بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

تصويري از منظومه هليس كه در فاصله 690 سال نوري از زمين واقع شده و گفته مي شود اكنون در حال مرگ است. سال جهاني نجوم به يادبود چهارصدمين سالي كه گاليله ايتاليايي فضا را با يك تلسكوپ رصد كرد ، برگزار مي شود.

اسلاید 2 :

تصويري از خورشيد، ستاره نور و گرما براي زمين. بيش از 300 سياره كوچك و بزرگ به دور خورشيد مي گردند كه يكي از آنها سياره ما يعني زمين است.

اسلاید 3 :

عطارد. نزديكترين سياره منظومه شمسي به خورشيد است، دماي آن بسيار بالا و مساحت آن، كوچك است.

اسلاید 4 :

سياره «زهره» يا «ونوس». دومين سياره از نظر فاصله با خورشيد است كه از نظر اندازه و تركيب به كره زمين شباهت بسياري دارد. زهره بر خلاف حركت ديگر سياره ها، به دور خورشيد مي چرخد و حركت آن چنان كند است كه هر روز آن به اندازه يك سال در كره زمين به طول مي انجامد. زهره اولين سياره اي بود كه يك سفينه در آن فرود آمد.

اسلاید 5 :

زمين و ماه. ماه كه در گوشه تصوير ديده مي شود،‌ همواره به دور زمين مي چرخد و سالها است آدمي به آن پا گذاشته است. گفته مي شود ماه سومين سياره منظومه شمسي است كه در آن مي توان حيات را ادامه داد. در اين عكس ، قاره امريكا را كه داراي دو نيمه شمالي و جنوبي است ، از فضا مي توان ديد.

اسلاید 6 :

تصويري از سياره مشتري (ژوپيتر). بيش از 130 كشور هزاران برنامه را براي افزايش شناخت مردم از علم نجوم و ستاره شناسي در سال جاري برگزار مي كنند.

اسلاید 7 :

سياره «كيوان» يا زحل با حلقه هاي اطراف آن. اين سياره همسايه زمين است و هيدروژن تركيب اصلي آن را تشكيل مي دهد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید