بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

رشد فزایندۀ تورم که ارقام ماهبهماه آن در بهمن ماه سال 1391 از 5 درصد فراتر رفته بود، در پاییز سال جاری تقریباً به صفر رسیده است.

 

 

اسلاید 2 :

گرچه ثبات نسبی بر عمدۀ بازارها حاکم شده، اما چرخ تولید هم‌چنان به‌سختی می‌چرخد. بودجۀ دولت به‌عنوان یکی از موتورهای اصلی اقتصاد به‌شدت کاهش یافته است.

 

 

اسلاید 3 :

به دنبال رکود نسبی سایر بازارها، و توقف پدیدۀ مالی شدن اقتصاد (financialization)، بسیاری از وجوه بهطور مستقیم (از طریق اوراق با درآمد ثابت) یا غیرمستقیم (از کانال سپردههای بانکی) به سمت بخش واقعی اقتصاد هدایت شده است.

در نظام بانکی، برای جذب هر چه بیشتر منابع، رقابت شدیدی بر سر نرخ سود سپردهگذاری بالا گرفته است. نرخهای سالیانۀ بسیاری از مؤسسات مالی و اعتباری و برخی از بانکها از 23 درصد فراتر رفته است.

 

اسلاید 4 :

از نیمۀ دوم سال 1391، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران (TEDPIX) بی‌مهابا افزایش یافت، تا جایی که در پاییز سال جاری و در پی امضای معاهدۀ ژنو، بازدهی این شاخص در مدت 3 ماه به بیش از 40 درصد رسید. البته، این روند در دو ماه اخیر تغییر کرده است.

 

 

 

اسلاید 5 :

اگر آثار تورم را از ارقام شاخص بزداییم، و رشد جریان‌های نقدی به ارقام واقعی را با توجه به فضای حاکم بر اقتصاد در سال‌های اخیر ناچیز فرض کنیم، خواهیم دید که برآورد بازار از قیمت ریسک بسیار تغییر کرده است.

 

 

 

اسلاید 6 :

با اصلاح نظام قیمتها (بهویژه قیمت انرژی) از سال 1393، بخش واقعی اقتصاد میتواند به مهمترین فرصت سرمایهگذاری در سالهای آتی تبدیل شود. در این بخش، ظرفیت صادرات حدود 50 میلیارد دلار کالا و خدمات به کشورهای همسایه و سایر نقاط دنیا وجود دارد.

اسلاید 7 :

نوسانات شدید بازار ارز در سال گذشته جای خود را به ثبات نسبی در سال جاری داده است. به‌دنبال اخبار مثبت مذاکرات ژنو، قیمت ارز در بازار آزاد از 3700 تومان در بهمن ماه سال 1391 تا حدود 3000 تومان در پایان سال جاری کاهش یافته است.

 

 

اسلاید 8 :

یکی از دلایل اصلی عدم‌موفقیت فاز اول طرح هدفمندی آن بود که تعادل بازار انرژی را مستقل از تعادل بازار ارز فرض می‌کرد. نمودار زیر که از مقالۀ پروفسور پسران اقتباس شده، نشان می‌دهد که با افزایش نرخ دلار، قیمت داخلی بنزین مجدداً از قیمت کشورهای همسایه فاصله گرفته است.

 

 

 

اسلاید 9 :

بازار طلا، علاوه بر مؤلفۀ ارز، تحت تأثیر قیمت‌های جهانی این فلز گران‌بهاست. با بهبود اوضاع اقتصادی ایالات‌متحده و کشورهای اروپایی در سال 2013، قیمت فلز طلایی در سال گذشتۀ میلادی با بیش از 30 درصد کاهش روبه‌رو شد.

 

 

 

اسلاید 10 :

گرچه بیش‌تر بازیگران بازار سال آرامی را برای طلا پیش‌بینی می‌کردند، اما آمارهای غیرمنتظرۀ بیکاری در کشورهای توسعه‌یافته و چالش‌های سیاسی هفته‌های اخیر (به‌ویژه موضوع اوکراین)، این پیش‌بینی‌ها را دستخوش تحول کرده است.

 

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید