بخشی از پاورپوینت

 


اسلاید 1 :


طرح درس شيوه هاي مطالعه :
ابتدا كليات نحوه مطالعه و خواندن از طريق معرفي ابزارهاي مورد استفاده در مطالعه توضيح داده مي شود .
روش هاي مختلف افزايش سرعت مطالعه از طريق مطالب خواندني مختلف شامل روزنامه ، كتاب و غيره شرح داده مي شود .
انواع خواندن ، به قصد سرگرمي و لذت ، يادگيري ، مطالب درسي و غيره و ويژگي هاي نوع خواندن هر كدام توضيح داده مي شود .

اسلاید 2 :


روش هاي طبقه بندي مطالب خواندني به قصد حفظ و يادآوري در آينده و روش و نحوه يادداشت برداري و مرور مطالب نيز به طور مفصل آمده است .
هدف هاي افزايش سرعت مطالعه به قصد يادگيري خلاق ، توسعه اقتصادي صرفه جويي دروقت ، تفكر و تعقل ، توسعه فرهنگي و غيره ، به عنوان هدف نهايي يادگيري روشهاي مطالعه شرح داده شده است

اسلاید 3 :


اهداف درس شيوه هاي مطالعه :
هدف ازتدريس كتاب شيوه هاي مطالعه بري دانشجويان رشته كتابداري كه همواره با كتاب و ديگر موادخواندني در محيط كتابداري در ارتباط هستند آن است كه با توجه به حجم زياد منابع اطلاعاتي و نياز كتابداران به مطالعه آن ها ، روشهاي تند خواني را تمرين كنند تا بتوانند مطالب بيشتري را مطالعه نمايند .

اسلاید 4 :


همچنين دانشجويان كتابداري كه بعضا در كتابخانه هاي كودكان و نوجوانان مشغول به كار مي شوند بتوانند مراجعه كنندگان به كتابخانه را با نحوه صحيح مطالعه آشنا سازند تا موجب رشد فكري و فرهنگي آنان شده و شرايط توسعه فرهنگي و اقتصادي جامعه را فراهم آورند .

اسلاید 5 :


جايگاه درس شيوه هاي مطالعه در مجموعه درس هاي كتابداري :
دانشجويان رشته كتابداري با توجه به شرايط كاري كه در آينده با آن رو برو هستند ، يعني كار در محيط انواع كتابخانه ها ، لازم است ضمن يادگيري فنون و روش هاي مطالعه صحيح براي مطالعه هر چه بيشتري مطالب درسي ، توانايي آموزش اين روش ها را به مراجعه كنندگان به كتابخانه به ويژه كتابخانه هاي كودك و نوجوان و آموزشگاهي داشته باشند .

اسلاید 6 :


لذا درس شيوه هاي مطالعه و منبع درسي معرفي شده جايگاه ضروري در مجموعه درس هاي رشته كتابداري دارد .
اميدوار است داشنجويان با يادگيري انواع روش هاي مطالعه ، بتوانند در محيط كتابخانه ها موثر تر واقع شده و در انتشار اطلاعات مورد نياز مراجعه كننده سهم سبزايي داشته باشند .


اسلاید 7 :


بخش اول
فصل 1
 
 : يادگيري خلاق
 درك خلاقانه و به خاطر سپاري هميشگي تمامي مطالب

اسلاید 8 :


يادگيري خلاق
تعريف يادگيري خلاق و مهارتهاي مطالعه
در نگاهي گذرا به يادگيري خلاق مي توان اين تعريف را
به عمل آورد
يادگيري خلاق عبارتست از : توانايي يادگيري بيشترين مطالب در كمترين زمان ، به خاطر سپاري هميشگي و به خاطر آوري راحت و كامل مطالب ، همراه با خلاقيت .


اسلاید 9 :


هدف
هدفي كه براي دوره آموزشي يادگيري خلاق در نظر گرفته شده ، بر مبناي تعريف آن تعيين گرديده است و آن عبارتست از : درك كامل و خلاقانه ، به خاطر سپاري هميشگي تمامي مطالب و بدون فراموشي با يك بار يادگيري افزايش سرعت مطالعه و به خاطر آوري راحت و كامل .


اسلاید 10 :


تفكر و توسعه
فرضيه اي كه اساس مهارتهاي مطالعه را تشكيل مي دهد ، مبتني بر اين اصل است كه آشنايي با شيوه نوين مطالعه در قالب يادگيري خلاق و مهارتهاي مطالعه ، منجر به رشد قوه تعقل و تفكر مي گردد كه اين خود مبناي توسعه يافتگي فرهنگي را تشكيل مي دهد ، رشد فرهنگي – كه خود از اركان توسعه اقتصادي است – و همچنين تفكر ، موجب وقوف به توناييهاي بي شمار خويش و بهره گيري از آن مي گردد كه به معناي افزايش بهره وري است ، در نتيجه ، رشد فرهنگي و افزايش بهره وري ، توسعه اقتصادي را به ارمغان مي آورد ..

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید