بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----


اسلاید 1 :


ریسک

اسلاید 2 :


تعریف ریسک

ریسک را میزان اختلاف میان بازده واقعی سرمایه با بازده مورد انتظارتعریف می کنند

هرچه پراکندگی بازده بیشتر باشد ریسک نیز بیشتر خواهد بود

اسلاید 3 :


انواع ریسک

*ریسک کلی داریی مالی تابعی است از:

*1.ریسک نوسان نرخ بهره: سرمایه گذار به هنگام خرید اوراق قرضه با قبول بهره ثابت ان را می پذیرد. قیمت چنین اوراق قرضه ای در صورت افزایش نرخ بهره در بازار کاهش  می یابد و دارنده ان در صورت  فروش اوراق قرضه خود قبل از سررسید ،متحمل زیان می شود

*

*   2. ریسک بازار:تغییردربازده که ناشی ازنوسانات کلی بازار است.همه اوراق بهاداردر معرض ریسک بازار قرار دارند،این ریسک می تواند ناشی از عوامل متعددی از قبیل رکود،جنگ،تغییرات ساختاری در اقتصاد وتغییر در ترجیحات مشتریان باشد.

*

*   3.ریسک تورمی: عبارتست از ریسک قدرت خرید یا  کاهش قدرت خرید وجوه سرمایه گذاری شده. این نوع ریسک با نوسان نرخ بهره مرتبط است ،برای اینکه نرخ بهره معمولا در اثر افزایش تورم ،افزایش می یابد.

اسلاید 4 :


*4. ریسک تجاری: ریسک ناشی از انجام تجارت و کسب و کار در یک صنعت یا یک محیط خاص را ریسک تجاری گویند.برای مثال یک شرکت فولاد در صنعت خاص خود با مسایل منحصر به فرد خود مواجه است.

*

*5.ریسک مالی: ریسک ناشی از بکارگیری بدهی در شرکت است. شرکتی که میزان بدهی ان بیشتر باشد، ریسک مالی ان افزایش می یابد.

*

*6.ریسک نقدینگی: ریسک مرتبط با بازار ثانویه ای است که اوراق بهادار در ان معامله می شود.ان دسته از سرمایه گذاریها یی که خرید و فروش آن به اسانی صورت می گیرد و هزینه مبادله آن بالا نباشد از نقدینگی بالایی برخوردار است. هر چه عدم اطمینان در خصوص عامل زمان و ابهام قیمتی بالا باشد ریسک نقدینگی نیز افزایش می یابد.ریسک نقدینگی سهام مربوط به بازارهای خارج از بورس خیلی بیشتر است.

اسلاید 5 :


*7.ریسک نرخ ارز: تمامی سرما یه گذارانی که امروزه به صورت جهانی و بین المللی سرمایه گذاری می کنند،در تبدیل سود ناشی از تجارت جهانی وبین المللی به پول رایج خود با ریسک نرخ ارز مواجه  هستند.می توان گفت نرخ ریسک ارز،ریسک ناشی از تغییر در بازده اوراق بهادار در نتیجه نوسانات ارزهای خارجی است.به ریسک نرخ ارز ،ریسک ارزهای خارجی نیز گفته می شود

*8. ریسک کشور: که به ان ریسک سیاسی هم گفته می شود. سرمایه گذارانی که درکشورهای دیگرسرمایه گذاری می کنند باید به ثبات ان کشور از ابعاد سیاسی و اقتصادی توجه داشته باشند. کشورهایی که از ثبات سیاسی و اقتصادی بالایی برخوردارند این نوع ریسک در ان کشورها پایین است.

اسلاید 6 :


اجزا ریسک

*ریسک کل= ریسک سیستماتیک+ ریسک غیر سیستماتیک

*

*ریسک سیستماتیک: تغییرپذیری دربازده کل اوراق بهادار که مستقیما با تغییرات و تحولات کلی بازاریا اقتصاد عمومی مرتبط است

*

*ریسک غیر سیستماتیک: تغییرپذیری دربازده کل اوراق بهادارکه به تغییرپذیری کل بازار ارتباط نداشته باشد

اسلاید 7 :


بازار مالی

اسلاید 8 :
بازارمالی

*بازاری است که نوع خاصی از داراییها به نام داراییهای مالی در ان مورد داد وستد قرار می گیرند.هر چند وجود بازار مالی شرط ضروری برای ایجاد و مبادله دارایی مالی نیست ، در بیشتر اقتصادها ایجاد ومبادله دارایی های مالی در نوعی بازار مالی صورت می پذیرد.

اسلاید 9 :


کارکرد اقتصادی بازارهای مالی

*1.روابط متقابل خریدار وفروشنده در بازار مالی، قیمت دارایی مبادله شده را تعیین می کند.

*

*2. مکانیسمی برای سرمایه گذار فراهم می کنند تا درهرزمان دلخواه بتواند دارایی مالیش را به فروش رساند

*

*3.بازارهای مالی موجب کاهش هزینه معاملات می شوند

اسلاید 10 :


بازار پولی

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید