بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :


امروزه صنایع کوچک و متوسط به عنوان بهترین راه حل و مناسب ترین شیوه ایجاد اشتغال و افزایش ارزش افزوده برای کشور ما مطرح می باشد و حجم سرمایه گذاری سرانه برای ایجاد یک شغل در این طبقه از واحدهای تولیدی در مقام مقایسه با واحد های بزرگ بسیار کمتر می باشد.

اسلاید 2 :

الف ) ویژگی ها و مشخصات فنی محصول :
کالای مورد نظر جهت تولید عبارت از نوع نخ های کلف ریسی مورد استفاده در قالی و گلیم می باشد که در بافت قالی دستباف به عنوان نخ پرز به مصرف می رسد.

اسلاید 3 :

نوع مواد رنگرزی ( طبیعی یا شیمیایی ) در کیفیت خامه قالی دستباف تأثیر زیادی دارد نخ های رنگ شده با رنگ های طبیعی دارای ثبات رنگ و جلای بالاتر بوده و باعث افزایش ارزش افزوده در تولید فرش دستباف خواهند بود.

اسلاید 4 :

متداول ترین طبقه بندی و دسته بندی در فعالیت های اقتصادی همان تقسیم بندی آیسیک است . تقسیم بندی آیسیک طبق تعریف عبارت است از : طبقه بندی و دسته بندی استاندارد بین المللی فعالیت های اقتصادی این دسته بندی با توجه به نوع صنعت و محصول تولید شده به هریک کدهایی دو ، چهار و هشت رقمی اختصاص داده می شود .
واردات نخ پشمی نمره 2 الی 25 متریک ممنوع می باشد .

اسلاید 5 :

امروزه در بافت بسیار از منسوجات و فرش ها از نخ های تولید شده از الیاف مصنوعی مانند آکریلیک ، پلی پروپیلن و پلی استر استفاده می شود . تقریباً تمامی نخ های فرش های ماشینی آکریلیک و یا پلی پروپیلن می باشد

اسلاید 6 :

با توجه به این که پشم های ضخیم ایران از جهت نوع ، جزء مرغوب ترین پشم های دنیا برای تولید خامه می باشند ، نخ تولید داخلی از کیفیت بالایی برخور دار بوده و مقدار پشمی که در ایران تولید می شود جوابگوی نیاز واحد های مصرف کننده است . از طرفی تقاضا برای خرید نخ فرش از طرف واحد های تولید کننده فرش دستباف نیز بالا می باشد . که با توجه به سیاست دولت مبنی بر توسعه صادرات فرش دستباف نیاز به خامه قالی افزایش پیدا کرده است که باید تعداد کارخانجات تولید کننده خامه قالی گسترش یابد .

اسلاید 7 :

 بنابراین میزان مصرف نخ پشمی مناسب برای تولید فرش دستباف ، 35 تا 45 هزار تن در سال تخمین زده می شود که بخش کمی آن به صورت سنتی تولید می شود و سهم بالایی از آن در واحد های مکانیزه ریسندگی پشمی تولید می شود

اسلاید 8 :

ریسندگی الیاف پشم بر حسب ظرافت الیاف و مورد مصرف نخ در سه سیستم ریسندگی صورت می گیرد که عبارتند از سیتم های فاستونی ، نیمه فاستونی و پشمی ، ترتیب عملیات ریسندگی در هر یک از این روش ها در نمودار ، آمده است .

اسلاید 9 :

پشم مورد مصرف برای ریسندگی قبل از هر گونه عملیاتی باید درجه بندی گردد. فاکتورهایی که در درجه بندی پشم موثر عبارتند از : طول الیاف ، ظرافت الیاف ، رنگ الیاف ، میزان کثافات و نا خالصی های موجود در الیاف نو بودن یا بازیافتی بودن پشم .

اسلاید 10 :

ب- درجه بندی پشم از لحاظ طول الیاف  : پشم تازه گوسفند از نظر ظرافت به چهار دسته تقسیم شده است چهار دسته انواع پشم مورد اشاره عبارتند از :
1- پشم مرینوس با نمره s60 به بالا که شامل پشم با ظرافت 25 تا 5/14 میکرون بوده وطول آن نیز بین 25 تا  120 میلی متر متغیر است .
2- پشم کراس برد ( نژاد گوسند دو رگه مرینوس ) ظریف که شامل پشم با نمره s56 و s58 بوده و متوسط قطر آن 27 میکرون است .
3- پشم کراس متوسط که شامل پشم های با نمره s 50 و s 46 است .
4- پشم کراس برد پست که شامل پشم های با نمره s 44 و کمتر است

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید