بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

شبکه اجتماعی چیست ؟

—

—شبکهٔ اجتماعی ساختاری اجتماعی است که از گره هایی(که عموما فردی یا سازمانی هستند) تشکیل شده‌است که توسط یک یا چند نوع خاص از وابستگی به هم متصل اند،

— برای مثال: قیمت‌ها، الهامات، ایده‌ها و تبادلات مالی، دوست‌ها، خویشاوندی، تجارت، لینک‌های وب، سرایت بیماری‌ها (اپیدمولوژی) یا مسیرهای هواپیمایی. ساختارهای حاصل اغلب بسیار پیچیده هستند

—

اسلاید 2 :

—فضای مجازی مجال شکل‌گیری اجتماعات جدید از کاربران را فراهم می‌کند.

—هر چند روابط کاربران فضای مجازی رابطه‌ای با واسطه‌است و نه رو در رو، بسیاری از مطالعه کنندگان اینترنت تمایل دارند از اصطلاح «اجتماع» برای اشاره به جمع کاربران استفاده کنند.

—

—

—شبکه‌های اجتماعی برپایه اینترنت از قبیل facebook.com و myspace.com در بین جوانان محبوبیت به سزایی کسب کرده‌اند. این شبکه‌های اجتماعی درعین حال که فضاهایی هستند که درآنها افراد دوستان جدیدی پیدا می‌کنند و یا دوستان قدیمی خود را در جریان تغییرات زندگی شان قرار می‌دهند، مکان‌هایی برای تبادل نظر هستند که در آنها جوانان عقاید و نظرات خود را با هم به اشتراک می‌گذارند.

—

اسلاید 3 :

—این قابلیت که یک جوان بتواند با امثال خود در کشورهای دیگر جهان ارتباط برقرار کند باعث می‌شود تا این شبکه‌ها به مکانی تبدیل شوند که در آنها ایده‌های جدید معرفی می‌شوند و مورد بحث قرار می‌گیرند.

—

—مسلما در دنیای حقیقی هیچ‌گاه افراد علاقه‌مند، موضوعات موردعلاقه خود را به این گستردگی نمی‌یافتند. این دلیل و شاید دلایل مشابه این، سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی را به یکی از مهم‌ترین ارکان اینترنت در دو، سه سال اخیر تبدیل کرده‌است.

—

اسلاید 4 :

به عنوان مثال:

—ناسا هم برای جذب جوانان علاقمند به موضوعات هوافضا، یک شبکه اجتماعی را بر پایه استانداردهای نسل آینده وب و تنظیمات سایت خود راه اندازی کرد.

—این شبکه اجتماعی جدید که مای ناسا نام دارد، بخش‌های بسیار پیشرفته‌ای دارد که کاربران می‌توانند از طریق آنها تصاویر و تفکرات خود را درباره موضوعات فضایی با سایر کاربران به‌اشتراک بگذارند.

— مای ناسا یک نمونه بسیار اصلی از شبکه‌های اجتماعی است و یک محیط مجازی را می‌سازد که در آن کاربران می‌توانند تمام موضوعات و مقولات مورد نظر و شخصی خود را جمع‌آوری کنند.

—

اسلاید 5 :

فهرست برخی از

 پرکاربرترین شبکه‌های اجتماعی

با بیش از ۱۰ میلیون کاربر تا دسامبر ۲۰۰۷

اسلاید 6 :

فیس بوک چیست ؟

—

—فیس‌بوک (به انگلیسی: Facebook) شرکت ایجاد کننده وب‌گاه فیس‌بوک است که در ۴ فوریه ۲۰۰۴ به وجود آمد.

—از شبکه‌های اجتماعی مجازی است به واسطه آن می‌شود با دوستانی که دارای حساب کاربری در فیس بوک هستند عکس، فیلم یا پیغام به اشتراک گذاشت.

— فیس بوک هم اکنون به طور رایگان در اختیار مردم جهان قرار دارد.

اسلاید 7 :

—"مارک زاکربرگ" سايت فيس بوک را از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمريکا طراحي کرد و در تاريخ 4 فوريه 2004 آن را به عنوان يک وب سايت اجتماعي مخصوص دانشجويان هاروارد راه اندازي کرد.

—

— اما سايت او فراتر از محدوده يک دانشگاه و دانشجويان آن، خيلي سريع مورد توجه قرار گرفت و چنان محبوب شد که تا آخر هفته دوم راه اندازي آن، بيش از نيمي از دانشجويان هاروارد درآن نام نويسي کرده بودند و از آن به عنوان راهي براي ارتباط با يکديگر استفاده مي کردند و در کوتاه مدت، ميليونها نفر در همان چند ماه نخست، به عضويت آن در آمدند و يک شبکه اجتماعي بسيار گسترده، وسيع و با نفوذ و تأثير گذار را بنيان نهادند.

—
تا آغاز تابستان همان سال، فيس بوک توسط هزاران نفر در بيش از 45 دانشگاه آمريکا استفاده مي شد. در همان موقع زاکربرگ به همراه چند نفر از دوستان خود که او را در اداره سايت کمک مي کردند، به پالو آلتو کاليفرنيا رفت و در آنجا خانه اي کوچک اداره کرد.

— اين خانه اولين محل کار رسمي آن هابود. رفتن زاکربرگ به کاليفرنيا، مقدمه آشنايي او با اولين سرمايه گذارفيس بوک يعني پيتر تيل (Peter Thiel) بود.

اسلاید 8 :

—سایت مذکور هم اکنون به 40 زبان، قابل دسترس بوده و 70 درصد از کاربران آن در خارج از آمریکا هستند.

—هم اکنون بر اساس گزارشات سایت الکسا بعد از

گوگل، یاهو و یوتیوب، فیس بوک

 رتبه چهارم را در جهان به خود اختصاص داده است.البته این رتبه محبوبیت جهانی این سایت است که در کشورهای مختلف با توجه به سایت های داخلی متفاوت است.

اسلاید 9 :

—در ایران هم اما فیس بوک هم اکنون رتبه چهارم را در بین سایر سایت ها به خود اختصاص داده است. به طوری که این سایت هم اکنون بعد از گوگل، یاهو و بلاگفا توانسته است در سکوی چهارم و قبل از یوتیوب قرار گیرد.

—

اسلاید 10 :

در این وب سایت کاربران می توانند

—مانند یک کامپیوتر شخصی، برنامه هایی روی آن نصب یا حذف کنند.

—اشتراک فایل، قراردادن فایل های تصویریویدئویی، صوتی، انجام تبلیغات و ...

—شما در فیس بوک دارای یک صفحه شخصی هستید. می توانید گروه تاسیس کنید یا در گروه های دیگر عضو شوید.

—برای خودتان آلبوم عکس بسازید آن هم بدون هیچ محدودیتی.

—. می توانید برای یک هنرمند یا یک وب سایت یا وبلاگ خودتان و شاید هم برای کالایی که تولید می کنید صفحه مجزا طراحی کنید. (برای تبلیغ و آشنایی دیگران)

—

—

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید