاید 3 :

مسيحيت عيسوي
مسيحيت پولُسي!

اسلاید 4 :

 
جانشین اصلی حضرت عیسی
پایه‌گذار جامعه مسیحیان
اعتقاد: برای ایمان به مسیح در ابتدا می‌بایست یهودی بوده و شریعت یهود را بجا آورد.

اسلاید 5 :

 
با آنکه حضرت عیسی (ع) پطرس را به جانشینی خود برگزید، ولی عملاً پولُس موقعیت و نفوذ بیشتری پیدا کرد.
جریان مکاشفه پولُس

اسلاید 6 :

پولس یک یهودی که در جوانی چند سال در بیت‌المقدس به تحصیل کتاب مقدس و فراگیری اعتقادات یهودی پرداخت و فرهنگ یونانی را نیز در شهر تارسوس فراگرفت و از این دو فرهنگ در شکل دادن به عقاید خود استفاده زیادی کرد. وی به عنوان یک یهودی فریسی بود و هرگز در زمره پیروان حضرت عیسی(ع) نبود و هرگز او را ندید. وی در ابتدا از مخالفان سرسخت آیین مسیح بود و در آزار و تعقیب مسیحیان شرکت می‌جست. در یکی از ماموریت‌های خود که برای دستگیری و سرکوب گروهی از مسیحیان به دمشق می‌رفت، مدعی شد که در میان راه مسیح بر او ظاهر شد و ضمن منع او از سرکوب مسیحیان، وی را به آیین خود دعوت کرد و از او خواست که در نشر و تبلیغ پیامش بکوشد.

اسلاید 7 :

توجه:
جالب توجّه اینکه، علی‌رغم آنکه پولس اولاً یک روز حضرت عیسی را ندیده بود و ثانیاً هرگز از پیام‌های مسیح بهره‌مند نشده بود و ثالثاً حدود دو دهه بعد از جریان تصلیب و رستاخیز عیسی ظهور کرد و رابعاً سالها یک یهودی ضدّ مسیحیت و دشمن مسیحیان بود، چگونه می‌تواند مبلِّغ اصلی مسیحیان باشد و باورهای وی برای دیگران حجّیت داشته باشد؟ پولس، بعد از حضرت عیسی(ع)، دومین مبلِّغ بزرگ مسیحیت به شمار می‌رود و مسیحیت امروزه یک مسیحیت پولسی به شمار می‌رود و بسیاری از آموزه‌های عهد جدید فعلی متأثر از اعتقادات وی است.

اسلاید 8 :

پولس هنگامی‌که وارد آیین مسیحیت شد با رسولان مخالفت کرده و عمل به شریعت حضرت موسی(ع) را لازم ندانسته است. سرانجام مقرر شد که رسولان حضرت مسیح به تبلیغ میان یهودیان بپردازند، ولی پولس رسول و مبلِّغ مسیح در میان غیریهودیان (رومی‌ها، یونانی‌ها و . . .) باشد و نیز مقرر شد که غیریهودیان برای ایمان به عیسی مسیح(ع) ملزم به عمل به شریعت موسی(ع) نباشند

اسلاید 9 :

 
اولين شخصي كه صراحتاً به شريعت حمله‌ور شد و آن را منسوخ اعلام كرد، پولس بود. پولس مى گفت كه مرگ عيسى به عصر شريعت پايان داده است ، لذا كليه احكام تورات منسوخ است و پاك و ناپاك ، حرام و حلال وجود ندارد.
از نظر پولس، شريعت از ابتداي آفرينش نبوده، بلكه در اثر هبوط آدم، شريعت نيز براي نجات انسان جعل شده است، كه با آمدن مسيح و منجي انسانيت، شريعت نيز بايد برداشته شود.

اسلاید 10 :

 
پولس نخستين كسى است كه پايه هاى الوهيت عيسى(ع) را در ميان مردم پى ريخت .
«تماميت الوهيت در وي (مسيح)قرار دارد». (نامه پولس به كولُسيان/9:2) «در او همه چيز آفريده شد، آنچه در آسمان و آنچه بر زمين است، از چيزهاي ديدني و ناديدني و تختها و سلطنتها و رياسات و قوات* همه بوسيله او و براي او آفريده شد* و او قبل از همه است و در وي همه چيز قيام دارد»(نامه پولس به كولُسيان1: 18-16)
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید