بخشی از پاورپوینت

 

اسلاید 1 :

“نگاهی به دین یهود”      

  • دین یهود یکی از ادیان مهم جهان است که دارای سابقه ای طولانی است.آغاز این دین به 2500 سال قبل باز میگردد.پیروان این دین خود را پیرو پیامبر الهی حضرت موسی(ع) می دانند. همچنین این قوم را به دلیل نسبت با حضرت یعقوب بنی اسرائیل میگویند(اسرائیل لقب حضرت یعقوب است). تاریخ قوم یهود را می توان به چند دوره تقسیم کرد : از حضرت ابراهیم خلیل تا حضرت موسی (دوره توقف 400 ساله در مصر) ، از حضرت موسی تا شائول (دوره خلاصی بنی اسرائیل از عبودیت مصر- بعثت حضرت موسی در کوه سینا و 40 سال سرگردانی قوم در دشت)، از شائول تا تقسیم مملکت یهودکه قریب 120 سال بود( شامل دوران ترقی یهود تحت سلطنت حضرت داوود و حضرت سلیمان) ، از تقسیم مملکت تا انتهای تأ لیف عهد قدیم که نزدیک 500 سال طول کشید شامل وفات حضرت سلیمان و انقراض سلطنت اسرائیل ، از بازگشت از اسیری تا بعثت حضرت مسیح ، ازانهدام اورشلیم به بعد که

اسلاید 2 :

  • یهودیان در جهان پراکنده شدند ، تشکیل دولت اسرائیل در سرزمین فلسطین از سال 1944 .
  • کتاب این قوم تورات یا عهد قدیم است.عهد قدیم در مقابل عهد جدید یا انجیل است زیرا تورات یا اسفار پنج گانه حضرت موسی پیش از حضرت مسیح نوشته شده است. اسفار پنج گانه یا پنج کتاب حضرت موسی عبارت است از: زنز یا سفر تکوین تا استقرارعبرانیان درمصر، جلای وطن یا سفر خروج ، سفر لاویان یا احکام صریح مذهبی ، سفر اعداد یا شرح نیروی مادی قوم ، سفر تثنیه یا مکمل کتاب های یاد شده قبل .
  • از نظر قرآن کریم تورات کنونی تحریف شده است.تورات در اصل یک لغت عبری به معنای شریعت و قانون است. پس از نزول کتابی از طرف خداوند بر حضرت موسی بن عمران این کتاب به این نام خوانده شد.گاهی به این مجموعه کتب عهد عتیق وگاهی به آن اسفار پنج گانه نیز گفته میشود. مجموعه کتب یهود که عهد عتیق نامیده شده مرکب از تورات و چندین کتاب دیگر است.تورات که دارای 5 بخش است به شرح پیدایش جهان وانسان و مخلوقات دیگر و بخشی از
  • زندگی انبیاء پیشین حضرت موسی و بنی اسرائیل واحکام این دین می پردازد.

اسلاید 3 :

کتب دیگر آن که درواقع نوشته های مورخان بعد از حضرت موسی است شرح حال پیامبران ، ملوک ، پادشاهان و اقوامی است که پس از موسی بن عمران به وجود آمدند. نا گفته پیداست که غیر از اسفار پنج گانه تورات هیچ یک از این کتب آسمانی نیست. خود یهود نیز چنین ادعایی ندارند و حتی زبور حضرت داوود که آن را مزامیر می نامند شرح مناجات و اندرزهای این پیامبر است.                      

  • “ نژاد پرستی یهود از منظر قرآن کریم “  

 الف) یهود فرزندان و دوستان خاص خداوند: سوره جمعه آیه 6« بگو ای یهودیان اگر گمان می کنید که فقط شما دوستان خدایید نه سایر مردم پس آرزوی مرگ کنید اگر راست میگویید تا به لقای محبوبتان برسید » خدای متعال این ادعای دروغین آنها را رد میکند و می فرماید همین که شما اینقدراز مرگ وحشت دارید دلیل بر آن است که در این ادعای خود صادق نیستید.قرآن کریم در آیه ای دیگر از زبان یهود و نصارا چنین می گوید :یهود و نصارا گفتند ما فرزندان خدا و دوستان خاص او هستیم .بگو پس چرا شما را در برابر گناهانتان مجازات میکند؟   

اسلاید 4 :

  • بلکه شما هم بشری هستید از مخلوقاتی که آفریده هر که را بخواهد و شایسته بداند می بخشد و هر که را بخواهد و مستحق بداند مجازات می کند(مائده : 18). قرآن کریم با تمام این امتیازات موهوم مبارزه می کند وامتیازهرکس را تنها در ایمان و عمل صالح و پرهیزگاری اش می شمارد. در منطق اسلام تمام ملت ها در پیشگاه خداوند برابر و یکسانند و هیچ کس بر دیگری برتری ندارد مگر به تقوا (حجرات: 13)
  • ب) یهود ملت برگزیده : یکی از دلایل خود خواهی ملت یهود و اعتقاد آنان به برتری این است که آنان خود را تافته ای جدا بافته می دانند و معتقدند که گنهکاران ملت یهود فقط چند روز مجازات خواهند شد و سپس بهشت الهی تا ابد در اختیار آنان خواهد بود.این امتیاز طلبی با هیچ منطقی سازگار نیست زیرا هیچ تفاوتی میان انسانها از نظر کیفر و پاداش اعمال در پیشگاه خدا وجود ندارد.قرآن کریم به یکی از گفته های بی اساس یهود که آنان را به خود مغرور ساخته و سر چشمه بخشی از انحرافات آنها شده اشاره کرده است:« و گفتند هرگز آتش دوزخ جز چند روزی به ما نخواهد رسید. بگو آیا پیمانی از خدا گرفته اید پس خداوند هرگز از پیمانش تخلف نمی ورزد یا چیزی را که نمی دانید به خدا نسبت میدهید» (بقره : 80)

اسلاید 5 :

  • همین ادعا - یعنی نبودعذاب برای قوم یهود – درکتاب تورات مشاهده می شود : خداوند رحمان و کریم است. دیر غضب و بسیار رحیم تا به ابد محاکمه نخواهد کرد و خشم را همیشه نگاه نخواهد داشت با ما موافق گناهان عمل نکرده و به ما به حساب خطایای ما جزا نداده است.زیرا آنقدر که آسمان از زمین بلند تر است به همان قدر رحمت او بر ترسندگانش عظیم است.به اندازه ای که مشرق از مغرب دور است به همان اندازه گناهان ما را دور کرده است.چنان که پدر بر فرزندان خود رئوف است همچنان خداوند بر ترسندگان خود رأفت میکند زیرا جبلت ما را می داند و یاد می دارد که ما خاک هستیم.
  • ج) نجات دسته جمعی یهود: از اعتقادات یهود این است که سعادت و نجات ابدی به صورت جمعی است نه فردی و مجرد انتساب به ذریه حضرت ابراهیم برای شخص نجات جاودانی را تضمین میکند. این توهم باطل قرن های متمادی بر افکار یهود سایه افکنده بود و موجب شد آنها را به صورت گناهکارترین مردم از نظر انحرافات اخلاقی و زشتکاریها در آورد و در نتیجه از طرف تمام اقوام و مللی که با آنان همزیستی داشتند مورد تحقیر و اهانت قرار گرفتند. خداوند این اندیشه گمراه کننده را مورد تعرض قرار داده و در رد آن آیات 168و169 سوره اعراف را نازل کرده که در بخشی از آن آمده است: یهود می گویند اگر ما گنهکاریم خداوند به زودی ما را می بخشد.

اسلاید 6 :

  • د) پول پرستی یهود: در تاریخ بشر ملتی در پول پرستی و جمع آوری مال همچون یهود دیده نشده است.آنها برای رسیدن به این مقصود تمام راههای مشروع و غیر مشروع را پیموده و تا حد پرستش با حرص و ولع خاص به جمع آوری مال پرداخته اند. با وجود این در ابتدای ظهور اسلام بعضی از یهودیان مدعی بودند که ثواب و پاداش روز رستاخیز مختص آنهاست. قرآن کریم در مورد صدق ادعایشان از آنها خواست تقاضای مرگ کنند تا آنها را به نعیم خاص و خالص خدا برساند: بگو اگر آنچنان که مدعی هستید سرای دیگر در نزد خدا مخصوص شماست نه سایر مردم پس آرزوی مرگ کنید اگر راست می گویید. (بقره: 94) یهود با گفتن این سخنان که بهشت مخصوص ماست یا چند روزی بیش در آتش نمی سوزیم می خواستند مسلمانان را نسبت به آئینشان دلسرد کنند. ولی قرآن پرده از روی دروغ و تزویر آنان برمی دارد زیرا آنها به هیچ وجه حاضر به ترک دنیا نیستند و این خود دلیل محکمی بر کذب ادعای آنهاست. راستی اگر انسان چنان ایمانی به سرای آخرت داشته باشد چرا اینقدر به زندگی این جهان دل ببندد و برای وصول به آن مرتکب هر گونه جنایت شود؟

اسلاید 7 :

“ اعمال یهود نسبت به اسلام ”

  • عدم پذیرش اسلام توسط یهود در ابتدای بعثت موجب دشمنی میان مسلمانان و آنان شد. همچنین یهودیان می دیدند که پیامبر اسلام با تبلیغ رسالتش الفت و برادری در دلهای مردم ایجاد میکند و چنان توده واحد ویک پارچه ای از آنها می سازد که ممکن است قدرت و حکمروایی آنان را تهدید کند. بدین روی به مخالفت با پیغمبر برخاستند. قرآن کریم بعضی از نیات آنان را در مبارزه با اسلام آشکار کرد تا مسلمانان از آسیبشان بر حذر بمانند.در اینجا به بعضی از اعمال آنان اشاره می شود:
  • الف) محاصره اقتصادی: گروهی از یهودیان برای منصرف کردن مسلمانان از آیین خود اقدام به کار جدیدی کردند. آنها با خودداری از پرداخت هر گونه دین یا امانت و یا انجام معاملاتی که برذمه آنها بود برای افرادی که به دین مقدس اسلام مشرف می شدند مشکل اقتصادی ایجاد می کردند و به آنها می گفتند: حقوقی که شما بر ما داشتید پیش از اسلام بود و اکنون که مسلمان شده اید این حقوق منتفی و باطل شده است.

اسلاید 8 :

  • ب) فتنه انگیزی در میان مسلمانان: از توطئه های دیگر یهود بر علیه اسلام دامن زدن به عداوتهای دیرینه و سوءاستفاده از کینه های نهفته قبل از اسلام میان اوس و خزرج بود. یکی از یهودیان به نام شاس بن قیس که پیرمردی تاریک دل ودرکفروعناد کم نظیر بود روزی از کنار مجمع مسلمانان می گذشت دید جمعی از طایفه اوس وخزرج که سالها با هم جنگهای خونینی داشتند در نهایت صفا و صمیمیت گردهم نشسته مجلس انسی به وجودآورده اند وآتش اختلافات شدیدی که در جاهلیت در میان آنها شعله ور بود به کلی خاموش شده است.از دیدن این صحنه بسیار ناراحت شد و با خود گفت: اگر اینها تحت رهبری محمد(ص) از همین راه پیش بروند موجودیت یهود به کلی در خطر است. در این حال نقشه ای به نظرش رسید.به یکی از جوانان یهودی دستور داد به جمع آنها بپیوندد وحوادث خونین بغاث را- محلی که جنگ شدید اوس و خزرج در آن نقطه واقع شد – به یاد آنها بیاورد و آن حوادث را پیش چشم آنها مجسم سازد. این نقشه که با مهارت آن جواد یهودی پیاده شد موثر واقع شد و جمعی از مسلمانان با شنیدن این جریان به گفتگو پرداختند و حتی بعضی از افراد طایفه اوس و خزرج یکدیگر را به تجدید آن صحنه ها تهدید کردند. چیزی نمانده بود که آتش خاموش شده دیرین بار دیگر شعله ور گردد.خبر به

اسلاید 9 :

  • پیامبر(ص) رسید. با جمعی از مهاجران به سراغ آنها آمدند وبا اندرزها و سخنان تکان دهنده خود آنها را بیدار ساختند.در این هنگام چهار آیه 98-101 از سوره آل عمران نازل شد.در دو آیه نخست یهودیان اغوا کننده را نکوهش میکند و در دو آیه بعد به مسلمانان هشدار می دهد.
  • ج) شبهه افکنی یهود درصفوف مسلمانان: یهود به تضعیف ایمان قلبی مسلمانان وتزلزل اعتقادی آنان پرداخت و چنان وانمود کرد که قرآن بعضی از دستورات تورات را تحریف کرده! و تناقضات و شبهاتی در خود قرآن وجود دارد واز این قبیل مطالب در میان مسلمانان انتشار می داد. قرآن کریم کوشش یهود را در این زمینه در آیات 69 و70 سوره آل عمران بیان میفرماید.همچنین از تو طئه دیگر یهود در تفرقه اندازی میان مسلمانان در آیه 72 سوره آل عمران یاد می کند. قرآن شریف علل توطئه گری های یهود را به روشنترین وجه بیا می کند (بقره : 119) در این آیه یک دلیل روشن برای یهود در گمراه کردن مسلمانان متذکر میشود و آن عبارت از حسد است. یهود بر دعوت اسلام حسادت می ورزید زیرا پی برده بود که راه حق همان اسلام است که رفته رفته در میان پیروان خویش میوه های خود را بیرون می دهد و دلها را به یکدیگر نزدیک و موجب والا مقامی و ترفیع و بزرگداشت آنان گردیده بود.

اسلاید 10 :

  • د) تجسس یهود درباره مسلمانان: تاریخ نویسان اسامی گروهی از یهودیانی را که ظاهرأ به اسلام گرویدند ولی در باطن به کفر خود باقی مانده بودند ذکر کرده اند. پذیرفتن اسلام آنان برای تجسس و تفحص بر احوال و اخبار مسلمانان بود و کسب اطلاع از نقشه های پیامبر که نسبت به یهود و هم پیمانهای مشرکین ایشان انجام می داد. بدین جهت برای استراق سمع و کسب خبر نزد مسلمانان می رفتند و در قلوب مسلمانان سست عقیده تولید شک و تردید می کردند. قرآن نیات سوء یهود را نسبت به مسلمانان بیان میکند و میفرماید: اگر مومنین بر آزار و اذیت های ایشان صبر کرده و از دوستی و ارتباط با ایشان اجتناب ورزند مقاصد شوم یهود هرگز زیانی به آنها نخواهد رسانید.و خداوند ایشان را از دام تزویر آنان محافظت خواهد کرد و این وعده الهی درباره پیروزی مومنان و سرافکندگی و خواری یهود و شکست ایشان در کلیه فعالیت های خائنانه و تلاش های مذبوحانه شان تحقق پیدا خواهد نمود.
  • و) کوشش یهود برای نفوذ بر شخص پیغمبر(ص): از تو طئه های دیگری که یهود بر علیه اسلام طرح میکرد کوشش در اغفال پیغمبر و نفوذ در شخصیت حضرتش بود تا او تحت تاثیر آنها قرارگرفته و آنها تعالیم پروردگار را بازیچه خود قرار دهند و از راه صحیح منحرف نمایند. خداوند آیه 49 از سوره
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید