بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----


اسلاید 1 :


[ابر رایانه ملی جزء 500 ابر رایانه جهان]

Øبهره برداری از اولین ابررایانه ((super computer وارداتی در سال 1380 و در مرکز پردازش های فوق سریع دانشگاه امیرکبیر صورت گرفت.

Øاین ابر رایانه از فناوری خوشه ای (کلاستر) استفاده کرده و حافظه ای برابر 56 گ.ب و دارای ظرفیت ذخیره سازی 5 هزار و 800 گ.ب به همراه سیستم عامل لینوکس بوده است.

Øحداکثر توان پردازشی آن 860 میلیارد عمل در ثانیه است.اما لازم به ذکر است ابررایانه ایرانی دارای توان پردازش 34 هزار میلیارد در ثانیه و سرعتی برابر 40 گ.ب خواهد بود.

Øاین ابررایانه با همکاری دانشگاه صنعتی کبیر و دانشگاه صنعتی اصفهان ساخته ولی هنوز به بهره برداری نرسیده.این ابررایانه قابلیت پردازش و محاسبه در حوزه های متنوع را نیز داراست.

اسلاید 2 :


[پر قدرت ترین موتور پایه گازسوز ملی]

vمهندسان ایرانی در مرکز تحقیقات ایران خودرو طراحی پر قدرت ترین موتور پایه گازسوز با توان 150 اسب بخار را انجام دادند،این موتور قابلیت نصب در خودرو های رتبه بالارا داراست.

vاین موتور با وجود توان بالا و گشتاوری زیاد مصرف سوخت کمی را دارد و دارای استاندارد یورو 4 هم نیز می باشد.این موتور در ارتفاع بالا هم توان خود را از دست نمیدهد.

vاین موتور برای اولین بار با دو عضو تنفس طبیعی(EF7NA -cc1700 و EF7TC-cc 1400) بر روی خودروی سورن  ELXنصب شده است،البته در دو حالت بنزین و گازسوز.

اسلاید 3 :


[پیشرفته ترین تصفیه خانه خاورمیانه در تهران]

qپیشرفته ترین تصفیه خانه خاورمیانه و یکی از شش واحد بزرگترین طرح زیستی تهران در جنوب تهران به بهره برداری رسید. این تصفیه خانه برای جمع آوری ،دفع و تصفیه فاضلاب شهر تهران فایده بسیار داشته.شش واحد آن نیز در دست ساخت است.

qاین تصفیه خانه دارای شش واحد و هر واحد برای تصفیة خانة 525 هزار نفر طراحی شده.

qبرای بهره برداری از یک واحد آن 200 میلیارد تومان هزینه شده ولی در مجموع برای چهار واحد آن 750 میلیارد تومان هزینه شده که حدود 140 میلیارد تومان توسط بانک جهانی اهدا شد.

qسه واحد از شش واحد آن تا شش ماه دیگر به بهره برداری می رسد و 2 واحد باقیمانده از آن 20 ماه دیگر بهره برداری می شود.این طرح از سال 1350 کلید خورده است.

اسلاید 4 :


[ایران طراح و تولید کننده تراشه های مدار مجتمع]

ü این تراشه((IC با نام «گیت وی باند» توسط پژوهشگران میکروالکترونیک ایران پس از 3سال و نیم تلاش تولید شده.این تراشه برای شبکه های باند وسیع در گذرگاه های ارتباطی ایمن برای انتقال اطلاعات و تجارت الکترونیک و .... کاربرد بسیار دارد.

üدر طراحی این مدار های جتمع بحثی به نام «vlsi» مطرح است  که آن را به ویژگی های زیادی می رساند.

üاین فناوری علاوه بر مخابرت کاربرد بسیار جالبی در خودرو دارد.عنصری کلیدی در طراحی این تراشه ها در کشور استفاده از حدود 30 میلیون ترانزیستور در ابعاد 100 نانومتر است.این تراشه به 3 پردازشگر داخلی و مجموعه ای از سخت افزار های تسریع کننده داخلی مجهز است.

--> حال شما بگویید که کاربرد این تراشه ها در خودرو چگونه می تواند باشد؟

اسلاید 5 :


[ایران صاحب فناوری ساخت خودرو های هیبریدی]

oطراحی نخستین اتوبوس های هیبریدی خاورمیانه توسط شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به پایان رسید.طراحی و کنترل آن در دست متخصصان دانشگاه تهران و اصفهان توسعه یافته.

oاین خودرو دارای استاندارد یورو چهار بوده ولازم به ذکر است که دانش تخصصی و فنی آن تاکنون در اختیار سه کشور آمریکا ، آلمان و ژاپن بوده است.

oاز دستاوردهای این پروژه ملی کاهش 30% از مصرف سوخت اتوبوس های درون شهری و کاهش 75% از درصد آلایندگی هوا در کلان شهر ها است.این خوردرو در نوع الکتریکی است.

o

اسلاید 6 :


خودر  های هیبریدی سازگار با محیط زیست

اسلاید 7 :


[ربات انسان نمای ملی «سورنا»]

ربات انسان نمای «سورنا» بعد از تحلیل های بزرگترین انجمن حرفه ای دنیا «IEEE» یا «Institute of Electrical & Electronics Engineers» در ردیف 5 ربات برتر دنیا قرار گرفت.
در این انجمن از ربات سورنا به عنوان «یک توسعه غافلگیر کننده» یاد شده.این ربات می تواند با سیستم کنترل بازخوردی حرکات متنوعی از جمله:راه رفتن ، خم شدن ، ایستادن روی یک پا .... را انجام دهد.
سورنای 2 در سال 91 به ريیس جمهور معرفی شد.این نسخه شامل امکانات بیشتر از جمله میکروفون و دوربین و .... است.
در فاز سوم «سورنای 3» بر ارتقاع سطح بینایی و شنوایی و پردازش صدا بیشتر کار شده تا بتواند اشیا و زبان های بیشتری را تشخیص دهد.

اسلاید 8 :


[احداث چهارمین شهرک صنعتی نانو تکنولوژی ایران]

.1 این شهرک در محدوده شهرستان بروجرد واقع است و 5 کارخانة مرتبط با صنایع سیلیکون، سلول های خورشیدی، میکروالکترونیک، برای نخستین بار در ایران و جهان در حال احداث است.

.2اولین کارخانه احداث شده ، کارخانه تولید فلز سلسیوم با خلوص 99% است.که ماده اولیه آن از منطقه لرستان و همدان استخراج سده و در مجموع 580 مگاوات سلول خورشیدی تولید می کند.

.3کاربرد این محصولات در تمام صنایع به خصوص در : صنایع LED ، دیود های لیزر، روباتیک، خودرو، هواپیماسازی و... بسیار زیاد است.

اسلاید 9 :


[فناوری تشخیص هویت از روی چشم در ایران]

.I محققان ایرانی پس از 19 ماه تلاش بی وقفه به این فناوری فوق پیشرفته دست یافتند.این فناوری هم اکنون در دست تحریم است.لازم به ذکر است که کد این فناوری تاکنون دست آمریکا بوده وحتی شرکت های بزرگ «پاناسونیک» و «ال جی» به آن دسترسی نداشتند.

.IIعنبیه هیچ دو انسان حتی دو قلو ها شبیه هم نیست ولی در خود آن دارای 400 مشخصه است که قابل تفکیک بوده و دارای درجة آزادی است که شناسایی آن در مقابل سیستم به کمتر از 2 ثانیه میرسد.

.IIIاین مشخصه ها باید به صورت کد ریاضی در بیاید،هر کد در واقع یک رد پای کوچک الکترونیکی است که در یک کامپیوتر شخصی قابلیت جستجو در 100 هزار رکورد را میدهد.

اسلاید 10 :


[ایران صاحب موتور دیزل سنگین پیوست]

.A این کارخانه در نخستین قرارداد در شهریور سال 1390، 35 دستگاه موتور دیزل سنگین ملی را تحویل راه آند دارد.این فناوری از خروج سالانه بیش از 20 میلیون پوند ارز جلوگیری میکند.

.Bمحصول «87D» به تعداد سیصد موتور در سال ساخته می شودکه 70% داخلی و 30% خارجی است.

.Cطراحی تفصیلی و نقشه ساخت برای موتور های:شش استوانه 500 کیلووات ، هشت استوانه 725 کیلووات و 12 استوانه به قدرتهای 1000 کیلووات انجام شده.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید