بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

اهميت راهبرد جلب حمايت همه جانبه

بسياری از برنامه هايی که در حوزه سلامت با هدف تغيير رفتار طراحي مي شوند، بدون اصلاح ديدگاه تصميم گيرندگان و ايجاد تغيير در سياست هاي عمومي امکان پذير نيست.

براساس منشور اتاوا، در کنار توسعه مهارت هاي فردي و بازنگري در نظام ارائه خدمات، سه مکانيسم ديگر ارتقای سلامت شامل اصلاح سياست عمومي مرتبط با سلامت، ايجاد محيط هاي حامی سلامت و تقويت اقدامات جامعه براي مشارکت در برنامه های مربوط به سلامت بدون حمايت افراد، سازمان ها و بخش هاي کليدي جامعه موفقيت آميز نخواهد بود.

 

اسلاید 2 :

جلب حمايت همه جانبه
Advocacy

¨هدايت سياست عمومي به سوی پيشرفت زندگي افرادي که صداي ضعيف تر و قدرت کمتري دارند.

¨فرآيندي که در آن تلاش می شود بر تصميم گيري هاي مرتبط با سياست هاي عمومي تاثير گذاشته شود.

¨تلاش برای تاثيرگذاري بر سياست هاي عمومي جامعه با استفاده از اشکال مختلف ارتباطات ترغيب کننده که مخاطب آن افرادي هستند که مسووليت راهنمايي يا کنترل رفتارهاي سازمانی، اجتماعي و گاه فردي را برعهده دارند.

اسلاید 3 :

جلب حمايت همه جانبه برای سلامت
Health Advocacy

¨مجموعه اي از راهبردها، برنامه ها و فعاليت هايي که برای اصلاح سياست ها در جهت منافع برنامه مورد نظر طراحی و اجرا می شود و تلاش آن براي تغيير در سياست هاي عمومي مرتبط با سلامت برای تامين اهداف و منافع مورد نظر است.

¨استفاده از رويکردها، فرآيندها، دستورالعمل ها، منابع و راهکارهاي اختصاصي از سوي گروه يا جمعيتی خاص است که براي ايجاد تغيير اجتماعي يا سازماني و تاثيرگذاري بر سياست عمومي يا خصوصي به کار گرفته مي شود.

اسلاید 4 :

مقايسه دو راهبرد جلب حمايت همه جانبه (Advocacy) و اطلاع رساني، آموزش و ارتباط (IEC)

¨هدف در Advocacy، کسب حمايت وسيع و همه جانبه از موضوعات مرتبط با سلامت است. به عبارت ديگر قصد دارد کاری کند تا غيرمستقيم ولی موثرتر، رفتارها اصلاح شود. به عبارت ديگر، به جاي جلب نظر و تاثير بر دريافت کنندگان برای استفاده از خدمات سلامت، به افرادی که در رده های بالاتر و تاثيرگذارتر قرار دارند (قانونگزاران و سياستگزاران) توجه دارد.

¨هدف در IEC آن است که افراد و جوامع را درباره لزوم ايجاد و منافع خدمات آموزش دهد و به تغيير رفتار ترغيب کند.

 

 

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید