بخشی از پاورپوینت

 

اسلاید 1 :

((پیشگفتار))
مطالب این نوشتار ، گفتگویی است دوستانه با آقایان و بانوان در جهت رعایت وظایف و مسئولیت های دینی و اجتماعی .
پند و هشداری است که با خواندن و به کار بستن این مطالب به حق ، به مشکلات و معظلات خانواده و جامعه کمک شده در زمینه تشکیل زندگی سرشار از صفا و معنویت و محصول شیرین آن ، فرزندان شایسته و صالح و ایجاد اجتماعی سالم فراهم خواهد شد .

اسلاید 2 :

و چون همه ما مسلمان و پیرو دستور قرآن و معلمان راستین کتاب آسمانی ، خاندان رسالت ( ع ) هستیم و خوشبختی ، سعادت و حفظ صیانت خود را در بکارگیری دستور العمل دینی خود می دانیم ، مطالب این مجموعه با استفاده از قرآن کریم و احادیث اهل بیت رسالت علیهم السلام در زمینه شرح وظایف مردان و زنان به طور جداگانه و یا مشترک بودن هر گونه تعصب و بی طرفانه تنظیم گردیده است.

اسلاید 3 :

امید است با خواندن این مجموعه با ارزش اخلاقی و تربیتی و انتخاب راه بهتر و برتر انسانی با شخصیت و مسلمانی  کامل شویم  و موجبات خشنودی و رضایت حضرت ولی عصر را فراهم نماییم و خدایی نکرده مایه ننگ و غم و اندوه آن عزیز مهربان نگردیم .

 

اسلاید 4 :

زن بد حجاب کمند شیطان
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : زن عورت است . جلوه گری و خودنمایی زن زشت و ناروا است ، چنانچه در خانه بماند عفت و حجابش محفوظ خواهد بود هنگامی که بدون رعایت حجاب و پوشش کامل از خانه خارج شود ، شیطان سراسر وجود او رااحاطه می کند . (عورت در لغت عرب به هر چیزی که پوشش آن ضروری است گویند )

اسلاید 5 :

آشکار شدن اندام . چهره ، چشم و ابرو و صدا و همه حرکات زن به خاطر دلربایی و فتنه انگیزی زشت و ناپسند می باشد و الزماً نگاه آمیخته به لذت فضای اجتماعی را مسوم و آلوده می کند .
بنا به فرموده امام علی (ع) هیچ زن و مرد نامحرم و بیگانه رانباید به حریم زندگی و کانون خانواده راه داد . تشکیل جلسات ،میهمانیهای دوستانه  و فامیلی و مختلط موجب می شود تا مرد چشمش به چهره

اسلاید 6 :

زن زیبا بیافتد اسیر زیبایی او گردد زن نیز همدم مرد بیگانه شود و در نتیجه هر یک از زن و مرد دچار تخیل و صحنه گناه گردد، از همسر خود دلسرد شده و سر ناسازگاری بردارد کانون گرم خانوده به صحنه کش مکش ، اختلاف و احیاناً طلاق و گاهی هم خیانت و جنایت          تبدیل گردد.

اسلاید 7 :

صفات ارزنده زنان   
امیر مومنان می فرماید بعضی از نیکو ترین صفات و خلق و خوی زنان ، زشت ترین رفتار اخلاق مردان است مانند : تکبّر ، بخل  و ترس ، زیرا زنی که متکبّر باشد نامحرم و بیگانه به حریم خود راه نمی دهند و اگر بخیل باشد اموال خود و شوهرش را حفظ می کند چنانچه ترسو باشد از هر چیزی که به حیثیت و آبروی او زیان رساند فاصله می گیرد ( جرأت رفت و آمد به خارج خانه و ارتباط و اختلاط و گفتگو با نامحرم را ندارد . ( نهج البلاغه : حکمت 234 )

اسلاید 8 :

حجاب زن از دیدگاه امیر المومنین امیرالمومنین حضرت علی(ع) به فرزند دلبندش امام حسن مجتبی (ع) فرمود:
زنان را در پرده حجاب و پوشش نگاهشان دار تا نامحرمان ننگرند زیرا سختگیری در حجاب ، سلامت و پاک دامنی آنان را استوار تر می سازد آوردن افراد غیر صالح در میان زنان و داخل زندگی ، خطرناک تر است از بیرون رفتن آنها از منزل به کاری که برتر از توانایی زن می باشد و به او مربوط نیست به او وامگذار ، زیرا زن گل است نه قهرمان و کارفرما

اسلاید 9 :

( نباید تحصیل مال و تأمین مخارج زندگی را به زن واگذار کرد چون زن استعداد و تحمل این کار را از توان جسمی و روحی ندارد ( رساله هلیّه و استفتاء از نعتر مراجع )

حجاب از دیدگاه اسلام


کلمه حجاب هم به معنی پوشیدن است و هم به معنی پرده و حجاب ، بیشتر استعمالش به معنی پرده است .
 

اسلاید 10 :

این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می دهد که پرده وسیله پوشش است ، و شاید بتوان گفت که به حسب اصل لغت هر پوششی حجاب نیست ، آن پوشش حجاب نامیده می شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد . استعمال کلمه حجاب در مورد پوشش زن یک اصطلاح نسبتا جدید است . در قدیم و مخصوصا در اصطلاح فقها کلمه "ستر" که به معنی پوشش است به کار رفته است .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید