بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

¨سنگ مصنوعی نامی برای انواع مختلف محصولات سنگ مصنوعی است که از قرن ۱۸ استفاده می‌شود. آنها در ساخت و ساز ساختمان، کار مهندسی راه و ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. سنگ‌های مصنوعی حاوی طرح‌های گوناگون و دارای سطحی یکسان، با بدنهٔ خود می‌باشند. این فرآورده با آمیزه‌ای از ترکیبات پلیمری، افزودنیهای شیمیایی ساخته شده و پدیده‌ای است که به طور یکجا واجد خصوصیات زیبایی سنگ طبیعی، آسان تراشی چوب و پاکیزگی سرامیک می‌باشد.

¨

اسلاید 2 :

¨سنگ‌های مصنوعی از ترکیب مجدد سنگ‌های طبیعی با مواد فزاینده دیگر به‌دست می‌آیند که به آنها وزن کمتری داده و در نتیجه نصب آنها سریع‌تر می‌شود. برای آنکه بدانیم سنگ‌های مصنوعی از چه چیز ساخته شده‌اند به اختصار می‌توان گفت که این سنگ‌ها از ترکیب سیمان، رس‌ها، آگرگات‌های سنگ‌های ضایعاتی و خاک‌های سبک وزن ساخته می‌شوند. مواد به‌کار رفته در این سنگ‌ها تماماً کیفیتی مبتنی بر ملاحظات محیطی و انسانی دارند. رنگ‌دانه‌های اکسید آهن رنگ موردنظر را به این سنگ‌ها می‌دهد. ترکیبی که از این راه به دست می‌آید در قالب‌هایی ریخته می‌شود که دارای نقش و نگارهای سنگ‌های طبیعی می‌باشند و به این سنگ‌ها سیمایی کاملاً طبیعی می‌دهد.

اسلاید 3 :

¨از نظر قیمت، سنگ‌های مصنوعی به مراتب قیمتی کمتر از سنگ‌های طبیعی دارند، چرا که کارهای دشواری که روی سنگ طبیعی برای رساندن آن به بازار و قابل استفاده کردن آن انجام می‌شود در مورد سنگ‌های مصنوعی غیرضروری می‌نماید و دارای وزنی کمتر و ضخامتی کوچکتر هستند که به ما این اجازه را می‌دهد که سه برابر سنگ‌های طبیعی بتوانیم آنها را به‌کار گیریم. علاوه بر اینها مقاومت ساختاری آنها در فونداسیون‌های خاص توانایی تحمل بارهای زیاد را به آنها می‌دهد. سنگ‌های مصنوعی در واحد مترمربعی برای قطعات تخت به فروش می‌رسند و بسته‌بندی آنها در جعبه‌های چوبی دستی انجام می‌شود.

¨

اسلاید 4 :

¨تكنولوژي توليد سنگ مصنوعي در ايتاليا پديد آمد و در همان دهه اولين كارخانه توليد سنگ مصنوعي در اين كشور شروع به فعاليت كرد. ايده پديد آمدن سنگ مصنوعي از آنجا شكل گرفت كه طراحان و آرشيتكت‌ها به منظور هر چه زيباتر كردن و چشم‌نوازتر كردن فضاها اعم از فضاهاي دروني و بيروني ساختمان‌ها و كف‌پوش‌ها و محوطه‌سازي‌هاي بيروني نياز به سنگهايي با فاكتورهاي مورد نظر خويش را احساس مي‌نمودند بعلاوه پيشرفت صنعت ساختمان و سليقه‌هاي مختلف اين نياز را بيان مي‌‌كرد كه سنگ‌هايي با طرح‌هاي مختلف و فاكتورهاي فيزيكي ومكانيكي كيفيت بالا و قيمت مناسب بايد در دست‌رس باشد.

اسلاید 5 :

¨با پيشرفت علوم شيمي و متالوژي به ويژه در گرايش‌هاي پليمر و كامپوزيت، تحول شگرفي در صنايع و معادن حادث شده است. كامپوزيت‌ها مهم‌ترين تحول علمي قرن بيستم باشد. .

¨ از خصوصيات كامپوزيت‌ها (مواد تركيبي) مي‌توان به مقاومت بالا، ضربه‌پذيري خوب، فشارپذيري ايده‌آل و وزن پايين اشاره كرد.

اسلاید 6 :

¨همين‌طور كامپوزيت‌هاي معدني، از تركيب مواد معدني بازيافتي با رزين‌ها حاصل مي‌شوند كه نمونه بارز آن، سنگ‌هاي مصنوعي هستند. سنگ مصنوعي از بازيافت ضايعات سنگ طبيعي تحت پرس و فشار در مرحله اول و در نهايت پخت در مرحله دوم توليد مي‌شوند. فرآيند پخت، مهم‌ترين مرحله توليد سنگ‌هاي مصنوعي است. در اين فاز، رزين‌هاي مختلف با سنگ‌هاي بازيافتي تركيب و در حرارت و فشار كنترل‌شده پخت مي‌شوند.

اسلاید 7 :

انواع سنگ‌هاي مصنوعي

¨1 - سنگ با سطوح صاف شامل صيقلي، مات و نيمه‌مات

¨2 - سنگ با نقوش برجسته

¨

اسلاید 8 :

انواع طرح‌هاي سنگ‌هاي مصنوعي

¨1 - سبك سفال

¨2 - سبك معرق

¨3 - سبك مس

¨4 - سبك مشبك

¨5 - سبك كاشي

¨6 - سبك گچبري

¨7 - سبك چرم

¨8 - سبك فرش

¨9 - سبك چوب

 

اسلاید 9 :

¨1 - تنوع در رنگ با قابليت اجراي طرح‌هاي مختلف و دلخواه

¨2 - سبك‌تر از سنگ‌هاي طبيعي و با وزن مخصوص 1600 تا 1700 كيلوگرم بر مترمكعب است كه همين امر باعث وزن كمتر ساختمان و در نتيجه كاهش اثر زلزله بر ساختمان مي‌شود.

¨3 - قابليت جذب آب در حد صفر

¨4 - عدم محدوديت در ابعاد توليدي با نصبي همانند سنگ طبيعي

¨5 - استقامت (كشش و فشار) بالاتر از سنگ‌هاي طبيعي

¨6 - اسكوب سرخود است. بدين معني كه برخلاف سنگ‌هاي طبيعي در اثر عوامل جوي و عدم چسبندگي به مرور زمان از بدنه ساختمان جدا نمي‌شود، از آشناترين معايب سنگ طبيعي، همين جدا شدن تدريجي از بدنه ساختمان است.

¨7 - مقاومت بالا در برابر عوامل جوي

¨8 - استحكام و انسجام بالا

¨9 - تنوع‌پذيري بالا

¨10 - نصب راحت و بدون دردسر

 

اسلاید 10 :

¨مرحله اول: ساخت بلوک

1- ماشین‌ها و تجهیزاتی که ترکیبات مخلوط را تامین می‌کنند و آنها را برای پلان بعدی مهیا می‌سازند.

2- ماشین‌ها و تجهیزاتی برای مخلوط کردن ترکیبات و فرستادن آنها به خط ساخت بلوک

3- ماشین‌های ترکیب‌ کننده بلوک و به‌منظور فشرده کردن و فشار و لرزش تحت شرایط خلاء

¨

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید