بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

چهار عصر عمده در تاريخ جهان:

  • عصر شکار (تا حدود سال 900 ميلادی)
  • عصر کشاورزی (تا حدود سال 1750 ميلادی)
  • عصر صنعتی (تا حدود سال 1950 ميلادی)
  • عصر اطلاعات (از 1950 ميلادی به بعد)

اسلاید 2 :

دگرگونيهاي اساسي در عصراطلاعات

  • دنياي مدرن امروز در حال تجربه دگرگونيهاي اساسي از جامعه صنعتي به جامعه اطلاعاتي و دانايي محور، از اقتصاد توليد محور به اقتصاد دانائي محور و از سازمانهاي سنتي به سازمانهاي يادگيرنده و دانايي محور مي‌باشد كه اين گذار بااستفاده از قابليتهاي فناوري و مخصوصاً فناوری اطلاعات صورت مي‌پذيرد

اسلاید 3 :

روندهاي درحال تغيير در صنعت

عامل  سنتي               جديد        .

چرخه حيات        چرخه هاي حيات طولاني  چرخه هاي حيات کوتاه

نوآوري         نوآوري به تعداد محدود  نوآوري پيوسته و مستمر

رقابت         رقابت مورد انتظار                        رقايت شديدتر است

          رقبا دشمن هستند  همکاري با رقبا

         همکاري با رقبا مجاز نيست

بازار          بازار مورد انتظار              بازار نامعلوم

           بازار محلي                                     بازار جهاني

کيفيت           مطلوب است  اجباري و ضروري است

توليد           انبوه  طبق سفارش

سازمان           بزرگ و بوروکراتيک  کوچک و پويا

اسلاید 4 :

مفاهیم

سازمان: هماهنگی معقول تعدادی از افراد  که از طریق تقسیم وظایف و برقراری روابط منظم و منطقی برای تحقق هدف یا منظور مشترکی به طور مستمر فعالیت می کنند

مدیریت

فرایند محقق سازی موثر و کارآمد اهداف سازمان به همراه و از طریق افراد

اسلاید 5 :

مفهوم و تعریف کسب و کار

نویسندگان مختلف تعاریف متفاوتی  از کسب و کار دارند . در واژه نامه آکسفورد ، کسب و کار به معنی خرید و فروش و تجارت آمده است و در واژه نامه لانگ من ، کسب و کار به فعالیت  پول در آوردن و تجارتی که از آن پول در آوردن و تجارتی که از آن پول حاصل شود گفته می شود .

کسب و کار به زبان ساده حالتی از مشغولیت است و به طور عام فعالیت هایی از قبیل تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش را به منظور کسب سود در بر می گیرد .

اسلاید 6 :

فعالیت توأم با ریسک :  کسب و کار همیشه برآینده متمرکز است و عدم اطمینان ویژگی آینده است از این رو همواره کسب و کار توأم با ریسک است .

چگونگی تبدیل ایده عالی و جدید خود به واقعیت کار بسیار مشکلی است همه ما می دانیم که تبدیل یک ایده به کسب و کار موفق با برنده شدن در قرعه کشی بانکها خیلی فرق می کند . در اینجا برخلاف قرعه کشی که تنها کار لازم برای آن افتتاح حساب است باید کارهای زیادی انجام دهید که اگر به درستی انجام شود

اسلاید 7 :

برنده شدن یا باختن دست خود شماست . مفهوم کسب و کار زمانی درک خواهد شد که فرد از انجام دادن کار در آن کسب و کار لذت ببرد زیرا موفقیت در یک کسب و کار زمانی درک خواهد شد که فرد از انجام دادن کاری در آن کسب و کار لذت ببرد زیرا موفقیت در یک کسب و کار نیازمند صرف وقت و انرژی بسیار است و در واقع مدیران وقت بیشتری را برای راه اندازی و اجرای کسب و کارها در مقایسه با سایر کارها در زندگی شان صرف می کنند و این همان مفهوم کسب و کار است .

اسلاید 8 :

کسب و کار ابزاری است برای رشد مالی ، اجتماعی و حتی شخصیتی افراد، داشتن این نگاه به کسب و کار و درک واقعی مفهوم کسب و کار می تواند موفقیت آن را تضمین نماید. چرا که با این نگرش نسبت به کسب و کار آفت اصلی آن که عدم دلبستگی به آن است از بین می رود و فرد با تعصب و علاقه بسیار مراحل ایده تا تبدیل آن به یک کسب و کار موفق را دنبال می کند .

اسلاید 9 :

اهداف کسب و کار

باور عمومی این است که تنها هدف کسب و کار یا به عبارتی مهمترین انگیزه افرادی که کسب و کار را راه اندازی می کنند ، به دست آوردن سود اقتصادی است در حالی که این امر واقعیت ندارد . آرویک معتقد است همان طور که انسان تنها با هدف خوردن زندگی نمی کند تنها هدف کسب و کار سود نیست بنابراین کسب و کار ها هم دارای اهداف اقتصادی و هم اهداف اجتماعی  هستند

اسلاید 10 :

طبقه بندی کسب و کار ها

از انواع کسب و کارها می توان به کسب و کار خانگی ، کسب و کار الکترونیکی و کسب و کار روستایی اشاره نمود همچنین از لحاظ نوع محصول می توان کسب و کار تولید و خدماتی را نیز از  انواع کسب و کار در یک ویژگی خاص از یکدیگر متمایز شده اند که به توضیح مختصری در مورد برخی از انواع آن پرداخته می شود .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید