بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

سن: انسیدانس کانسر پستان با سن افزایش می یابد، تا سن منوپوزال هر 10 سال دو برابر می شود. در مقایسه با کانسر ریه، کانسر پستان در سنین پایین تری شایع است. در بعضی از کشور ها در سن منوپوزال فلت شدن منحنی انسیدانس را بر اساس سن می بینیم.

اسلاید 2 :

 

واریانس جغرافیایی : نمودار آن بر حسب شیوع ضمیمه می باشد. بررسی ها نشان داده در مهاجران ژاپنی به هاوایی میزان کانسر پستان شبیه به همان کشوری می شود که به آن مهاجرت کرده اند یعنی فاکتور های محیطی بیش از ژنتیک اهمیت دارند.

اسلاید 3 :

سابقه خانوادگی: وجود کانسر سینه در فامیل درجه اول بعد از 50 سالگی شانس ابتلا را 8/1 برابر و قبل از 50 سالگی 3/3 برابر، دو فامیل درجه اول 6/3 برابر، فامیل درجه دوم 5/1 برابر افزایش می دهد.

اسلاید 4 :

}موتاسیون های ژنی BRCA2  و BRCA1 در کروموزوم 17 و 13 در خانواده با ریسک بسیار بالا دیده میشود.

}تابش اشعه ایکس: ریسک کانسر سینه را دو برابر می کند. به خصوص در دختران نوجوان که جوانه های پستان در فاز Rapid formation هستند می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

اسلاید 5 :

}عوامل هورمونی: زنانی که در سن پایین تری Mense می شوند(منارک قبل از 12 سالگی
) و زنانی که منوپوز با تاخیر بیشتری شروع می شود (یاسگی بعد از 55 سالگی 4 برابر افزایش ریسک) اولین بارداری بعد از 30-35 سالگی شانس ابتلا را 2 برابر بیشتر می کند (حتی بارداری که
Full term  نشود نقش محافظتی ندارد)، مصرف هورمون های اگزوژن مثل HRT (در میان مصرف کنندگان HRT و افرادی که تا 4 سال قبل دارو را مصرف می کرده اند ریسک افزایش یافته ای دارند به علت تاخیر در زمان منوپوز. در افرادی که از استروژن و پروژسترون همزمان استفاده می کنند این ریسک بالا تر است.

اسلاید 6 :

اهداف وي‍ژه:

تعيين و مقايسه توزيع فراواني اضطراب در بيماران مبتلا به تالاسمي ماژور و گروه شاهد

تعيين و مقايسه توزيع فراواني اضطراب در بيماران مبتلا به تالاسمي ماژور و گروه شاهد بر حسب سن

تعيين و مقايسه توزيع فراواني اضطراب در بيماران مبتلا به تالاسمي ماژور و گروه شاهد بر حسب تحصيلات مادر

تعيين و مقايسه توزيع فراواني اضطراب در بيماران مبتلا به تالاسمي ماژور و گروه شاهد بر حسب جنس

تعيين و مقايسه توزيع فراواني اضطراب در بيماران مبتلا به هموفيلي و گروه شاهد

تعيين و مقايسه توزيع فراواني اضطراب در بيماران مبتلا به هموفيلي و گروه شاهد بر حسب سن

تعيين و مقايسه توزيع فراواني اضطراب در بيماران مبتلا به هموفيلي و گروه شاهد بر حسب تحصيلات مادر

تعيين و مقايسه توزيع فراواني اضطراب در بيماران مبتلا به هموفيلي و گروه شاهد بر حسب جنس

 

اسلاید 7 :

روش کار

این مطالعه از نوع تحلیلی بوده که به روش کوهورت تاریخی انجام گرفته است .

جامعه مورد مطالعه را كليه بيماران تالاسمي(34 بیمار) و هموفيلي(32 بیمار) در گروه سني بالاتر از 11 سال كه به مركز بيماريهاي خاص استان يزد مراجعه كرده اند تشكيل مي دهند .

به ازاي هر بيمار دو نمونه سالم به عنوان گروه شاهد كه از نظر سن و جنس با بيمار match باشند انتخاب شدند.

هيچ يك از افراد مورد بررسي به بيماريهاي شناخته شده رواني و جسمي ديگري ،بجز بتا تالاسمي ماژورو هموفيلي و عوارض اين بيماريها ،مبتلا نبودند.

اسلاید 8 :

داده هاي مردم شناختي شامل : سن ،جنس ،تحصيلات مادر بوسيله پرسشنامه و داده هاي مربوط به اضطراب توسط پرسشنامه اضطراب كتل از همه بيماران مبتلا به تالاسمي ماژور (سن بالاتر از 11 سال )  پس از پايان برنامه درماني و حالت تثبيت بيماران گرد آوري شد .

همچنين داده هاي مربوط به افراد سالم به همين ترتيب از دانش آموزان سالم گرد آوري شد

در این آزمون امتیاز کمتر از 4 بدون اضطراب (شخصی آرام ، پابرجا )، امتیاز 4 تا 6 درجه اضطراب متوسط ،امتیاز 7تا 8 یک مضطرب و امتیاز بالاتر از 8 مضطرب شدید در نظر گرفته می شود که ما در این مطالعه امتیاز بالاتر از 4 را بعنوان نشانه اضطراب در نظر گرفتیم.

اسلاید 9 :

در مورد بيماران هموفيلي نيز با همين روش در يك محيط آرام و بدون ا سترس با آنان صحبت كرديم . بعد از ايجاد رابطه با بيماران و اطمينان بخشيدن به آنان كه اين تست فقط جنبه تحقيقاتي دارد و براي بدست آوردن آماري درباره مشكلات همه بيماران هموفيلي و تالاسمي مي باشد تمام سوالات براي بيماران  خوانده شد و گزينه هاي مورد نظر علامت گذاري شد .

داده ها از طريق نرم افزار spss و آزمون Mann Whitney U test   و کاید مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت و P<0.05  به لحاظ آماری معنی دار تلقی شد.

 

اسلاید 10 :

نتايج

Z در اين مطالعه 34 بيمار تالاسمي(17 نفر مرد و 17 نفر زن) در مقايسه با 66 نمونه سالم همتا و 32 بيمار هموفيلي(همگي مرد) در مقايسه با 64 نمونه سالم همتا مورد بررسي قرار گرفتند.

Z ميانگين سني بيماران تالاسمي 7/5 ±15/16 و گروه شاهد براي بيماران 1/5±06/16 بود .

Z همچنين 32 بيمار هموفيلي با ميانگين سني 15/9 ±25/25 و گروه شاهد 8/7 ±87/24 بود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید