بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

بهشت ، اقامتگاه ابدی مومنان و صالحان رستگار در جهان آخرت است. مومنان و صالحان رستگار یا به طور کلی بهشتیان کسانی هستند که به تصریح قرآن کفه ی اعمال نیکشان بر اعمال بد غالب آمده است .

اسلاید 2 :

وَالْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ فَمَن ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ﴿اعراف-8﴾ 
 
و در آن روز سنجش [اعمال] درست است پس هر كس ميزانهاى [عمل] او سنگین باشد آنان خود رستگارانند.
 

اسلاید 3 :

بهشتیان در عرف قرآن مجید به چند نام و صفت نامیده شده اند ، از جمله اصحاب الجنه (بقره 82؛ هود 23) و اصحاب الیمین و اصحاب المیمنة (واقعه 8، 27 ، 38) در یکی از آیات قرآن محید هم تصریح شده است که بهشت برای متقین (پارسایان و پرهیزکاران) آماده شده است ( آل عمران ، 133) و در آیه ی دیگر گفته شده است:

اسلاید 4 :

سَابِقُوا إِلَى مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا كَعَرْضِ السَّمَاء وَالْأَرْضِ أُعِدَّتْ لِلَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ ﴿21- حدید﴾
 
 [براى رسيدن] به آمرزشى از پروردگارتان و بهشتى كه پهنايش چون پهناى آسمان و زمين است [و] براى كسانى آماده شده كه به خدا و پيامبرانش ايمان آورده‏اند بر يكديگر سبقت جوييد اين فضل خداست كه به هر كس بخواهد آن را مى‏دهد و خداوند را فزون‏بخشى بزرگ است .

اسلاید 5 :

بهشت در آسمان نزدیک سدرة المنتهی است (ذاریات – 22 و نجم -14، 15) آن را برای بهشتیان به پیش می آورند ( تکویر – 13)تا از آن دور نباشند (ق –13) وآنان را که از پروردگارشان ترسیده اند گروه گروه به بهشت می برند . چون بدان رسند و درهاى آن به رويشان گشوده گردد و نگهبانان آن به ايشان گويند سلام بر شما خوش آمديد در آن درآييدو جاودانه بمانيد ( زمر- 73)

اسلاید 6 :

پهنای بهشت به قدر همه ی آسمانها و زمین است ( آل عمران 133 ؛ حدید 21) و در آنها خانه هایی نیکو (مساکن طیبه) برای بهشتیان آماده است (توبه 72) و حوریانی که مستور در خیمه ها هستند (منتظر ایشانند) (الرحمن 72) در آنجا باغهایی عالی است (غاشیه 10) و در آن چشمه سارها روان باشد و نهرهایی از آب زلال تغییر ناپذیر و شیری که طعمش دگرگون نمی شود ، و شرابی که آشامندگان از آن لذت می برند و نهرهایی از عسل مصفی (محمد 15)

اسلاید 7 :

چشمه سارانی که رایحه ی کافور و زنجبیل دارند (انسان 5، 17) بهشتیان در آنجا بر تختها تکیه زده اند ، نه هیچ آفتابی می بینند و نه سرمایی . سایه های درختان بر سرشان افتاده و میوه ها به فرمانشان باشد (انسان 13-14) بر چهره هاشان طراوت نعمت را بشناسی . از شرابی خالص که بر سر آن مهر نهاده اند سیراب می شوند. (مطففین 24 -26)

اسلاید 8 :

به پاداش کارهایی که کرده اند می خورند و می آشامند و بر آن تختهای کنار هم چیده تکیه می زنند. حوریان را همسرشان می گردانیم. کسانی که خود ایمان آورده اند و فرزندانشان در ایمان پیرویشان کردند فرزندانشان را به آنها ملحق می کنیم و از پاداش عملشان هیچ نمی کاهیم . پیوسته از هرگونه که بخواهند میوه و گوشت عطایشان می کنیم . در آنجا جام می دهند و جام می ستانند که در آن نه سخن بیهوده باشد نه ارتکاب گناه . غلامان چون مروارید پنهان در صدف ، به گردشان می چرخند ، پرسش کنان روی به یکدیگر می کنند ... ( طور ، 19-25)

اسلاید 9 :

هر کینه ای از دلشان برکنده شده است ، همه برادرند ، بر تختها رو به روی همند ، هیچ رنجی به آنها نمی رسد و کسی از آنجا بیرونشان نراند (حجر 48-48) و با هم دوستانه و همدلانه به گفت و گو می پردازند و از گذشته یاد می کنند (طور25-27) در آنجا دعایشان این است : سبحانک اللهم (بار خدایا تو منزهی) و به هنگام درود ، سلام می گویند و پایان دعایشان این است : سپاس خدای را ، آن پروردگار جهانیان (یونس 10)

اسلاید 10 :

بر بسترهایی که آسترشان از استبرق (دیبای ضخیم) است تکیه زده اند . از فرودستهاشان ، نهرها جاری است . بهشتیان را به دستبندهای زر می آرایند و جامه هایی سبز از دیبای نازک و دیبای ستبر می پوشند (کهف 31) در آنجا زنانی هستند که جز به شوهر خویش ننگرند و پیش از بهشتیان هیچ آدمی و جنی به آنها دست نزده است همانند یاقوت و مرجان (الرحمن 54-58) بهشتیان (( ازواج مطهره)) (همسران پاکیزه ) دارند ، حوریان که چشم فروهشته (قاصرات الطرف) هستند و چشمانی درشت و زیبا دارند (آل عمران 15؛ صافات 48)

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید