بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

    جمهوری خلق چین از 30 استان و منطقه مستقل تشكیل شده  و با جمعیت بیش از یك میلیارد نفر و منابع عظیم معدنی و زمینهای كشاورزی، از اواخر دهه 70 ، سعی در زدودن  آثار منفی انقلاب كمونیستی و انقلاب فرهنگی نموده، و به  سمت رونق اقتصادی گام برمی دارد. اكثر مردم چین در  شرق كشور زندگی می کنند. 30 درصد برنج جهان در چین  تولید شده و همچنین گندم، ذرت، نیشكر، سویا و دانه های روغنی كشت می شود وپرورش خوك و گوسفند و ماهی نیز بسیار متداول است. ذخایر معدنی چین، بسیار عظیم و غنی می باشد. به طوری كه در فلات «یو – نان» در قسمت جنوب شرقی، منابع بزرگی از قلع، مس و روی كشف شده است. ذخایر سنگ آهن در منچوری و نفت در دریای زرد، نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند مراكز عمده صنعتی، درحوالی منابع طبیعی، احداث شده است. اقتصاد چین كه مبنای خود را بر این تولیدات و صنایع غذایی، بنا نهاده است، همچنان، حركت رو به رشد خود را ادامه میدهد.  

اسلاید 2 :

   آب و هوای آن بسیار متنوع است و از مناطق گرمسیر و بارانی در جنوب تا بسیار سردسیر تا شمال را شامل   می شود. طوفان‌های گاه به گاه(در حدود ۵ مورد در سال) در امتداد سواحل جنوبی و شرقی، سیل‌های مخرب، سونامی، زلزله، جابه جاشدن (حرکت) زمین و خشکسالی از بلایای طبیعی منطقه چین هستند.

اسلاید 3 :

   کشور چین بیش از یک میلیارد و سیصد و سی میلیون نفر جمعیت دارد. بیشینه مردم چین از نژاد زرد هستند و به زبان ماندارین سخن می‌گویند. جز چینی‌ها تیره‌های دیگری نیز در این سرزمین پهناور می‌زیند چون مغولها، تبتیها و... شماری از تاجیکان نیز در بخش سین کیانگ چین می‌زیند. دینهایی که در این کشور رواج دارند اینهایند:کنفسیوس، بوداگرایی، تائوئیسم، اسلام و آیین ترسایی.

اسلاید 4 :

   فصل‌هاي بهار و پاييز مناسب‌ترين زمان‌هاي سفر به چين هستند در حالي كه مناطق شمالي چين در اكثر فصل‌ها داراي سرما و يخبندان شديد هستند در اواسط تابستان بيشترين توريست را به خود جذب مي‌كند. در شهر‌هاي مركزي تابستان گرم و شرجي از اواخر بهار تا اوايل شهريور ادامه دارد و اين در حالي است كه در اين زمان در مناطق سردسير و شمالي چين بارش‌هاي موسمي بسيار زياد است. فصل توفاني در سواحل شمال شرق چين از اوايل مرداد تا اواخر شهريور است.

اسلاید 5 :

   چین معادن فراوانی دارد.میزان ذخایر کشف شده معادن چین 12 در صد ذخایر جهان را تشکیل می دهد و در مقام سوم جهان قرار دارد. وضعیت پوشش ذخایر معادن چین به شرح زیل است:نفت و گاز طبیعی در شمال شرق،شمال و شمال غرب،ذغال سنگ در شمال و شمال غرب،آهن در شمال شرق،شمال و جنوب غرب،مس در جنوب غرب،شمال غرب و شرق،سرب و روی در سراسر چین وجود دارد.تنگستن،قلع،مولیبدن،انتیمون و تولیوم در جنوب و شمال چین وجود دارد.معادن طلا در سراسر چین و فسفر در جنوب چین وجود دارد.

اسلاید 6 :

   چین بزرگترین دارنده منابع ذعال سنگ جهان است. ذخایر کفش شده چین به 1000 میلیارد تن می رسد و عمدتا در شمال و شمال غرب چین وجود دارد.ذخایر ذغال سنگ در استان های "شان سی"،"شیان سی"و منطقه خودمختار مغولستانی داخلی بیشتر از مناطق دیگر است.

اسلاید 7 :

    میدان های نفت و گاز چین عمدتا در شمال غرب چین وجود دارد.همچنین،شمال شرق،شمال و فلات قاره در آب های جنوب شرقی چین نیز ذخایر فراوان نفت و گاز دارد.تا پایان سال 1998،509 میدان نفت و 163 میدان گاز طبیعی در چین شناسائی شد که میزان ذخایر آنها به ترتیب به 85/19 میلیارد تن و 1950 میلیارد متر مکعب می رسد و در مقام های نهم و بیستم جهان قرار دارد.اکنون چین شش میدان نفت و گاز دارد ،از جمله میدان های"لیائو سونگ"،"بو های ون"،"طاریم"،"جونگر-تورفان"،"سی چوان"و"شان گان نینگ".

اسلاید 8 :

انواع فلزات سیاه عمده چین آهن،منگنز،وانادیم و تیتیان را شامل می شود که از میان آهن،دخایر معادن آهن به 50 میلیارد تن می رسد و عمدتا در استان های "لیائو نینگ"،"هه بی"،"شان سی"و"سی چوان"وجود دارد.

چین انواع فلزات رنگی شناسائی شده در جهان را در اختیار دارد.چین 80 در صد معادن تولیوم و40 در صد معادن انتیمون جهان را دارد و میزان تنگستن آن چهار برابر مجموع این نوع معادن در کشورهای دیگر است.

اسلاید 9 :

   مهم ترین عامل که چین را در سر تا سر دنیا مطرح کرده اقتصاد این کشور است تا جایی که کلینتون رییس جمهور سابق آمریکا در مورد اقتصاد چین و جهان    می گوید " وقتی چین عطسه می کند ، جهان شروع به سرفه کردن می کند. "  عوامل زیادی در این موقعیت دخیل بوده از جمله منابع، معادن ، مناطق آزاد ، تولیدات ، سیاست های مالی و....

اسلاید 10 :

     از پایان دهه 70 قرن 20 به این طرف، صنایع خدماتی چین پیشرفت قابل ملاحظه ای حاصل کرده است.
این پیشرفت در دو زمینه مشخص شده است. اول اینکه دامنه صنایع خدماتی به طور مستمر گسترش یافته است. طبق آمار، از سال 1978 تا سال 2002، ارزش افزوده صنایع خدماتی چین از 86 میلیارد و 50 میلیون یوان به 3453 میلیارد و 300 میلیون یوان افزایش یافته که 39 برابر شده و میزان رشد سالانه متوسط آن بیش از 10 در صد بوده که در مقایسه با سرعت رشد ارزش تولیدات داخلی بیشتر است. در صد ارزش کل افزوده صنایع خدماتی نیز از 4/21 در صد در سال 1979 به 7/33 در صد در سال 2002 ارتقا یافته است. در سال 2003، با وجود تاثیرات منفی ناشی از شیوع سارس و بلایای خشکسالی و جاری شدن سیل ، این صنایع همچنان توسعه سریعی داشته است.
از طرف دیگر، صنایع خدماتی چین به تدریج به کانال مهم اشتغال زایی در کشورمبدل شده است. شمار دست اندرکاران این صنایع از 48 میلیون و 900 هزار نفر در سال 1978 به 210 میلیون نفر در سال 2002 افزایش یافته که در مقایسه با شمار شغلهای افزوده صنایع چین در این مدت دو برابر شده است .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید