بخشی از پاورپوینت

 اسلاید 1 :

محصولات صنایع آلوده کننده محیط زیست تا زمانیکه آلایندگی ادامه دارد به تشخیص و اعلام شورای عالی حفاظت محیط زیست ( که تا پانزدهم اسفندماه هر سال برای اجراء در سال بعد ابلاغ می گردد) متناسب با درجه آلایندگی تا یک درصد قیمت فروش مشمول پرداخت عوارض می شود تا حسب مورد با نظر سازمان حفاظت محیط زیست توسط واحد صنعتی و شهرداریها و دهیاریهای مرتبط ، صرف پروژه های رفع آلایندگی از کارخانه و جبران خسارت زیست محیطی پیرامونی گردد.                                                       
آئین نامه اجرائی این ماده توسط وزارت صنایع و معادن و سازمان حفاظت محیط زیست تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

اسلاید 2 :

جهت حمایت از صادرات صنعتی ، دولت موظف است مبلغی را به منظور جبران بخشی از هزینه های صادراتی کالاهای مصرفی و    سرمایه ای ، اجزاء و قطعات و مجموعه های تولید و خدمات فنی و مهندسی کشور ( که فهرست آن در ابتداء هر سال با پیشنهاد وزارت صنایع و معادن به تصویب شورای عالی صادرات می رسد) حداقل معادل حاصلضرب دوسوم ارزش صادرات سال قبل و مابه التفاوت نرخ تسهیلات بانکی داخلی با نرخ بین بانکی ( نرخ لایبور) ، در بودجه های سالانه پیش بینی و به صادرکنندگان محصولات فوق الذکر حداکثر سه ماه از تاریخ صادرات پرداخت نماید. زمان اجراء این ماده از تاریخ 1387/1/1خواهد بود.

اسلاید 3 :

آئین نامه اجرایی این ماده توسط وزارت بازرگانی و با همکاری وزارتخانه های صنایع و معادن و جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

اسلاید 4 :

دولت موظف است در جهت منطقی شدن تفاوت متوسط سود و کارمزد تسهیلات بانکی با متوسط سود پرداختی به انواع سپرده ها (Spread) میزان آنها را به گونه ای تصویب و ابلاغ نماید تا از تاریخ تصویب این قانون میزان تفاوت فوق الذکر تا سقف سه درصد (3%) محدود گردد.

اسلاید 5 :

اصلاحات زیر در قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران انجام می گیرد :

اسلاید 6 :

یک تبصره به عنوان تبصره (5) به ماده (6) به شرح زیر اضافه        می گردد :

تبصره 5 : شورای عالی استاندارد موظف است مسئولیت نظارت بر اجراء استاندارد کالا و خدمات (به استثناء دارو که به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد) را صرفاً به موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران محول نماید به نحوی که از تاریخ مصوب این قانون هیچ اقدام موازی در این خصوص صورت نگیرد.

اسلاید 7 :

به منظور متناسب نمودن تعرفه های کارمزد ارائه خدمات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با هزینه های واقعی این خدمات ، در ردیف (6) ماده (20) قانون مذکور، عبارت ((در سقف هزینه های واقعی ارائه هر یک از خدمات)) بعد از واژه  ((موسسه)) اضافه می گردد.

اسلاید 8 :

شورای اقتصاد موظف است ، قیمت برق در ساعتها و فصول اوج و ساعتها و فصول کم باری را به گونه ای تعیین نماید که متوسط قیمت برق واحدهای صنعتی از نرخ در ساعات عادی تجاوز ننماید و منحصراً موجب کاهش مصرف در ساعات اوج گردد.

اسلاید 9 :

  • وزارت نفت مکلف است گاز مورد درخواست واحدهای صنعتی را با اولویت تأمین نموده و قیمت و شرایط تأمین گاز طبیعی (ترش ، شیرین ، غنی ، خشک ، متان و اتان) و میعانات گازی برای صنایع پایین دستی به عنوان مواد اولیه و یا انرژی (به عنوان خوراک و یا سوخت) را در بخشهای دولتی ، تعاونی و خصوصی (اعم از صنایع موجود یا در حال ساخت و یا صنایعی که در آینده احداث خواهد شد و صنایعی که محصولات آنها به مصرف داخلی می رسد و یا محصولات آنها کلاً یا جزئاً صادر می شود) یکسان و به گونه ای تعیین نماید که تا سال 1390 هجری شمسی حداقل 25% گاز تولیدی کشور صرف مواد اولیه صنایع پایین دستی داخلی گردد.

اسلاید 10 :

  • عرضه گاز طبیعی (ترش ، شیرین ، غنی ، خشک ، متان و اتان) و مایعات و میعانات گازی به قیمتهای متفاوت به صنایع (چه صنایع موجود و چه متقاضیان جدید) که حاکی از تبعیض بین دو یا چند تولیدکننده بوده و یا حاکی از تبعیض قیمت بین مناطق مختلف به رغم یکسان بودن شرایط باشد، ممنوع است.
  • وزارت نفت مکلف است هر امتیازی که در قیمت گذاری گاز طبیعی (ترش ، شیرین ، غنی ، خشک ، متان و اتان) و مایعات و میعانات گازی برای هر بنگاه و یا فعالیت اقتصادی مقرر شده یا می شود، عیناً و با اولویت برای بنگاه یا فعالیت اقتصادی مشابه در بخشهای خصوصی ، تعاونی و عمومی غیردولتی نیز درنظر بگیرد.
  • وزارت نفت مکلف است ظرف 3 ماه پس از تصویب این قانون، این گونه امتیازات موجود را لغو کند و یا تعمیم دهد.
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید