بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

}در راستای اجرای مواد 44،43و45 آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون اصلاح قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دستورعمل اجرایی صدور گواهی صلاحیت و پروانه بهداشتی کیوسک های ثابت و سیارعرضه مواد توسط مرکز سلامت محیط و کار تدوین و برای اجرا به معاونت های بهداشتی کشور ابلاغ گردید.

 

اسلاید 2 :

دستورعملهایواحدهای سیار و ثابت عرضه مواد غذایی

مجموعه وسایل و تجهیزات لازم برای ارایه خدمات  عرضه مواد غذایی یا نوشیدنی است که در یک مکان مشخص  نصب شده کیوسک ثابت نامیده می شود.

اسلاید 3 :

تاييديه از شهرداري محل، پليس راهنمايي و رانندگي در موارد در خواست هاي شخصي

ارائه تعهد نامه محضري مبني برعدم عرضه، نگهداري واستعمال مواد دخاني وپذیرش مسئولیت عواقب ناشی از آن  

اسلاید 4 :

منبع تامین آب آشامیدنی کیوسک ثابت وسیار باید متصل به شبکه آب شهری باشد در غیر اینصورت باید مجهز به مخزن آب آشامیدنی تحت فشار باشد.

  مخزن آب آشامیدنی باید حداقل گنجایش 36 لیترآب را داشته باشد، شیلنگ پر کننده و اتصالات  آن باید از مواد با درجه مواد غذایی ساخته شده و برای پر کردن آسان، تمیز کردن و گندردایی طراحی شده باشد.

 

اسلاید 5 :

سیستم دفع فاضلاب کیوسک ثابت وسیار باید متصل به شبکه دفع فاضلاب شهری باشد در غیر اینصورت باید مجهز به مخزن دفع فاضلاب باشد.

 مخزن فاضلاب با گنجایش حداقل 45 لیتر باشد و برای تخلیه آسان، تمیز کردن و گندزدایی طراحی شده باشد. گنجایش مخزن ذخیره فاضلاب در هر حال نباید کمتر از 1/25 برابر گنجایش مخزن ذخیره آب باشد.

اسلاید 6 :

}مالک، مدیر یا متصدی کیوسک ثابت باید  فقط مواد غذایی بالقوه غیر خطرناک را عرضه نماید و عرضه مواد غذایی بالقوه خطرناک به طور کلی ممنوع است

}مواد غذایی بالقوه خطرناک:مواد غذایی که برای حفظ ایمنی و جلوگیری از رشد میکروارگانیسم ها و تولید سم ناشی از آن ها نیاز به کنترل زمان و دما دارند. این مواد مشتمل است بر موادی که در تمام و یا بخشی ازآن شیر یا محصولات لبنی، تخم مرغ، گوشت، مرغ، ماهی، و یا هر یک از مواد تشکیل دهنده دیگر که  قادر به حمایت از رشد میکروارگانیسم های بیماری زا و یا مولد سم باشند وجود دارد. غذاهایی که  pH  آن  6/4 یا پایین تر ودارای فعالیت آب 85/0 یا کمتر هستند مشمول این دسته از مواد غذایی نمی شوند.

اسلاید 7 :

}ممنوعیت عرضه این نوع مواد غذایی شامل آن هایی که با بسته بندی مورد تایید سازمان غذا و دارو، با رعایت کامل توصیه ها و دستور عمل های مندرج بر روی بسته بندی ها، عرضه می شود نمی گردد.

}فروش لبو، باقلا، شلغم، انواع ذرت، سيب زميني آب پز، منوط به رعايت ضوابط مرتبط با بهداشت مواد غذايي و عدم استفاده ازا فزودني هاي غير مجاز می باشد.

اسلاید 8 :

}بازرسي بهداشتي از کیوسک ثابت حداقل هر سه ماه يكبار انجام مي گردد. ولی در صورت وجود گزارش مبنی بر تخلف، اپیدمی بیماری های منتقله از مواد غذایی، وجود نقص بحرانی یا نظر کارشناس بهداشت محیط تعداد دفعات بازدید افزایش می یابد.

اسلاید 9 :

}مجموعه وسایل و تجهیزات لازم برای ارایه خدمات  عرضه مواد غذایی که بر روی خودرو نصب شده و به آسانی قابل جابجایی است و در این دستور عمل به اختصار واحد سیار نامیده می شود.

اسلاید 10 :

ارائه تعهد نامه محضري واحد پشتیبان مبنی بر پشتیبانی از واحد یا واحد های سیارتوسط مالک، مدیر یا متصدی.

ارائه تعهد نامه محضری مالک، مدیر یا متصدی واحد سیار مبنی بر دسترسی به واحد پشتیبان

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید