بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

 

مقدمه
تعریف ماشين‌كاري با جت آب و ذرات ساينده
اساس و روش کار
محدوديت‌هاي موجود در مورد نازل‌هاي مربوط به جت مواد ساينده
برخی از مزاياي ماشين‌كاري با جت مواد ساينده
عمر نازل برش‌كار
تلرانس‌ها و دقت‌هاي قابل دستيابي
ضخامت قطعه كار

اسلاید 2 :

دقت ميزكار
استحكام و پايداري ميزكار
كنترل جت مواد ساينده
) عقب‌افتادگي lag (
عکس برخی از قطعاتی که با
تولید شده اند و دستگاه آن AWJM
منابع

اسلاید 3 :

سال‌هاست كه از استفاده از تكنولوژي جت مواد ساينده و جت آب مي‌گذرد و ليكن اخيراً اين دو فرآيند در زمينه بازار ماشین ابزار جايگاه مناسبي پيدا كرده است. اين موضوع مهم و قابل توجه است و تعدادي از نوآوران قديمي با استفاده از جايگزيني و تكميل فرآيندهاي معمولي ماشين‌كاري خود با استفاده از اين دو فرآيند (ماشين‌كاري با جت‌آب و جت مواد ساينده) سود فراواني برده‌اند.
در ضمن باید توجه داشت که فناوری های جت آب و جت ذرات ساینده و ((جت آب و ذارت ساینده)) با هم تفاوت دارند. مثلا در در جت آب از آب با فشار بالا و در جت ذرات ساینده از ذراتی که توسط سیال هوا شتاب گرفته اند استفاده میشود ولی در جت آب و ذرات ساینده از ترکیب دو مورد قبل استفاده میشود. که در این مقاله به مورد آخر بیشتر خواهیم پرداخت

اسلاید 4 :

در اين فرآيند جت آب همراه ذرات ساینده است كه با
m/s900 سرعت(حدود 3 ماخ)‌
حركت مي‌كند و به هنگام برخورد
اين جريان به سطح قطعه‌كار ماده بر اثر برخورد ذرات شتاب گرفته با سیال آب به سرعت برداشته مي‌شود.آب از یک نازل خارج میشود که باید در فاصله خاصی از قطعه باشد. يك پمپ هيدروليك كه از يك موتور الكتريكي معمولاً تغذيه مي‌شود روغن را براي راه‌اندازي يك پمپ پيستوني رفت و برگشتي كه تشديد كننده ناميده مي‌شودبه فشار
117bar
مي‌رساند. و آب با فشار بالا از نوك
نازل خارج مي‌شود

اسلاید 5 :

جهت پليسه‌گيري و برداشتن ناصافيهاي سطح نيز از جت آب استفاده مي‌شود. گاهي تا 30% ذرات ساينده كه اغلب دانه‌هاي سيليكون كاربايت، اكسيد آلومينيوم
طبيعي (كراندوم) و شيشه با اندازه دانه 10 تا 150 هستند اضافه مي‌شود. در اين حالت ماده با اثر سايشي مواد ساينده برداشته شده و آب به عنوان حامل آنها اثرات برخورد به سطح را تعديل مي‌كند. براي برش تخته‌هاي مدار چاپي، براي حك نمودن روي شيشه، سراميك و مواد سخت نيز از جت آب استفاده مي‌شود.

 

اسلاید 6 :

کاربران انواع واتر جت ها مي‌توانند آنها را سريع برنامه‌ريزي كرده همچنين مي‌توانند كل مجموعه تنظيمات دستگاه را تنظيم كرده و كل مجموعه تنظيمات دستگاه را چك كنند.
ابزار دستگاه خيلي جالب است زیرا: ابزار، هم در ماشينكاري اوليه (خشنکاری) و هم در ماشينكاري ثانويه (پرداختکاری) يكي است و نيازي به تغيير ابزار نداریم. سرعت ساخت قطعات بسيار بالا و خارج از تصور مي‌باشد.

اسلاید 7 :

اين روش باعث ايجاد اثرات حرارتي روي قطعه نمي‌شود. شما قبلاً عبارات واترجت و جت مواد ساينده را شنيده‌ايد، اين مهم است كه بدانيد جهت مواد ساينده همان واترجت نمي‌باشد، اگرچه خيلي به هم شبيه هستند. تكنولوژي جت‌آب به حدود 25 سال پيش برمي‌گردد و جت مواد ساينده حدوداً 10 سال بعد به وجود آمد. دستگاههای AWJM
از سایر دستگاههای نوین ارزانترند واز
دستگاههای برش معمولی برترند.

اسلاید 8 :

آب در دهانه ورودي از 20 تا 55 هزار پوند بر اينچ مربع تحت فشار قرار مي‌گيرد، سپس از دهانه كه قطر آن به طور نمونه
015/0-010/0 اينچ مي‌باشد. با فشار خارج مي‌شود و در سيستم جت مواد ساينده، مواد ساينده به جت‌آب افزوده شده تا بتواند مواد سخت‌تر را نيز برش دهد. سرعت خيلي زياد جت آب باعث ايجاد خلاء شده و مواد ساينده را به داخل نازل مكش مي‌كند.

اسلاید 9 :

اغلب مردم زماني كه منظورشان جت ساينده است، به غلط اصطلاح واترجت را به كار مي‌برند. يك مجموعه كامل نازل واترجت حدود 500 تا 1000 دلار مي‌باشد در صورتي كه نازل جت سازنده حدود 800 تا 2000 دلار هزينه در بر دارد. هزينه عملياتي جت مواد ساينده به خاطر سايش تيوپ مخلوط‌كننده مواد ساينده با آب و همچنين به خاطر مصرف مواد ساينده نسبت به واترجت خيلي زياد است.

اسلاید 10 :

تنها محدوديت جت‌آب نازل‌هاي آن مي‌باشد و
jewel
داراي سوراخ بسيار ريزي بوده كه آب با فشار از آن به
بيرون پاشيده مي‌شود.
jewel
ممكن است ترك برداشته و يا در اثر رسوب در آن مسدود
شدن دهانه ياقوتي نازل در اثر ورود مواد زائد و گرد و كثافت در دهانه ورودي آب
inlet water
صورت پذیرد و مي‌توان براحتي و با استفاده از يك فيلتراسيون مناسب از بروز چنين مواردي جلوگيري نمود. رسوبات در اثر مواد معدني موجود در آب نيز ممكن است پديد آيد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید