بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مقدمه

دراز-نشست معمولی، بجای نزدیک کردن جناغ سینه و لگن، بر بالا آمدن و نشستن تکیه می کند. عضلات سواس، از کمر تا جلوی رانها کشیده شده اند. کار این عضلات، نزدیک کردن رانها به بدن است.

 این عمل، بخش عمده دراز-نشست است. به همین دلیل، هنگام انجام تمرین دراز-نشست، عضلات سواس، بیشترین فشار را تحمل می کنند و فقط فشار ثانویه بر عضلات شکم وارد می شود.

 بنابراین، درصورتیکه هدفتان شکیل کردن عضله شکم باشد، دراز-نشست، تمرینی تقریبا بی فایده است. بجای دراز-نشست، کرانچ را امتحان کنید که مستقیما، عضلات شکم را هدف قرار می دهد.

اسلاید 2 :

یک نمونه از دراز نشست

دراز نشست با دست‌های کشیده

اسلاید 3 :

این حركت موجب فعالیت عضلات قسمت فوقانی شكم می‌شود و یكی از ورزشهای مفید برای ساختن عضلات شكم، عضلات زیر بغل و سینه است. برای انجام صحیح این حركت

اسلاید 4 :

  • روی زمین دراز بكشید و دستها را به حالت كشیده در بالای سر روی هم قرار دهید و بازوها را در كنار گوش قرار دهید.
  • عضلات شكم را منقبض كنید و تا حدی بالا بیایید كه تیغه‌ی شانه از روی زمین جدا شود.
  • بازوها را به حالت مستقیم نگه دارید و از وارد كردن فشار و كشش به گردن خودداری كنید. در صورتی كه در گردن احساس ناراحتی یا درد كردید حركت را اشتباه انجام داده‌اید. نباید طی انجام دراز نشست فشاری به گردن وارد شود زیرا موجب آسیب دیدگی می‌گردد.
  • پس از بالا آمدن پایین بروید و حركت را 16-12 بار تكرار كنید.

اسلاید 5 :

در درازنشست تا چه اندازه باید بلند شویم؟

عضلات شكم، می‌توانند ستون مهره‌ها را در حدود 45-30 درجه خم كنند و وقتی كه ستون مهره‌ها بیشتر از 30 درجه خم می‌شود عضلات قوی خم كننده لگن فعال می‌شوند. بنابراین هنگامی‌ كه حركت درازنشست را انجام می‌دهید، تا حدی بالا بیایید، كه تیغه‌ی استخوان كتف از سطح زمین جدا شود. برای انجام صحیح حركت درازنشست، محدوده‌ی حركتی كوچكی مورد نیاز است، به همین دلیل باید تعداد درازنشستها را افزایش دهید و یا اینكه ورزشهای شكمی ‌دیگری را نیز انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

اسلاید 6 :

هر چند وقت یكبار باید ورزش شكم را انجام دهیم؟

برای اینكه نتیجه مناسبی بگیرید،‌ بهتر است 5-3 بار در هفته ورزشهای شكمی‌ را انجام دهید.

تا كنون یافته‌ای مبنی بر اینكه انجام دادن ورزشهای شكمی‌، بیشتر از 5-3 بار در هفته،‌ فایده‌ی بیشتری داشته باشد به دست نیامده است. بهترین نتیجه با انجام همین تعداد به دست می‌آید. اما اگر هر روز روی عضلات شكم كار كنید نیز ضرری متوجه شما نمی‌شود.

ورزشهای شكمی‌ استاندارد، محدوده‌ی حركتی كمی ‌دارند و مقاومت زیادی در برابر این حركات وجود ندارد. برای انجام این حركات به نیروی زیادی نیاز ندارید. بنابراین انجام دادن ورزشهای شكمی‌ به صورت روزانه نیز خستگی و فرسودگی ایجاد نمی‌كند. به هر حال اگر ورزشهای شكمی ‌شما، نرمشهای استقامتی است و با وزنه یا توپهای بزرگ ورزش می‌كنید بهتر است بین جلسات تمرین، یك روز استراحت كنید.

اسلاید 7 :

آیا با درازنشست زیاد می‌توان چربی شكم را از بین برد؟

واقعیت این است كه انجام تعداد زیادی دراز نشست، چربی شكم را از بین نمی‌برد. در واقع بهتر است بدانید كه این تفكر كه فقط با انجام ورزش خاصی،  می‌توانید چربیهایی كه در نقطه خاصی قرار دارند از بین ببرید، یك افسانه است و بارها و بارها غلط بودن آن اثبات شده است.

حتی سالها پیش محققان نشان داده‌اند كه ورزشهای شكمی‌، میزان چربی شكم را كاهش نمی‌دهند.

در واقع ورزشهای شكمی‌ تنها عضلات دیواره‌ی شكم را استوار و محكم می‌كنند و با شكل گیری و استوار شدن عضلات شكم، ظاهر شكم بهتر می‌شود.

شما برای كاهش چربی شكم خود به چیزی بیشتر از درازنشست نیاز دارید. شما به یك برنامه‌ی تناسب اندام منظم روزانه نیاز دارید كه شامل یك رژیم غذایی معقول و مناسب، ورزشهای قلبی عروقی و نرمشهای استقامتی باشد.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید