بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

حافظه

انواع حافظه:که خود شامل دو گروه :

.1حافظه اصلي

RAM-ROM-CMOS


  1. حافظه جانبی

  الف- ديسك هاي مغناطيسي

  ب - ديسك هاي نوري

  ج -حافظه هاي فلش (flash)

 

اسلاید 2 :

حافظه‌هاي جانبی

الف- ديسك هاي مغناطيسي

üديسك نرم (floppy disk)

üديسك سخت (Hard disk)           

  ب - ديسك هاي نوري

üCD

üDVD

  ج -حافظه هاي فلش (flash)

   د- نوارمغناطیسی (Tape)

    ه- دیسک نوری – مغناطیسی

    و- کارت پانچ

    ز- ام پی 3 پليير

   ح -ام پي 4 پلير

اسلاید 3 :

1. دیسک نرم،ديسكت،فلاپي  

   فلاپی دیسک ، یک نوع وسیله ذخیره سازی اطلاعات در کامپیوتر است . درایوهای موجود در کامپیوترمسئول خواندن و نوشتن اطلاعات برروی فلاپی دیسکها براساس یک ساختارمشخص شدهمی باشند. جنس فلاپی دیسک ها ازپلاستیک نرم بوده که بایک ماده مغناطیس شونده مانند اکسید آهن پوشانده شده اند.متداول ترین دیسک نرم ، دیسکت 5/3اینچی است که ظرفیت آن 44/1MB است .

اسلاید 4 :

2. دیسک سخت( Hard Disk )

           بر روی هر کامپیوتر حداقل یک هارد دیسک وجود دارد.برخی از سیستم ها ممکن است دارای بیش از یک هارد دیسک باشند. هارد دیسک یک محیطذخیره سازی دائم برای اطلاعات را فراهم می نماید .دیسک های سخت یا هارد دیسک از یک یا چند صفحه گرد آلومینیومی یاسرامیکی که درون محفظه ای بدون هوا یا اصطلاحا خلا قرار دارند که بوسیله موتوری با سرعتچند هزار دور در دقیقه می چرخند.

اسلاید 5 :

لوح فشرده
CD
(Compact Disk )

  CD و DVD دو رسانه ذخیره سازی اطلاعات بوده که امروزه در عرصه های متفاوتی نظیر : موزیک ، داده و نرم افزار استفاده می گردند. رسانه های فوق به عنوان محیط ذخیره سازی استاندارد برای جابه جائی حجم بالائی از اطلاعات مطرح شده اند. دیسک های فشرده، ارزان قیمت بوده و به سادگی قابل استفاده هستند. در صورتیکه کامپیوتر شما دارای یک دستگاه CD-writer است، می توانیدCDمورد نظر خود را با اطلاعات دلخواه ایجاد نمائید. اندازه ی قطرآن ها75/4 اینچ وظرفیت آن ها700مگابایت است.

اسلاید 6 :

لوح فشرده
DVD
(Digital Versatile Disc )

            DVD از کلمات Digital Versatile Disc ، اقتباس شده است .با استفاده از درایوهای DVD می توان اطلاعاتی بالغ بر7 / 4 گیگابایت را بر روی یک دیسک ذخیره نمود.اطلاعات فوق ، تقریبا" هفت برابر داده ئی است که می توان بر روی یک CD-R (دیسک های با قابلیت نوشتن یک مرتبه ) و یا CD-RW ( دیسک هائی با قابلیت نوشتن چندین مرتبه ) ذخیره نمود.

اسلاید 7 :

حافظه ای در جیب (flash)

      فلش ديسك و يا فلش درايو يكى از جديدترين دستگاه هاى ذخيره سازى اطلاعات است كه با توجه به ويژگى هاى منحصر به فرد خود توانسته است در كانون توجه علاقه مندان قرار گيرد. این نوع حافظه هااز طریق درگاه USB به برداصلی وصل می شوند.بااستفاده ازآن هابه راحتی می توان اطلاعات راازیک رایانه به رایانه ی دیگر منتقل کردومی توان هزاران مرتبه اطلاعاتى را بر روى آنان نوشت و يا حذف كرد.

اسلاید 8 :

نوار مغناطیسی

معرفی نوار

 رسانه ایست از جنس نوعی پلاستیک با غشاء مغناطیس شونده بر یک رویه (فرو مغناطیسی ) و لغزان بر ریل هایی با ابعاد مختلف، ابعاد نوعی از نوار 2500 فوت طول و 2/1 اینچ عرض است . در اندازه های دیگر نیز موجود است . این رسانه ماهیتاً برای پردازش پی در پی رکوردها مورد استفاده قرار می گیرد . از نظر تکنولوژی ساخت ، به چهار دسته کلی تقسیم می شود :

 ریل به ریل

نوار کارتریج

نوار کاست

نوار صوتی تطبیق داده شده با کامپیوتر

اسلاید 9 :

دیسک نوری – مغناطیسی

مقدمه

              با تلفیق دو تکنولوژی مغناطیس و نور ، تلاش می شود تا دیسکهایی ایجاد شوند که هم خاصیت قابل پاک شدن و باز نویسی دیسکهای مغناطیسی را داشته باشند و هم چگالی و ظرفیت بسیار بالای دیسکهای نوری. به نظر می‌رسد که اینگونه دیسکها در تولید انبوه به بازار مصرف عرضه شده است. قطر این دیسکها 5 اینچ بوده ، از نوع پاک شدنی هستند و از سرعت بسیار بالایی برخوردارند ، سرعت انتقال در این دیسکها حدود یک مگابایت در ثانیه و یا بیشتر است. در سالهای اخیر دیسکهای نوری بطور وسیعی برای سرگرمی ، برنامه‌های تعلیم و تربیت و ارتباطات تصویری – صوتی بکار گرفته شده است. در زمینه ذخیره اطلاعات ، سیستمهای ثبت نوری مستقیم به عنوان تجهیزات یارانه‌ای معروف شده‌اند، جایی که ترکیب ظرفیت اطلاعات خیلی زیاد و دسترسی سریع به آنها توسط دیسکهای نوری یک جایگزین جذاب برای روشهای دیگر ذخیره حافظه یارانه‌ای است. ظرفیت اطلاعات زیاد ، طول عمر زیاد و زمان طولانی نگهداری ، کاربردهای ذخیره و ... را منحصر به خود کرده است.

            در عمل تعداد زیادی از لیزرها مانند لیزر یون - آرگون HeNe ، HeCd و دیود لیزر نیم هادی AlGaAs به عنوان چشمه‌های نور برای نوشتن و خواندن بکار گرفته شده‌اند. در حقیقت روشهای دیگر برای نوشتن و خواندن دیسک وجود دارد که ما به آن نخواهیم پرداخت.

اسلاید 10 :

کارت پانچ

       کارت پانچ یا Card Punch یا Key Punch یکی از روش‌های قديمی برای ورود اطلاعات به رایانه است. در این روش به‌وسیلهٔ یک صفحه کلید سوراخ‌هایی کوچک در محل‌های از پيش تعيين شده‌ای بر روی يک کارت کاغذی ایجاد می‌شود. این کارت تقريباً به اندازهٔ پاکت نامه است. از اين وسيله برای ورود متن برنامه‌ها و داده‌ها به سامانه‌های رایانه‌ای قدیمی مورد استفاده قرار می‌گرفت و امروز استفاده از آن تقریباً منسوخ شده است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید