بخشی از پاورپوینت

 اسلاید 1 :

lحكومت : جمهوری  فدرال 
مساحت : 
830/166/3كیلومترمربع    
جمعیت  :
1,045,845,226 (July 2002 est.) نفر   
رشد سالانه جمعیت :
1/ 2 درصد  

lپایتخت  : دهلی نو          
زبان    : هندی – زبانهای محلی
دین     : هندو - اسلام      
واحد پول :
روپیه  Daily Exchange Rates

 

lدومین كشور پرجمعیت جهان است، و از نظر آب و هوا و  ذخایر و منابع طبیعی ، تنوع بسیار زیادی دارد. در شمال  كشور، سلسله جبال هیمالیا با قللی به ارتفاع 6000 متر وجود  دارند. در جنوب هندوستان جلگه سند و  گنگ كه رودهای سند، براهماپوترا، و گنگ از آن عبور  می كنند، به وسعت 2500 كیلو متر از شرق به غرب  گسترده شده و از حاصلخیزترین مناطق جهان به شمارمی رود. از خرداد تا شهریور، بارانهای شدید موسمی در این جلگه می بارد. در جنوب هند فلات «دكن» گسترده شده است.  منابع طبیعی هند شامل الوار – زغال سنگ – سنگ آهن – نیكل و نفت است. حوضه های نفتی شناسایی شده، در منطقه اقیانوس هند، قرار دارند. صنایع هند عبارتند از: توریسم – تولید كالاهای مصرفی و صنایع سبك. بیش از 70% مردم هند، بر روی مزارع كار می كنند. صادرات عمده هند مشتمل است بر: سنگهای قیمتی – لباس – كالاهای چرمی – مواد شیمیایی و كتان .

اسلاید 2 :

صنعت نرم افزار همچنان یک نقش مهم در رشد صنعت در هند ایفا می کند. بخش (وزارت) فناوری اطلاعات در هند به عنوان یک پیشران برای رشد صنعت نرم افزار و دیگر خدمات کامپیوتری درهند ایجاد شده است.

عوامل همچون سطح بالای حمایت دولتی ، تعداد افراد زیاد مسلط به زبان انگلیسی ، روابط قوی با مشتریان و رویکرد به تکنولوژی های جدید ، کشور هند را در سطح بالاتری در زمینه فناوری اطلاعات نسبت به دیگر کشورهای کم درآمد قرار داده است.

اسلاید 3 :

دولت الکترونیکی

مراکز فناوری اطلاعات

گروه پاسخ به فوریت های کامپیوتری

Indian Computer Emergency Response Team))

تربیت نیروی متخصص در زمینه فناوری اطلاعات

انتخابات الکترونیکی ، پرداخت الکترونیکی ، آزمون الکترونیکی

  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر عنوان ، بر روی گزینه مورد نظر کلیک کنید

اسلاید 4 :

دولت الکترونیکی به معنای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است در جهت بهبود کارایی و سهولت دسترسی و انتقال در دولت.

در حال حاضر چه در بخش محلی و چه در بخش کلان دولت تمرکز بر روی اهدافی در حوزه  دولت الکترونیکی است. برخی از این اهداف عبارتند از:

ایجاد زیرساختهای دولت الکترونیکی

پیاده سازی پروژه های موفق دولت الکترونیکی

گسترش راهبردهای نرم افزاری

GIS/GPS

استانداردسازی و بهبود محتوا

اسلاید 5 :

پارک های فناوری در هند،دریچه ای برای ارائه خدمات به صادرکنندگان محصولات نرم افزاری و همچنین شالوده ای برای بنگاههای اقتصادی کوچک هستند.

در سال 2005، 3 پارک فناوری جدید در جامو( (Jammu، جدپور (Jodhpur) و  سلیگوری(  ( Siligurid افتتاح شد و بدین ترتیب هم اکنون کشور هند دارای 47 پارک فناوری می باشد. همچنین در مجموع تعداد 6129 واحد خدمات دهی و 4088 واحد صادرات در این کشور وجود دارد. این واحدها در سال 5-2004 میلادی بالغ بر 74019 ...... محصولات نرم افزاری از این کشور به خارج صادر کرده اند و تخمین زده می شود که این میزان به 950000... در سال 6-2005 افزایش یابد.

اسلاید 6 :

امروزه اینترنت به عنوان یکی از پرطرفدارترین وسایل ارتباطی در آمده است.این سیستم بازاشتراک اطلاعات نیاز به برقراری امنیت  و حفاظت از اطلاعات دارد. در واقع بالابردن سطح راحتی کاربران برای استفاده از شبکه در امر تجارت،ارتباط،سرگرمی،گسترش نرم افزار و دولت داری بسیار مهم  و اساسی است.

از این رو گروه پاسخ به فوریت های کامپیوتری جهت حفاظت از محصولات و دستاوردها بر روی اینترنت در دهلی راه اندازی شده است.

اسلاید 7 :

ط

هند دومین کشور بزرگ از نظر دانشمندان متکلم به زبان انگلیسی است. در هند بالغ بر 4 میلیون تکنیسین ، 1832000 مؤسسه آموزشی ، آموزشکده وجود دارد که در مجموع هر ساله بیش از 67785 متخصص نرم افزار را آموزش می دهند.

دولت هند در حال توسعه کمی و کیفی امکانات آموزشی در جهت تبدیل به سرمایه کردن این منبع عظیم انسانی است. این صنعت دانش محور است که اقتصاد هند را به سمت یک جایگاه بالاتر در جهت رشد سوق می دهد و سیاست گذاران هند بر این امر واقفند.

اسلاید 8 :

در سال گذشته میلادی بالغ بر 230 هزار نفر در حوزه فناوری اطلاعات استخدام شده اند.تخمین زده می شود که نیروی متخصص در این حوزه از 28400 نفر در سال 2000-1999 میلادی به 1287000 نفر درسال 6-2005 برسد.

علاوه بر این پیش بینی می شود که فناوری اطلاعات به ایجاد 3 میلیون فرصت شغلی جدید به طور غیر مستقیم کمک کند. این فرصتهای شغلی در زمینه هایی همچون ارتباطات، قدرت، ساختمان سازی ،حمل و نقل و سایر خدمات خواهد بود.

اسلاید 9 :

شرکت های هندی در حال گسترش ارائه خدمات خود به مشتریان  در جهت جلب اعتماد آنان و همچنین حرکت از کارهای تجاری کم ارزش به سمت کارهای با ارزشتر هستند. (کارهای دانش محور اثری مطلوب بر روی رشد صنعت داشته است.)

میزان بالای تقاضا در سالیان گذشته هند را در میان کشورهای دارای بیشترین میزان رشد بازار فناوری اطلاعات در میان کشورهای حاشیه اقیانوس آرام قرار داده است.

اسلاید 10 :

صنعت نرم افزار و خدمات همچنان به عنوان حکمران اصلی در میان تمام صنایع در هند است.در سال 5-2004 صنعت نرم افزار هند، بالغ بر 7/17 میلیارد دلار صادرات داشته است که این میزان رشدی برابر 37% نسبت به سال گذشته مالی داشته است.

اکثر این رشد در بخش هایی همچون تلویزیون رنگی ،DVD Player و سینمای خانوادگی بوده است.

کل تولیدات الکترونیکی و سخت افزاری در سال 6-2005 به میزان 10/9 نیم میلیون روپیه بوده است.

تولید تلویزیون رنگی به 11 میلیون دستگاه در سال 6-2005 رسیده است.همچنین فروش VCD/MP3 Player  حدود 10میلیون بوده است. علاوه بر اینکه قیمت تلویزیون رنگی و کامپیوترهای شخصی هم پایین آمده است.

بخش ارتباطات و الکترونیک رشد 10% داشته است.

آنچه که در ادامه می آید نمودار تولید در 5 سال گذشته است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید