بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

معرفي ACS

بخش انتشارات ACS سعي دارد تا براي اعضا انجمن علمي جهاني يك مجموعه جامع را با كيفيت بالا در ارتباط با شيمي و علوم مرتبط  ارائه دهد.در حال حاضر بيش از 30 مجله و نشريه ويرايش شده توسط اين ناشر به صورت تمام متن(fulltext)  ارائه مي شود . سالانه در حدود 140000 صفحه تحقيقاتي هم به صورت نسخه هاي چاپي و هم به صورت صفحات وبي منتشر مي شوند و به همراه اين مقدار 90000 صفحه اطلاعات نيز در شبكه در دسترس مي باشند. با ايجاد ACS Journal Archives در سال 2002 دستيابي به 3 ميليون صفحه مقالات شيمي كه متعلق به سال 1879 به بعد بودند ميسر گرديد.

انتشارات ACS يكي از بخش هاي انجمن شيمي آمريكا مي باشد. ACS در سال 1876 تاسيس شد و بزرگترين انجمن شيمي مي با شد كه بيش از 163000 عضو دارد. ACS تحقيق هاي دانشگاهي و كنفرانس هاي علمي را نيز ارائه مي نمايد.

اسلاید 2 :

::Citation Find

از منوي كشويي نام نشريه مورد نظر خود را انتخاب و شماره جلد آن را در كادر Vol و شماره صفحه اول را در First Page قرار دهيد و جستجو كنيد يا با  وارد كردن  عدد (Digital Object Identifier (DOI جستجو كنيد.

 

اسلاید 3 :

جستجوي مقدماتي(Basic)

در روش جستجوي مقدماتي كليد واژه هاي مورد نظر خود را با استفاده از عملگرهاي and، or و not در كادرهاي جستجو وارد كنيد.

در اين روش شما مي توانيد فيلدهاي جستجو را مشخص كنيد  كه عبارتند از عنوان مقاله( Title)، نويسنده(Author)، چكيده(Abstract)، عنوان يا چكيده مقاله (Title or Abstract)، در هر جاي مقاله(Anywhere in Article) مي‌باشد. 

اسلاید 4 :

جستجوي پيشرفته (Advanced)

با استفاده از امكانات  جستجوي پيشرفته (Advanced) مي توانيد جستجوي خود را دقيق تر كنيد.

درJournals by Name مي توانيد فقط نشريه يا نشريات خاصي را انتخاب كنيد تا جستجوي شما فقط در اين نشريات انجام شود( براي انتخاب چند نشريه از shift+click استفاده كنيد) يا در  Journals by Subjects با انتخاب موضوعي خاص جستجوي خود را محدود به همان موضوع كنيد.

در Timeframe با انتخاب ASAP Articles جستجو در مقالاتي صورت مي گيرد كه به فرمت الكترونيكي در دسترس مي باشند ولي به صورت چاپي منتشر نشده اند، با انتخاب Current + 4 Years جستجو در نشرياتي صورت مي گيرد كه در 4 سال اخير منشر شده اند، با انتخاب Archives جستجوي شما محدود به  مقالاتي مي شود  كه در سالهاي 1879 تا1997منتشر شده اند و با انتخاب All جستجو در تمام نشريات صورت مي گيرد.

در Date Range  مي توانيد از لحاظ زماني جستجوي خود را محدود به فاصله زماني خاصي نماييد.

از منوي كشوييSort Results By مي توانيد مشخص كنيد كه نتيجه جستجوي شما بر اساس جديد ترين مقاله (Date)، نام نشريات(Journals)  و يا مرتبط ترين مقاله(Relevance) مرتب شود.

از منوي كشويي Results Per Page مي توانيد تعداد نتايج جستجويي كه در هر صفحه نمايش داده مي شود را انتخاب كنيد.

اسلاید 5 :

نگاهي به صفحه نتيجه جستجو

در صفحه نتيجه جستجو ليستي از اطلاعات كتابشناختي مقالات بازيابي شده را خواهيد ديد.

براي ايجاد تغيير در جستجو خود بر روي لينك modify search كليك كنيد و تغييرات مورد نظر را ايجاد كنيد.

ز منوي كشوييSort Results By مي توانيد مشخص كنيد كه نتيجه جستجوي شما بر اساس جديد ترين مقاله (Date)، نام نشريات(Journals)  و يا مرتبط ترين مقاله(Relevance) مرتب شود و سپس بر روي دكمه Refresh كليك كنيد.

از منوي كشويي  Per Page مي توانيد تعداد نتايج جستجويي كه در هر صفحه نمايش داده مي شود را انتخاب كنيد و سپس بر روي دكمه Refresh كليك كنيد.

با انتخاب Feedback اگر در نمايش متن كامل مقاله مشكلي وجود دارد يا مشكل ديگري وجود دارد با پر كردن فرمي كه در دسترس شما قرار مي گيرد اين مسئله را به ناشر e-mail مي كنيد.

با انتخاب TOC ليست مقالات همان شماره نشريه  در اختيار شما قرار مي گيرد.

براي اينكه كليد واژه هاي ديگري را به جستجوي اوليه خود اضافه كنيد كليد واژه هاي مورد نظر خود را در كادر Search within Results  وارد كنيد.

اسلاید 6 :

نگاهي به متن مقاله

در صفحه نتيجه جستجو با كليك كردن بر روي لينك Abstract چكيده مقاله را ملاحظه خواهيد نمود  در صفحه چكيده مقاله با كليك كردن لينك Journal Home Page آن نشريه و ليست مقالات آخرين شماره آن را ملاحظه خواهيد نمود، با كليك كردن Search the Journals به صفحه جستجو باز خواهيد گشت،با كليك كردن PDF version of this article و Full text in pdf متن كامل مقاله به فرمت PDF  در دسترس شما قرار خواهد گرفت و با كليك كردن Full text in html متن كامل مقاله به فرمت HTML در دسترس شما قرار مي گيرد.

در صفحه نتيجه جستجو با كليك كردن بر روي لينك HTML متن كامل مقاله به فرمت HTML در اختيار شما قرار مي گيرد با كليك كردن لينك Journal Home Page، آن نشريه و ليست مقالات آخرين شماره آن را ملاحظه خواهيد نمود، با كليك كردن Search the Journals به صفحه جستجو باز خواهيد گشت، با كليك كردن لينك Table of Contents ليست مقالات همان شماره نشريه  در اختيار شما قرار مي گيرد، با كليك كردن PDF version of this article  متن كامل مقاله به فرمت PDF  در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

متن مقاله به دو فرمت PDF و HTML قابل بازيابي است كه فرمت دلخواه خود را انتخاب مي كنيم و سپس بر روي لينك request document كليك كنيد.

براي ذخيره كردن متن مقاله اگر مقاله را به صورت PDF مشاهده مي كنيد بر روي آيكن  كليك كنيد و در صورتي كه متن مقاله را به صورت HTML مشاهده مي كنيد از منوي فايل گزينه Save As  را انتخاب كنيد و آنگاه مسير ذخيره سازي را مشخص كنيد.

براي چاپ كردن متن مقاله  اگر مقاله را به صورت PDF مشاهده مي كنيد بر روي آيكن  كليك كنيد و در صورتي كه متن مقاله را به صورت HTML مشاهده مي كنيد از منوي فايل گزينه print  را انتخاب كنيد.

اسلاید 7 :

مرور(Browse)

با انتخاب دكمه Journals & Magazines از سمت چپ صفحه ليست نشريات را ملاحظه خواهيد كرد و با انتخاب نشريه اي خاص ليست مقالات آخرين شماره آن در دسترس شما قرار خواهد گرفت و امكانات زير نيز در اختيار شما قرار مي گيرد:

با انتخاب e-mail alerts دو امكان ASAP Alerts و Table of Contents Alerts در اختيار شما قرار مي گيرد كه در قسمت آگاهي رساني(ALERT) توضيح داده شده است.

با كليك دكمه Articles ASAP ليست مقالاتي كه به صورت الكترونيكي در دسترس مي باشند ولي هنوز به صورت چاپي منتشر نشده اند در اختيار شما قرار مي گيرد.

با انتخاب دكمه Search the Journals به صفحه جستجو باز خواهيد گشت.

با انتخاب back issues ليست مقالات آخرين شماره آن در دسترس شما قرار خواهد گرفت و همچنين امكان انتخاب شماره هاي ديگر اين نشريه نيز وجود دارد.

اسلاید 8 :

آگاهي رساني(ALERT)

با انتخاب دكمه sign up for email alerts از بالاي صفحه  دو امكان ASAP Alerts و Table of Contents Alerts در اختيار شما قرار مي گيرد.

1-ASAP Alerts:

با انتخاب REGISTER FOR ASAP ALERTS فرمي در اختيار شما قرار مي گيرد و  با پر كردن اين فرم و انتخاب نشريات مورد علاقه خود و كليك كردن دكمه SUBMIT FORM به محض اينكه مقاله جديدي به صورت الكترونيكي در دسترس قرار گيرد e-mail به شما ارسال خواهد شد كه عنوان مقاله، نويسنده، نام نشريه و تاريخ چاپ الكترونيكي آن و link مستقيم به متن كامل مقاله را در اختيار شما قرار مي دهد لازم به ذكر است كه اين نشريات هنوز به صورت چاپي منتشر نشده اند و روزانه يا هفتگي با توجه به انتخاب خودتان e-mail ارسال مي شود.

با انتخاب UNSUBSCRIBE OR MODIFY REGISTRATION  فرمي در اختيار شما قرار مي گيرد كه مي توانيد اطلاعات مورد نظر خود را حذف و يا تغيير دهيد.

2-Table of Contents Alerts:

با انتخاب  REGISTER FOR TOC ALERTS  فرمي در اختيار شما قرار مي گيرد و  با پر كردن اين فرم و انتخاب نشريات مورد علاقه خود به محض اينكه به محض اينكه  شماره جديد نشريات  به صورت الكترونيكي در دسترس قرار گيرد e-mail به شما ارسال خواهد شد  كه عنوان مقاله ، نويسنده، نام نشريه و شماره صفحات آن و link مستقيم به متن كامل مقاله را در اختيار شما قرار مي دهد.

با انتخاب UNSUBSCRIBE OR MODIFY REGISTRATION  فرمي در اختيار شما قرار مي گيرد كه مي توانيد اطلاعات مورد نظر خود را حذف و يا تغيير دهيد.

اسلاید 9 :

عملگرها

and : برای ترکيب دو مفهوم می آيد و هر وقت بين دو کليد واژه در عبارت جستجو قرار گيرد، رکوردهايی را بازيابی می کند که هر دو کليد واژه را با هم داشته باشد.
or : برای ترکيب کليدواژه های مشابه به کار می رود و و رکوردهايی را بازيابی می کند که يک يا هر دو کليد واژه را در خود داشته باشد.

not : برای جدا کردن و کنار گذاشتن يک کليد واژه به کار می رود و هر وقت بين دو کليد واژه به کار رود، رکوردهايی را بازيابی می کند که کليد واژه اول را داشته باشد ولی کليد واژه دوم را نداشته باشد.

:با اضافه کردن اين کاراکتر به پايان کليدواژه يا کليدواژه ها ، کليه کلمه هايی که از لحاظ املايی ريشه يکسانی با کليد واژه مربوطه دارند بازيابی می شوند .

مثال: با جستجوی کليدواژه *Behav کلمات behaviour, behavioural نيز بازيابی می شوند.

(): در مواردی که از چند عملگر همزمان برای جستجو استفاده می شود و يا مقدم و موخر بودن اين عملگرها برای نتيجه جستجويتان اهميت داشته باشد استفاده می شود.
" ": زماني كه بخواهيد يك عبارت دقيقا جستجو شود از اين عملگر استفاده مي كنيد.

اسلاید 10 :

معرفي Royal Society of Chemistry

انجمن سلطنتی شیمی انگلستان یک انجمن علمی (اجتماعی حرفه ای) در انگلستان با هدف "پیشروی در علوم شیمیایی" می باشد. سازمان پژوهش های علمی انجام می دهد، که کتاب، ژورنال و پایگاههای اطلاعاتی منتشر می کند. کنفرانس ها، سمینارها و کارگاه هایی را نیز برگزارمی کند.

این انجمن در سال 1980 از ترکیب انجمن شیمی، موسسه سلطنتی شیمی، انجمن فاراده و انجمن شیمی تجزیه شکل یافته است.

انجمن یک ناشر غیرانتفاعی می باشد. همچنين داراي يك کتابخانه بزرگ است که, پوشش اصلی آن شیمیایی می باشد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید