بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

بازاريابي داراي دامنه بسيار گسترده اي است که تمام امور زندگي بشر را در بر مي گيرد؛ زيرا طبق تعريفي که از محصول داشتيم محصول هر چيزي است که به نحوي نياز يا خواسته اي را برآورده سازد. با اين تعريف ميتوان شخص، سازمان، ايده، مکان،خدمت و هر نوع کسب و کار تجاري يا غير تجاري را محصول قلمداد کرد؛ در نتيجه هر کدام از آنها نياز به بازاريابي با مفهوم کامل و ابعاد گسترده آن دارد. در اين فصل ضمن ضمن اشاره به هر کدام از اين موارد، بازاريابي سازمانهاي غير تجاري و غير انتفاعي را که نقش مهمي در اقتصاد هر کشور دارند را بررسي مي کنيم.

اسلاید 2 :


بازاريابي خود (شخصي)
بازاريابي سازمان
بازاريابي مکان
بازاريابي ايده
بازاريابي خدماتي
بازاريابي در سازمانهاي غير تجاري

اسلاید 3 :

بازارياب موفق کسي است که پيش از هر نوع فعاليت بازاريابي براي محصول يا سازمان بتواند تواناييهاي خود را به خوبي بشناسد.
بازاريابي شخصي يعني تمام فعاليتهاي که براي ايجاد، حفظ يا تغيير طرز فکر و برداشت رقبا و ديگران نسبت به فرد انجام مي گيرد.
بازاريابي شخصي يعني شناساندن و عرضه قابليتها و تواناييهاي خود به افرادي که خواهان و نيازمند آن هستند.
اين نوع بازاريابي اگر چه در مورد شخصيتهاي سياسي، ورزشي، هنري، ادبي و علمي مطرح است مي تواند براي هر کس در هر جا مانند استخدام و طرح آ.ت.ت و ديگر امور زندگي موثر و مفيد باشد.

اسلاید 4 :

سازمانها نيز بايد خود را به درستي به مردم معرفي کنند.
بازاريابي سازمان يعني تمام فعاليتهايي که باعث ايجاد، تغيير يا حفظ طرز تلقي، رفتار و برداشت مخاطبان نسبت به سازمان مي شود.
مسئولان روابط عمومي سازمانها بازارياباني هستند که مي توانند سازمان را در جامعه به درستي بشناسانند و تصويري مثبت از آن ارائه دهند و يا اينکه آن را تضعيف يا بي اعتبار کنند.
در بازاريابي سازمان بايد تجسم و تصور مردم را نسبت به سازمان بدقت ارزيابي کرد و آن را بهبود بخشيد.

اسلاید 5 :

يکي از مهمترين منابع درآمد بسياري از کشورها يا شهرها جذب توريست يا «گردشگر» است.
توانايي در بازاريابي مکانها، بناها، ساختمانهاي تاريخي و تفريحگاهها نيازمند آشنايي با فعاليتهاي بازاريابي ويژه اي است که افراد خاصي مي طلبد.
بازاريابي مکان تمام فعاليتهاي مربوط به آگاه کردن، جلب نظر مردم و جذب آنها و تغيير طرز تلقي آنها از مکانها و امکانات يک شهر، منطقه يا کشور است.
متاسفانه ايران با اينکه امکانات طبيعي، تاريخي و ديدني بسيار دارد نتوانسته است در اين نوع بازاريابي نقش مناسبي داشته باشد.

اسلاید 6 :

اگر بپذيريم که محصول در بازاريابي يعني هر چيزي که به نوعي خواسته يا نيازي را برآورده سازد، «ايده» محصولي است که پاسخگوي نيازها و نيازمندان گوناگوني است.
بازاريابي ايده يعني ارائه و عرضه انديشه، نظر يا ايده براي ايجاد تفاهم، تغيير رفتارها و باورهاي مردم و سازمانها.
يکي از مشکلات جامعه ما اين است که «ايده» داريم، اما «عقيده» به آن نداريم. ايده خوب است اما کافي نيست.

اسلاید 7 :

در اين زمينه مديران بازاريابي چندان فعال نبوده اند، اما سازمانهاي خدماتي اي که اصول بازاريابي را پذيرفته و طرحها و برنامه هاي خود را بر پايه چهار عنصر آميخته بازاريابي (4P) بنا کرده اند به نتايج مثبتي رسيده اند.
ميزان استفاده از خدمات و اشتغال به کارهاي خدماتي در همه جوامع رو به افزايش است. هر چه امور تجارت و فعاليتها پيچيده تر، تخصصي تر و رقابتي تر باشد، امور خدماتي رشد بيشتري مي يابد.

اسلاید 8 :

در بازار يابي خدماتي به موارد زير اشاره مي گردد:

1- ويژگيهاي امور خدماتي.
2- مديريت بازاريابي خدمات.
3- آميخته بازاريابي خدمات.
4- آينده خدمات.

اسلاید 9 :

چهار ويژگي اصلي خدمات که به I4 نيز شهرت دارد به شرح ذيل است:

1- ناملموس بودن (Intangibility): خدمات، ناملموسند يعني نمي توان آنها را پيش از خريد ديد، لمس کرد يا حس نمود. و وظيفه بازارياب قابل لمس کردن و پر منفعت نشان دادن خدمات است.

2- نامشابه بودن و ناپيوستگي (Inconsistancy): کيفيت خدمات اغلب متفاوت و نا پيوسته است. خدمات وابسته به افرادي است که آن را ارائه مي دهند؛ به همين دليل کيفيت آنها متغير است، چون افراد قابليتهاي گوناگون و حتي عملکردهاي متفاوتي دارند.

اسلاید 10 :

3- تفکيک ناپذيري (Inseperability): اين عامل با عامل دوم نيز ارتباط دارد. در اغلب موارد مصرف کنندگان نه مي توانند و نه مي خواهند تا «خدمات» را از ارائه دهنده آن و شرايط و وضعيت خدمات جدا سازند.
4- غير قابل ذخيره بودن (Inventory): ذخيره خدمات با محصولات متفاوت است. ذخيره موجودي حتي در مورد محصول نيز دشوار است؛ زيرا بعضي از آنها ضايع مي شوند و براي حمل و نقل آن نيز بايد هزينه هايي متحمل شد. در مورد خدمات هزينه نگهداري يک خدمت برابر است با هزينه کسي که خدمت ارائه مي دهد بعلاوه هر نوع وسيله مورد نياز او براي ارائه خدمت.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید