بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

تشخیص خصوصیات سنگ های اشتعالی یا آتشفشانی (Igneous rocks )

.Iسنگ های اشتعالی (Igneous rocks که  بنام سنگ های آتشفشانی نیز یاد میشوند این نوع صخره ها یا سنګ در  زیر زمین ویا هم در روی زمین تشکیل و ترکیب میشوند.

.Aسنگ های اشتعالی زیر زمین زمانی تشکیل میشوند که مواد  ذوب شده (مگما) در زمین ته نشین و در کیسه های کوچک قرار گرفته و  مگما بتدریج سرد شود. 

.Bسنگ های اشتعالی (Igneous rocks ) در جریان آتشفشانی کوه های آتش فشان (volcanoes )  زمانیکه مگما به روی زمین قرار می گیرد نیز تشکیل میشوند. زمانیکه مگما (مواد ذوب شده) در روی زمین قرار بگیرد بنام لاوا (lava یاد میشود که از سرد شدن همین لاوا صخره های اشتعالی بمیان می آید.

.Cسنگ های اشتعالی قدیمترین نوع سنگ در کره زمین ما می باشد.

ž

اسلاید 2 :

تشخیص خصوصیات سنگ های اشتعالی یا آتشفشانی (Igneous rocks )

سنگ های گرانيت  (Granite rocks ) عبارت از سنگ های می باشند که در نتیجه سرد شدن تدریجی کیسه های مگما در سطح زیرین زمین به وجود آمده باشند. از سنگ های گرانیت در یادگارها، دیکوریشن و آراستن تعمیرات استفاده میشود.

اسلاید 3 :

سنگ های ریماه (Scoria rocks ) که بنام سنگ های تفاله معدنی نیز یاد میشوند عبارت از سنگ های می باشند که در نتیجه سرد شدن سریع لاوا به میان آیند. شما در تصویر فوق کیسه های کوچک هوا را  ملاحظه کرده می توانید . در حقیقت صخره های ریماه نوع از شیشه بوده نه مخلوط از مواد معدنی.

اسلاید 4 :

سنګ پا (Pumice rocks ) عبارت از سنګ های اشتعالی بوده که در نتیجه سرد شدن تدریجی لاوا در روی زمین  به وجود آمده و تشکیل شده باشد. شما در تصویر فوق مشاهده کرده می توانید که کیسه های کوچک هوا در آن چطور تشکیل شده اند. این سنګ به اندازه خفیف و کم وزن می باشند که حتی روی آب نیز شنا کرده می توانند. سنګ پا نیز در حقیقت  نوع از شیشه بوده نه مخلوط از مواد معدنی . از چنین سنګ ها نیزدر آراستن و دیکوریشن استفاده بعمل می آید. چون این سنګ خاصیت سایندګی دارد بناء در صیقل کردن بعضی مرکبات و لاوا بکار برده میشود.

اسلاید 5 :

سنګ های شفاف سیاه یا شیشه (Obsidian rocks ) عبارت از سنګ های اند که در نتیجه سرد شدن سریع  لاوا در روی زمین تشکیل میشوند. سنګ های سیاه شفاف نیز در حقیقت شیشه می باشد نه مخلوط از مواد منرالی. این سنګ ها قدامت تاریخی کوتاهی دارندږ

اسلاید 6 :

تشخیص خصوصیات سنګ های  رسوبی (Sedimentary)

.IIبلی از هزاران حتی میلیونها سال بدینسو پارچه های کوچک کره زمین ما توسط باد ها و جریان های آب تخریب وتجزیه شده میرود.

  1. که تدریجاْ این پارچه های کوچک  به قسمت های پایانی دریاها، ساحل ها و اوقیانوس ها ته نشین شده و آهسته آهسته طبقات و لایه های خاک های تخریب شده و فرسایش شده را بشکل رسوب به میان آورده است.

.Bاین طبقات رسوب شده در  مرور زمان  به اندازه بسیار زیاد فشرده شده تا انکه قسمت های زیرین آن تدریجا به صخره های تبدیل شده اند.

ž

اسلاید 7 :

تشخیص خصوصیات سنګ های  رسوبی (Sedimentary)

صخره های ریګی (Sandstone) عبارت از صخره های رسوبی بوده که از دانه های کوچک  کوارتزها  (minerals ) و فلدسپات ها (feldspar) این نوع صخره ها بشکل طبقه های تشکیل میشود. معمولاْ از چنین سنګ ها در تعمیرات استفاده بعمل می آید.

اسلاید 8 :

تشخیص خصوصیات سنګ های  رسوبی (Sedimentary)

سنګ های رست  یا صدفی (Shale rock )  عبارت از یک نوع سنګ های رسوبی می باشد که  در نتیجه فشرده شدن  خاک رس یا کلی تشکیل شده .  از نوع سنګ ها در در پختن خشت ها در کوره استفاده میشود.

اسلاید 9 :

تشخیص خصوصیات سنګ های  رسوبی (Sedimentary)

جوش سنګ ها  یا دج سنګ (Conglomerate ) عبارت از صخره های رسوبی است  که از ذرات بزرګتر رسوب ساخته شده مانند ریګ و  و سنګ ریزه ها. این رسوب به اندازه بزرګ می باشد که تنها فشردن نمی تواند آنها را باهم وصل کند که توسط منرال های منحل شده با هم سمنت ګردیده اند.

اسلاید 10 :

تشخیص خصوصیات سنګ های  رسوبی (Sedimentary)

سنګ های آهک (Limestone ) عبارت از سنګ های رسوبی (sedimentary ) بوده که از منرال کلست (mineral calcite ) ساخته شده اند. رسوب چنین سنګ ها  در نتیجه تبخیر دریاها و دریاچه ها و پوست های حیوانات بحری بوجود می آید. از ین نوع سنګ ها در کانکریت  استفاده میشود  و در مناطق مرطوب بهترین سنګ تعمیراتی محسوب میشود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید